8 velkých SEO mýtů

Kolem SEO se objevuje mnoho mýtů, které mají s funkční optimalizací společného jen velmi málo. Ty největší a podle nás největší omyly jsme se rozhodli vyvrátit na našem blogu.

co je SEO

1. Cílem optimalizace je zvýšení návštěvnosti

Ne, cílem optimalizace je zlepšení zobrazení vašeho webu ve vyhledávačích. To hned nutně neznamená vyšší návštěvnost. Na váš web můžete přilákat tisíce návštěvníků, ale ani z jednoho se nemusí stát zákazník. Vašim cílem by mělo být přivést na web lidi, kteří váš produkt chtějí nebo ještě lépe, potřebují. Poté je mnohem větší šance, že se z návštěvníka stane zákazník.


2. SEO lze zapnout

Existují SEO servisy, analyzátory a jiné služby, které vám po zadání odkazu na vaše stránky ukáží skóre. Tyto nástroje využívají pro měření parametry, které nejsou pro návštěvníka ani vyhledávače tak důležité, jak se může zdát. Pokud chcete vědět, jak si váš web opravdu vede, musíte ho podrobit hloubkové analýze a web manuálně testovat.


3. Garantované pozice ve vyhledávačích

Mnoho společností přichází s nabídkami, které tvrdí, že vám zaručí určité pozice ve vyhledávačích. Existují ale faktory, které vám to vzápětí vyvrátí.Pozice v přirozeném vyhledávání Google a Seznam mají totiž proměnlivé výsledky. Například u Google vidí každý uživatel jiné výsledky a proto je velmi těžké je měřit. Navíc co platilo, dnes může být zítra úplně jinak.


4. Stačí optimalizovat pouze úvodní stránku

SEO se dělá pro celý web. Jeho cílem je vodit uživatele na stránky, které nabízí to, co konkrétně hledali. Pokud děláte SEO na „ceník grafických služeb“ – musíte zákazníky dostat na stránku s tímto ceníkem, ne na hlavní stránku vašeho webu zabývajícího se grafickými službami.


5. K úspěchu mi pomůže klíčové slovo v názvu domény

V začátcích vyhledávačů bylo užití klíčových slov v doménách velmi důležité. Dnes je to jen jeden z mnoha dalších faktorů. Klíčové slovo v doméně stále hraje určitou roli u vyhledávače Seznam, ale vzhledem k tomu, že se tento vyhledávač svým algoritmem snaží přiblížit Google, bude se úloha klíčového slova v doméně snižovat. Kvalitní obsah stránek je dnes mnohem důležitější.


6. SEO je věcí minulosti 

Internet je přesycen množstvím webových stránek a každý využívá webové prezentace k představení svých služeb. A právě proto je důležité weby optimalizovat a zásobovat kvalitnějším obsahem než konkurence. 

 


7. Čím více slov v titulku stránky, tím lepší SEO

Tohle rozhodně neplatí! Čím více slov vložíte do titulku jednotlivých stránek, tím více se budou podobat spamu. To bude mít za následek vaše umístění na horších pozicích ve vyhledávačích. Titulek musí přesně vystihovat, co návštěvník na stránkách najde a měl by mít maximálně 70 znaků.


8. Cílem SEO je ošálit vyhledávač

To rozhodně neplatí. Oklamání vyhledávače rozhodně nikdy nevede k dlouhodobé a kvalitní SEO strategii. Dobré SEO je o tvorbě kvalitního, informativně silného webu s unikátním obsahem a skvělým zážitkem pro návštěvníka.Dobrý obsah povzbuzuje návštěvníky k tomu, aby ho sdíleli a distribuovali dále. Tím web získá potřebnou publicitu a skvělé hodnocení ze strany vyhledávače i návštěvníků.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace