1. Odkazy od spolupracujících podnikatelů
Autoritu neboli důvěryhodnost webových stránek zvýšíte relevantními odkazy. Určitě spolupracujete s dalšími podnikateli. Někteří z nich jsou vašimi dodavateli, jiní odběrateli. Domluvte si s nimi partnerskou spolupráci. Doporučte si vzájemně klienty, odkažte na své služby na webu. Nebude vás to stát nic krom několika telefonátů a e-mailů. Výsledek může být veliký.
2. Hledejte zmínky bez odkazu
Občas vás někdo zmíní na sociální sítích, na diskuzním fóru, blogu či jiném webu. Vyhledejte si autora příspěvku a poproste ho, aby na vás uvedl odkaz. Je to velmi jednoduchá a účinná metoda, jak získat nové klienty, zpětné odkazy a budovat lepší pozice ve vyhledávačích.
3. Webináře zdarma
V posledních několika letech se staly webináře velmi účinným komunikačním kanálem. Budují autoritu a povědomí o vaší odborné způsobilosti. Podělte se o své znalosti v oboru a zkuste webináře pravidelně organizovat. Ze začátku na ně bude možná chodit minimum lidí, ale časem svým obsahem vybudujete velkou komunitu.
Nebojte se, že by vám někdo ukradl vaše know-how, ale naopak zaujměte pozici učitele a vzdělávejte. Lidé se rádi dozvídají nové věci.
4. Komentujte na blogu
Z pohledu marketingu je důležité, aby vaše značka byla neustále vidět. Pravidelné přispívání do odborných diskuzí je jednou z cest, jak na to.
- Identifikujte top 5 blogů ve svém oboru
- Pravidelně je čtěte a komentujte
- Když čtenáři uvidí vaše jméno v diskuzích, zapamatují si ho
5. Networkujte
Seznamujte se a budujte povědomí. Navštěvujte konference, školení, veletrhy a networkingy. Zajímejte se o druhé, naslouchejte jim, pomáhejte a komunikujte. Lidé mají mnohem větší důvěru v ty, které znají osobně. Osobní setkání jsou stále velmi vysoko v žebříčcích marketingových taktik, a pravděpodobně je nikdy nic nesesadí.
6. Tvořte soutěže
Každý rád vyhrává. Vytvořte pro své návštěvníky zajímavou soutěž, a rozšiřte ji i dále mimo ně. Kdo ví, možná právě díky ní přilákáte nové zákazníky. Provozujete e-shop? Uspořádejte jednou za čas soutěž o iPad. Lidé ji budou sdílet na sociálních sítích a šířit vaše jméno. Získáte nejen nové fanoušky, ale zároveň přilákáte nové návštěvníky na váš web.
7. Partnerské programy
Partnerské provizní programy nestojí moc úsilí ani peněz. Partnerovi neplatíte dříve, než vám přinese reálnou objednávku. Vytvořte partnerský program na svém webu a proměňte své zákazníky v obchodní zástupce. Systém provizního odměňování je velmi férový a efektivní.
8. Pobídněte své stávající zákazníky
Marketing se až příliš často zaměřuje na akvizici nových zákazníků. Na ty stávající se zapomíná. Mnoho obchodních pouček přitom říká, že náklady na získání nového zákazníka jsou mnohem vyšší, než náklady na udržení toho stávajícího. Připomínejte se jim pravidelně a nabízejte jim motivační bonusy při nákupech.
9. Získejte oborové influencery
V každém oboru najdete několik lidí, kteří si vybudovali autoritu. Jsou vidět v médiích a na sociálních sítích, přednáší na konferencích nebo školí. Pokuste se získat takového influencera na svou stranu. Navažte kontakt, pravidelně s ním diskutujte nebo mu pošlete nečekaný dárek. Jeho autorita v oboru vám může velmi pomoci. Rozhodně se ho nesnažte nijak uplácet.
10. Používejte hashtagy
Hashtagy jsou billboardy na sociálních sítích. Jsou dostupné na Twitteru, LinkedInu i Facebooku. Použitím hashtagu ve vašem příspěvku se daný příspěvek zobrazí všem veřejně. Každý se na něho bude moci přes tento hashtag podívat a i zpětně se k němu vrátit.
11. Guest blogujte
Přispívejte svými články do oborových magazínů. Když publikujete článek na jiný blog, okamžitě tím zaujmete čtenáře právě tohoto blogu. Provozovatelé oborových magazínů a blogů jsou přitom velmi rádi za hodnotný obsah, který jim někdo napíše.
Guest blogging je zdarma, a přitom velmi účinný. Články vám mohou přinést návštěvnost a poptávky po vašich službách.
Chcete pomoci s optimalizací vašich online marketingových taktik? Kontaktujte nás. První konzultace je zdarma.