10 tipů jak vydělat na zbožových srovnávačích

1. Kde se vyplatí být

Nejpoužívanější české srovnávače zboží jsou Heureka, Zbozi.cz a Google nákupy. Jsou ale i další. Nemají takovou návštěvnost, ale konverzní poměr bývá rovněž dobrý. Doporučuji se registrovat v Hledejceny.cz a Srovname.cz. Méně významné jsou Hyperzbozi.cz, Pricemania.cz. Existují ale i oborové srovnávače, pro módu to je Glami.cz a pro cyklistiku CykloZbozi.cz.

2. Hlídejte spárovanost zboží

Větší spárovanost znamená větší počet kliknutí na váš e-shop. Přehled spárovanosti najdete u Heureky i Zbozi.cz. Co ovlivňuje spárování? Především to je EAN kód. Ten bohužel ale často nemáme. Musíme se tedy zaměřit na přesné uvádění kategorií dle Heureka stromu a přesné uvádění názvu produktu. Název produktu by měl obsahovat výrobce. Výrobce má také být uveden v samostatné XML značce.

spárování zboží

3. Parametry

Parametry jednak obohatí produktovou kartu výrobku, ale hlavně díky nim budeme nalezitelní pomocí filtrů kategorií na Heureka.cz.

filtry kategorie

4. Varianty

Zboží, jako je oblečení a boty, lidé nakupují ve své velikosti. Proto je velice vhodné jim tuto informaci předávat už do zbožových srovnávačů. Nebudou pak zbytečně klikat na e-shop, který danou velikost nemá.

velikosti zboti

5. Bidujte

Když máte certifikát Heureka Ověřeno zákazníky, můžete nastavovat maximální cenu za klik a tím se posouvat mezi top e-shopy v produktové kartě. Zbozi.cz nabízí možnost nastavovat jak maximální cenu za klik v produktové kartě, tak i ve fulltextovém vyhledávání. Často se postupuje tak, že čím dražší produkt, tím vyšší cena za klik. Občas se ale může hodit opačná strategie. Například u levného zboží zákazník často objedná více kusů. Na levné zboží přitom moc e-shopů nenastavuje vysokou cenu. Takže vás klik bude stát méně.

nastavení CPC heureka

6. Uvádějte benefity

Nabízíte k produktu dárek nebo dopravu zdarma? Uvádějte to do PRODUCT tagu. Ať to lidé vidí a mohou se pro vás rozhodnout. Každá informace, která vás odliší od konkurence, se počítá.

benefity v XML

7. Vložte prodejny a výdejní místa

Část zákazníků chce zboží odebrat osobně. Orientuje se tedy podle lokality prodejny. Uveďte všechna vaše prodejní místa. Získáte také větší důvěryhodnost, že nepodnikáte z obývacího pokoje.

8. Měřte a vyhodnocujte

Nasaďte si sledovací kódy objednávek Heureka i Zbozi.cz. Budete mít pak přehled, který sortiment vám vydělává. Zvyšte na tyto produkty vaše max. CPC nabídky. Naopak eliminujte investice do produktů bez užitku. Stahujte si sortiment report z Heureky. Budete mít přehled o cenách konkurence.

sledování obratu

9. Aplikace Mergado

Mergado je šikovná aplikace na práce se zbožovými srovnávači. Nemusíte čekat na úpravy od programátora. XML feedy lze přetvořit dle libosti. Mergado nabízí konverze mezi formáty a pokročilou analytiku. Doporučuji si minimálně provést zdarma audit XML na www.mergado.cz.

analytika Mergado

10. Heureka ProductADS

Žhavá novinka na závěr. Heureka spustila nový reklamní formát pro zástupce značek. Jste-li dovozce či výrobce, můžete takto dostat své zboží mezi top produkty dané kategorie či fulltextu. Dejte o svém sortimentu vědět! Odkaz je zde.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace