Důchodci a Mekáč aneb 5 zajímavých reklam na sociálních sítích

Víte na co se každý markeťák na Vánoce těší? Na reklamu s holčičkou od Kofoly. Řadě lidí sice leze krkem, ale k Vánocům už tak nějak patří. A tím pádem k nim patří i Kofola. Tak alou do obchodu a berte rovnou celou šestku!

Cílem brandové reklamy totiž není jen zvyšovat povědomí o značce, ale také měnit její vnímání. Kvůli vnímaní totiž pijeme celý rok Plzeň, Kofolu (nebo Coca Colu z kamionu) na Vánoce, a když náhodou nepijeme, jezdíme Škodovkou. Simply Clever.

A když jsme si takhle pěkně popsali, co má brandová reklama dělat, pojďme se podívat, jaké pěkné kousky mě v poslední době zasáhly. Nemusí být nutně nové, ale prvně jsem je viděl nedávno.

Fotbalová reklama Heineken

https://www.youtube.com/watch?v=TM1XgP7DQso

Pivo k fotbalu patří. Otázkou je, kterou značku si s ním spojíme. To je důvod, proč Heineken sponzoruje Ligu mistrů a udělal tuhle reklamu. Originální, vtipná a ještě k tomu dává smysl! Věřím, že si ji velká část fotbalových fanoušků zapamatuje a k dalšímu zápasu bude popíjet už jedině ze zelené kuželky.

Reklama na zápas století od Oktagon MMA

https://www.youtube.com/watch?v=DySrkHsrzVo

Že nevíte, co je MMA? Je to boj v kleci, který vyprodal O2 arenu. Žádný další komentář není potřeba. Rychleji rostoucí sport u nás nejspíš nenajdete. A většinu zásluh na tom má právě organizace Oktagon MMA. Jako první začala natáčet příběhy zápasníků, což se ukázalo jako nejlepší strategie, kterou mohli vymyslet.

Tato reklama s Janem Krausem je taková třešnička na dortu, která se odvysílala na O2 TV Sport během zápasu Slavia vs. Barcelona. Za mě velká paráda a ukázka marketingu na jedničku.

Důchodci a Mekáč

https://www.youtube.com/watch?v=ILaokBW7uYk

Když jsem byla mladá, tak maso bylo maso a chleba chleba. Taky vám to říkala babička? A byla to ta stejná, která se teď cpe Šťastným jídlem od Mekáče v reklamě? :-)

Tahle poslední Mckampaň má za cíl nás přesvědčit, že ten fast food vlastně není takové zlo. V jedné z reklam ukázali, že maso v nugetách je opravdu maso a v další, že chutná i babi s dědou. Výživoví specialisté si trhají vlasy, protože Mekáč uhodil hřebíček na hlavičku.

Nemáte takový rozpočet?

“No to je pěkný, ale já nejsem Mekáč, ani Heineken.”

Chápu, ne každý si může dovolit udělat kampaň jako Agrofert pro Čapí Hnízdo. Ale jde to i jinak. Přesvědčte se sami.

Originální reklama na kurz Minutového řečníka

Video najdete zde: https://www.facebook.com/MinutovyRecnik/videos/745302032481320/

Tohle video mi poslal Minutový řečník Petr Krejčí, když jsem absolvoval jeho kurz. Pracovali na něm společně s Michalem Orsavou. Že vám to jméno nic neříká? Možná si vzpomenete na video Harry Potter a Kámen mudrců.

https://www.youtube.com/watch?v=qGrJtGM6MDo

Díky těmto virálním videím se Michal dostal do povědomí, byl na celé řadě rozhovorů a pracoval pro velké značky. A tahle reklama pro Minutového řečníka drží jeho vysoký standard.

Problémy s autem v podání Driveta

https://www.youtube.com/watch?v=MYlDy7PGZyE

Možná nejjednodušší reklama ze všech. Tak trochu bez nápadu. Ale kdyby mě moje auto jedlo zaživa (myšleno finančně) a tohle na mě vyskočilo, zajímám se. V reklamě jsou také pekně popsané výhody služby a vše je zasazené do povedeného příběhu.

Tak a to je vše! Můj zásobník povedených reklam je už prázdný. Jdu se ho pokusit znovu dobít. Narazili jste také na nějakou zajímavou reklamu? Pošlete nám ji do komentářů.


Tomáš Karásek

Tomáš Karásek

Specialista na výkonnostní Facebook reklamu. Spravuje účty s celkovou měsíční útratou přes 700 000 Kč. Ve volném čase se věnuje psaní, moderním technologiím a bojovým sportům.

Napište si o krátkou úvodní konzultaci zdarma

Úvodní telefonická konzultace pro váš projekt zdarma. Vyplňete formulář a my se vám v pracovní dny do 24 hodin ozveme.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace