10 tipů jak vydělat na zbožových srovnávačích - Digitální agentura - Next Vision
16. 8. 2015

10 tipů jak vydělat na zbožových srovnávačích

1. Kde se vyplatí být

Nejpoužívanější české srovnávače zboží jsou Heureka, Zbozi.cz a Google nákupy. Jsou ale i další. Nemají takovou návštěvnost, ale konverzní poměr bývá rovněž dobrý. Doporučuji se registrovat v Hledejceny.cz a Srovname.cz. Méně významné jsou Hyperzbozi.cz, Pricemania.cz. Existují ale i oborové srovnávače, pro módu to je Glami.cz a pro cyklistiku CykloZbozi.cz.

2. Hlídejte spárovanost zboží

Větší spárovanost znamená větší počet kliknutí na váš e-shop. Přehled spárovanosti najdete u Heureky i Zbozi.cz. Co ovlivňuje spárování? Především to je EAN kód. Ten bohužel ale často nemáme. Musíme se tedy zaměřit na přesné uvádění kategorií dle Heureka stromu a přesné uvádění názvu produktu. Název produktu by měl obsahovat výrobce. Výrobce má také být uveden v samostatné XML značce.

3. Parametry

Parametry jednak obohatí produktovou kartu výrobku, ale hlavně díky nim budeme nalezitelní pomocí filtrů kategorií na Heureka.cz.

4. Varianty

Zboží, jako je oblečení a boty, lidé nakupují ve své velikosti. Proto je velice vhodné jim tuto informaci předávat už do zbožových srovnávačů. Nebudou pak zbytečně klikat na e-shop, který danou velikost nemá.

5. Bidujte

Když máte certifikát Heureka Ověřeno zákazníky, můžete nastavovat maximální cenu za klik a tím se posouvat mezi top e-shopy v produktové kartě. Zbozi.cz nabízí možnost nastavovat jak maximální cenu za klik v produktové kartě, tak i ve fulltextovém vyhledávání. Často se postupuje tak, že čím dražší produkt, tím vyšší cena za klik. Občas se ale může hodit opačná strategie. Například u levného zboží zákazník často objedná více kusů. Na levné zboží přitom moc e-shopů nenastavuje vysokou cenu. Takže vás klik bude stát méně.

6. Uvádějte benefity

Nabízíte k produktu dárek nebo dopravu zdarma? Uvádějte to do PRODUCT tagu. Ať to lidé vidí a mohou se pro vás rozhodnout. Každá informace, která vás odliší od konkurence, se počítá.

7. Vložte prodejny a výdejní místa

Část zákazníků chce zboží odebrat osobně. Orientuje se tedy podle lokality prodejny. Uveďte všechna vaše prodejní místa. Získáte také větší důvěryhodnost, že nepodnikáte z obývacího pokoje.

8. Měřte a vyhodnocujte

Nasaďte si sledovací kódy objednávek Heureka i Zbozi.cz. Budete mít pak přehled, který sortiment vám vydělává. Zvyšte na tyto produkty vaše max. CPC nabídky. Naopak eliminujte investice do produktů bez užitku. Stahujte si sortiment report z Heureky. Budete mít přehled o cenách konkurence.

9. Aplikace Mergado

Mergado je šikovná aplikace na práce se zbožovými srovnávači. Nemusíte čekat na úpravy od programátora. XML feedy lze přetvořit dle libosti. Mergado nabízí konverze mezi formáty a pokročilou analytiku. Doporučuji si minimálně provést zdarma audit XML na www.mergado.cz.

10. Heureka ProductADS

Žhavá novinka na závěr. Heureka spustila nový reklamní formát pro zástupce značek. Jste-li dovozce či výrobce, můžete takto dostat své zboží mezi top produkty dané kategorie či fulltextu. Dejte o svém sortimentu vědět! Odkaz je zde.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více

Graf

ČLÁNEK

E-commerce zažívá nový boom. Které segmenty pandemie nakopla?

Podíl e-commerce v České republice během posledních let roste poměrně stabilním tempem. Aktuálně internetové nákupy tvoří asi 11,5 % celkového maloobchodního obratu. Pandemie COVID-19 s sebou ale do společnosti přinesla změnu, kterou bychom si ještě před pár měsíci neuměli ani představit. A … Číst více