33 způsobů jak měřit sociální média

Sociální sítě za posledních deset let hodně změnili marketing. Mnohé firmy se stále dobře nevypořádali se změnou paradigmat. Pryč je doba kdy firmy jen jednosměrně křičeli do světa svoje propagační sdělení. Po příchodu sociálních médiích dostal každý nástroj oslovení velkého množství lidí. Z jednosměrného chrlení zpráv pomocí televize, rádia či tisku se stala vzájemná komunikace. 

Firmy to postavilo do situace se kterou si často nevědí rady. Nyní je jednoduché ztratit vybudovanou reputaci. Je jednoduché rozšířit po internetu špatné zprávy a kvalitě služeb a výrobků. Na sociálních sítích se o vás komunikuje ať chcete nebo ne. Pakliže budete tuto komunikaci ignorovat, může to pro vás mít velmi špatný dopad.

Vždy je nutné mít na paměti jaké jsou tři hlavní cíle každého byznysu:

cíle byznysu, jak měřit sociální média

Jak ale měřit a vyhodnocovat aktivity na sociálních sítích? Možností je mnoho. Pro každou firmu a projekt budou důležité trochu jiné. Zde jsou nejčastější způsoby měření:

  1. Objem komunikace o značce založený na počtu příspěvků
  2. Množství komunikace na základě počtu zobrazení
  3. Konkurenční komunikace
  4. Komunikace podle fáze objednávkového řetězce (See - Think - Do - Care)
  5. Zmínky v mainstreamových médiích
  6. Fanoušci / followers / přátelé
  7. Rychlost nárůstu počtu fanoušků / fallowers / přátel 
  8. Rychlost šíření zprávy
  9. Počet uložených do oblíbených
  10. Komentáře
  11. Hodnocení
  12. Sociální záložky
  13. Přihlášení k odběru (videa, podcasty, RSS)
  14. Registrace
  15. Vliv na získané spotřebitele
  16. Demografická struktura cílové skupiny
  17. Geografická struktura cílové skupiny
  18. Zvyky a zájmy cílové skupiny
  19. Čas strávený nad distribuovaným obsahem
  20. Čas strávený na webu na základě příchodu ze sociální sítě
  21. Obliba obsahu
  22. Počet kliknutí
  23. Počet zhlédnutí
  24. Počet interakcí
  25. Počet účastníků soutěže
  26. Spokojenost zákazníků
  27. Objem zpětné vazby od zákazníků
  28. Dopad na prodeje přes internet
  29. Dopad na prodeje mimo internet
  30. Generované leady
  31. Změny konverze díky uživatelskému hodnocení
  32. Míra věrnosti zákazníků/návštěvníků
  33. Náklady na získání/udržení zákazníků přes sociální sítě

Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace