Stručně popsané výrobky

Setkali jsme se s tím asi všichni. Při nakupování na internetu si zboží nemůžeme tradičně ohmatat, a proto u většiny sortimentu uvítáme co nejpodrobnější popis, popřípadě technickou specifikaci. A to rozhodně neplatí jen u elektrospotřebičů nebo kosmetických doplňků.

Není ničím neobvyklým, že se při výběru nového oblečení setkáme s obchody, jehož správci každý kus oděvu odbydou jednou nebo dvěma strohými větičkami. Prodejce je sice povinen uvést informace o materiálu a podobně, ale čím je popisek bohatší, tím se zvyšuje šance na nákup. Proč?

Můžete sice namítnout, že pokud zrovna tenhle kousek (zůstaneme u oblečení) nutně potřebujete ve svém šatníku, nakoupíte tak jako tak. Ano, ale ještě předtím dost možná vyrazíte dohledat chybějící informace na stránky konkurence – a když je najdete, proč rovnou nenakoupit? A potenciální zákazník je ten tam.

Ukázka:

Řešení: Pochopitelně záleží na produktu. U nové ledničky za víc než 10 tisíc korun prostě musíte uvést víc údajů než u bavlněného trička bez potisku. Není třeba návštěvníka za každou cenu zahltit tunou těch nejpodrobnějších informací, ale přece jen – krátké povídání, ve kterém vyzdvihnete přednosti výrobku a nastíníte třeba možnosti využití nikoho neurazí. Produktu dáte tvář, stejně jako vašemu obchodu.

Nedostatečná prezentace společnosti a slabá komunikace

Zákon vyžaduje uvést kontaktní údaje na společnost nebo fyzickou osobu, která e-shop provozuje. Určitě by ale neměly být schované jen někde v patičce. Ať už prodáváte cokoli, nejspíš budete mít hned několik konkurentů. Kdo bude působit nedůvěryhodně, prohrává.

Podobně je to s komunikací. Lidé si vaše zboží většinou nemůžou prohlédnout, možná se tedy budou ptát. Pokud s vaším obchodem bude špatná nebo pomalá komunikace, raději se poohlédnou někde jinde.

Řešení: Pořádně se odprezentujte. Přidejte něco o historii obchodu, vaše dlouhodobé cíle a poslání. Pokud máte také kamennou pobočku, krom adresy přidejte fotky interiéru.

Samozřejmě uveďte e-mail a telefon. Standardem jsou dnes i další komunikátory – WhatsApp nebo například Skype. Pokud máte Facebook, Twitter nebo účet na jiné sociální síti, odkazujte. Zákazníci jsou dnes zvyklí kontaktovat prodejce na sítích, kde jsou sami aktivní. Novou platformu si kvůli vám opravdu stahovat nebudou.

Omezené možnosti dopravy

Během posledních let si zákazníci internetových obchodů zvykli na možnost volby mezi několika dopravci. Dříve monopolní Českou poštu zákazníci stále často využívají, ale své místo si našla i řada dalších dopravců. Stejně tak už neplatí tvrzení, že drtivá většina zákazníků volí platbu dobírkou… Jaké způsoby dopravy byste tedy jako prodejce měli mít nasmlouvány?

Řešení: Aktuálně vede bankovní převod a dobírce šlape na paty i okamžitá platba kartou. Zejména u větších prodejců se standardem stávají i tzv. platební brány, které zákazníkům umožní zaplatit ihned pomocí internetového bankovnictví. S garancí dokonalé bezpečnosti. Mezi tyto brány patří platformy jako PayU nebo GoPay. Tak co, půjdete s dobou i vy?

zdroj: Shoptet.cz, Zbozi.cz

 

Potřebujete pomoct s nastavením a prodeji na e-shopu? Rádi Vám pomůžeme.