Pokud chcete ze svého e-shopu vybudovat úspěšný a rostoucí business, budete muset zapracovat zejména na jeho online propagaci. S tou vám může pomoci široká škála nástrojů, jejichž prostřednictvím naservírujete své produkty zákazníkům doslova na stříbrném podnose.
Mezi nejoblíbenější nástroje se v tomto ohledu řadí nepochybně Google nákupy (Google Shopping Ads). S jejich pomocí můžete snadno zvýšit prodeje v e-shopu a míru konverze. Fungují totiž na jednoduchém principu – zobrazují relevantní reklamy potenciálním zákazníkům, kteří již o dané zboží projevili zájem.
Speciální algoritmus tedy podle dat vytypuje zákazníka, který hledá určité zboží a nabídne mu při procházení webu váš sortiment. Výrazně se tak zvýší pravděpodobnost, že na reklamu klikne a objedná si zboží zrovna ve vašem e-shopu. I přesto ale nemáte stále vyhráno – jen malé procento návštěvníků na e-shopu doopravdy nakoupí.
Nemá ale cenu zoufat. Existují totiž způsoby, jak můžete svoji šanci na úspěch zvýšit. My jsme si jich pro vás hned devět tipů na to, jak využívat Google nákupy jako opravdoví profíci.
1. Nezapomeňte si stanovit správnou cílovou skupinu
Prvním krokem každé marketingové strategie je hledání správné cílové skupiny, která bude mít o vaše produkty zájem. Práci si můžete ulehčit právě pomocí Googlu, který za vás provede analýzu návštěvnosti vašeho e-shopu a na základě chování již existujících zákazníků vytvoří sadu profilů.
Podle nich vám následně navrhne, jaký typ reklamy bude pro vaši cílovou skupinu ideální. Do marketingového výzkumu se přitom můžete pustit i sami – lze tak najít nové cílové skupiny a možná i lepší příležitosti pro váš business. Za tímto účelem budete muset nejprve analyzovat již existující data a zjistit, kteří zákazníci jsou pro vás nejcennější.
Dobrou strategií je například optimalizace reklamy na základě demografických údajů. Zákazníky můžete dělit i podle dalších charakteristik, jako je věk, životní situace, zaměstnání, zájmy, pohlaví či finanční situace. Ve výsledku si můžete vytvořit širokou škálu marketingových person, na které budete při propagaci cílit.
2. Vytvářejte vysoce cílené reklamy
Následně budete schopni vytvářet vysoce cílené reklamy, díky čemuž nebudete svůj rozpočet zbytečně plýtvat na uživatele, kteří mají o vaše zboží nulový zájem. V tomto ohledu jsou velmi důležitá klíčová slova, se kterými bude vaše reklama lépe vyhledatelná, a tudíž i viditelnější. Snažte se průzkumy opírat o již zjištěná data – jedině tak se vám povede najít mnohem relevantnější klíčová slova, která budou opravdu fungovat.
Využít ale můžete i funkce zadání negativních klíčových slov, se kterými nadefinujete fráze, pro které se vaše produkty nemají zobrazovat. Můžete se tak vyhnout přílišnému zobrazování vaší reklamy na často zmiňovaná klíčová slova. Jestliže tedy například zvolíte jako klíčové slovo „zdarma“ bude se zobrazovat téměř pokaždé, když bude zákazník hledat něco zdarma – reklama brzy začne působit otravně. Pokud ale nastavíte jako klíčové slovo „oblečení doprava zdarma“, bude se reklama zobrazovat pouze vybraným zákazníkům.