Budoucnost je v rozšířené realitě - Digitální agentura - Next Vision
8. 9. 2016

Budoucnost je v rozšířené realitě

Se stále významnějším fenoménem rozšířené reality (v angličtině augmented reality) se setkáváme každý den a je úplně jedno, jestli právě venčíme psa nebo se mačkáme v tramvaji cestou do práce. Rozšířená realita nezahrnuje jen aktuální boom okolo herní aplikace Pokémon Go. Budoucnost mobilních zařízení se ponese právě v tomto duchu. Jak z toho můžete vytěžit vy jako marketéři?

Rozšířená realita v kostce

Ptáte se, o jaký zázrak se v případě rozšířené reality musí jednat, když právě aplikace Pokémon Go dokázala pobláznit takové množství lidí po celém světě? K dnešnímu dni jen na území USA hraje Pokémon denně 5,92 % populace.

Rozšířená realita pracuje s obrazy skutečného světa, které doplňuje o nejrůznější digitální prvky. Pomocí fotoaparátu na svém mobilním telefonu nebo tabletu jednoduše nasnímáte vaše okolí a příslušná aplikace obohatí scénérii například o praktické informace o okolí (nebo třeba o pobíhající Pokémony).

Aplikace na vašem zařízení dokáže rozpoznat nasnímanou scénu a vhodným způsobem vygeneruje digitální prvky. Meze zde prakticky neexistují – doplňující objekty mohou zahrnovat text, 2D i 3D obrázky, video nebo zvukové stopy.

Na jakém principu pracují aplikace?

Aplikace, které využívají technologie rozšířené reality, přesně ví, kde se právě nacházíte. To je možné díky GPS nebo digitálnímu kompasu – a samozřejmě také aktivnímu připojení k internetu.

Nevýhodou je tady jen relativně velká spotřeba baterie – najednou musíte mít aktivní GPS, WiFi nebo mobilní data a ještě k tomu snímat kamerou.

Využití? Prakticky kdekoliv

Rozšířená realita může být užitečná ve všech oblastech lidské činnosti. Jakmile například zobrazíte nějaký objekt ve vašem okolí pomocí kamery a z Wikipedie se automaticky načtou doplňující informace, dostane vzdělávání úplně novou a hlavně zábavnou formu.

Módní návrháři jako Ralph Lauren vám prostřednictvím rozšířené reality zase umožní vyzkoušet si jejich modely přímo na sobě. Ve světě marketingu a podpory prodeje má využití nových technologií obzvlášť slibný potenciál. Digitální obchůdky mohou být nainstalovány přímo v prodejnách, na předváděčkách nebo veletrzích. Snadno si budete moci daný produkt prohlédnout v reálné velikosti nebo si nechat odprezentovat i jeho funkce.

Herní aplikace Pokémon Go

Skutečným důvodem, proč je v posledních týdnech rozšířená realita tak žhavým tématem, jsou ale nepochybně kapesní příšerky Pokémon. Mobilní videohra Pokémon Go spatřila světlo světa v červnu letošního roku a během necelého měsíce se stala nejpopulárnější aplikací svého druhu v historii.

Hra má opravdu globální dopad. V České republice je oficiálně dostupná zhruba měsíc, ale i předtím ji ve svých chytrých telefonech mělo opravdu úctyhodné množství uživatelů. A skutečně se nejedná jen o malé děti.

Pokémoni lámou rekordy

Ve Spojených státech si aplikace vede opravdu fenomenálně. K aktuálnímu datu (1. 8. 2016) ji dennodenně hraje okolo 26 milionů obyvatel a toto číslo neustále roste. Kategorie herních appek je Pokémon Go už dávno malá – co se týče počtu stažení, digitální příšerky za sebou nechaly populární Google Mapy a nyní si brousí zuby dokonce i na giganta velikosti Snapchatu.

Ze světového boomu těží i tuzemští obchodníci

Dobrý marketing se opírá o aktuální témata a neustále se snaží oslovit nové zákazníky. Co jiného v takovém snažení poslouží lépe, než aktuální bomba (nejen) mezi mladými?

Pokémoni po letech znovu prodávají a bravurním způsobem toho využili v pražské prodejně s teniskami a oblečením Senovážná 6. Tým společností Snapbacks.cz a Streetportline pozval do svých prostor všechny hráče Pokémon Go, přičemž jim jako motivaci nabídl procentní slevu na nákup ve výši levelu, kterého ve hře doposud dosáhli.

I díky úspěchu Pokémon Go je jisté, že se o rozšířenou realitu začne zajímat větší a větší množství společností. Bude pak jen na vás, co z nových aplikací dokážete vytěžit pro vaše podnikání. Přejeme hodně štěstí a kreativity!

 

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více