Rozšířená realita v kostce

Ptáte se, o jaký zázrak se v případě rozšířené reality musí jednat, když právě aplikace Pokémon Go dokázala pobláznit takové množství lidí po celém světě? K dnešnímu dni jen na území USA hraje Pokémon denně 5,92 % populace.

Rozšířená realita pracuje s obrazy skutečného světa, které doplňuje o nejrůznější digitální prvky. Pomocí fotoaparátu na svém mobilním telefonu nebo tabletu jednoduše nasnímáte vaše okolí a příslušná aplikace obohatí scénérii například o praktické informace o okolí (nebo třeba o pobíhající Pokémony).

Aplikace na vašem zařízení dokáže rozpoznat nasnímanou scénu a vhodným způsobem vygeneruje digitální prvky. Meze zde prakticky neexistují – doplňující objekty mohou zahrnovat text, 2D i 3D obrázky, video nebo zvukové stopy.

Na jakém principu pracují aplikace?

Aplikace, které využívají technologie rozšířené reality, přesně ví, kde se právě nacházíte. To je možné díky GPS nebo digitálnímu kompasu – a samozřejmě také aktivnímu připojení k internetu.

Nevýhodou je tady jen relativně velká spotřeba baterie – najednou musíte mít aktivní GPS, WiFi nebo mobilní data a ještě k tomu snímat kamerou.

Využití? Prakticky kdekoliv

Rozšířená realita může být užitečná ve všech oblastech lidské činnosti. Jakmile například zobrazíte nějaký objekt ve vašem okolí pomocí kamery a z Wikipedie se automaticky načtou doplňující informace, dostane vzdělávání úplně novou a hlavně zábavnou formu.

Módní návrháři jako Ralph Lauren vám prostřednictvím rozšířené reality zase umožní vyzkoušet si jejich modely přímo na sobě. Ve světě marketingu a podpory prodeje má využití nových technologií obzvlášť slibný potenciál. Digitální obchůdky mohou být nainstalovány přímo v prodejnách, na předváděčkách nebo veletrzích. Snadno si budete moci daný produkt prohlédnout v reálné velikosti nebo si nechat odprezentovat i jeho funkce.

Herní aplikace Pokémon Go

Skutečným důvodem, proč je v posledních týdnech rozšířená realita tak žhavým tématem, jsou ale nepochybně kapesní příšerky Pokémon. Mobilní videohra Pokémon Go spatřila světlo světa v červnu letošního roku a během necelého měsíce se stala nejpopulárnější aplikací svého druhu v historii.

Hra má opravdu globální dopad. V České republice je oficiálně dostupná zhruba měsíc, ale i předtím ji ve svých chytrých telefonech mělo opravdu úctyhodné množství uživatelů. A skutečně se nejedná jen o malé děti.

Pokémoni lámou rekordy

Ve Spojených státech si aplikace vede opravdu fenomenálně. K aktuálnímu datu (1. 8. 2016) ji dennodenně hraje okolo 26 milionů obyvatel a toto číslo neustále roste. Kategorie herních appek je Pokémon Go už dávno malá – co se týče počtu stažení, digitální příšerky za sebou nechaly populární Google Mapy a nyní si brousí zuby dokonce i na giganta velikosti Snapchatu.

Ze světového boomu těží i tuzemští obchodníci

Dobrý marketing se opírá o aktuální témata a neustále se snaží oslovit nové zákazníky. Co jiného v takovém snažení poslouží lépe, než aktuální bomba (nejen) mezi mladými?

Pokémoni po letech znovu prodávají a bravurním způsobem toho využili v pražské prodejně s teniskami a oblečením Senovážná 6. Tým společností Snapbacks.cz a Streetportline pozval do svých prostor všechny hráče Pokémon Go, přičemž jim jako motivaci nabídl procentní slevu na nákup ve výši levelu, kterého ve hře doposud dosáhli.

I díky úspěchu Pokémon Go je jisté, že se o rozšířenou realitu začne zajímat větší a větší množství společností. Bude pak jen na vás, co z nových aplikací dokážete vytěžit pro vaše podnikání. Přejeme hodně štěstí a kreativity!