V první přednášce jsme si vyslechli informace ohledně technologie od Colpirio.com pro prediktivní zobrazování reklamy na základě chování uživatelů. Ta využívá a vyhodnocuje historické chování uživatelů na vašem webu a dle toho mu na internetu následně zobrazuje reklamu. Technologie totiž obsahuje modely, které vypočítají relevantní cílové skupiny. Nabízí spolupráci formou affilite sítě VIVnetworks.com nebo formou nákupu RTB reklamy.

Technologie se do stránky implementují pomocí Javascriptů. Přesnost fungování výrazně ovlivňuje traffic na webu, takže je lepší ji využívat pro zaběhlejší weby. Možnosti platby jsou podobné platbám za PPC, tedy platba za proklik, nebo platba za zobrazení. Kampaně, které se realizují pomocí této technologie, dosahují vysokého CTR až 0,5 %.

Další zastávkou bylo SEO a katalogy. Především jsme se dozvěděli, že Page Rank je již mrtvý, již se neaktualizuje a tudíž není pro celkový obrázek relevantní. Ideálním řešením pro ohodnocení webu je MOZRANK, který lze přidat jako rozšíření do prohlížeče. Dobrý stav webu je nad hodnotou 5.

Víme, že více a více důležitý je obsah stránek. Kvalitní a relevantní obsah již jasně vítězí nad objemem. Jaké tipy nám dali markeťáci z Alzy?

Především nepodceňovat popisky produktu. Unikátnost a věcnost v popiscích je tou správnou cestou, jak budovat kvalitní obsah na stránkách obchodu. Dalším zajímavým tipem je popisek technologií a modifikací produktů. Ideální je, když popisky následně odkazují na samostatnou podstránku, ale zároveň jsou stručné a věcné.

V následujících letech se velká část budgetů pro TV přesune na sociální sítě. Proč?

Televizi nelze přesně monitorovat a není jasné, které konkrétní cílové skupiny reklama zasáhne. Větší zásah s konkrétní znalostí cílových skupin nalézáme ale právě na sociálních sítích, kde jsou náklady na reklamu výrazně nižší. Důležité je zaměřit se na kvalitu a relevanci reklamy vůči cílové skupině, díky tomu je reklama levnější a úspěšnější, to u televize nelze. Skrze sociální sítě je podstatné snažit se budovat značku, ne pouze provoz na stránkách.

Kdo jsou to boti?       

Boti fungují jako automatizovaní respondeři, kteří mají na starosti support, tedy podporu pro zákazníky obchodů, která jim zodpovídá často kladené dotazy, nebo je odkazuje na konkrétní části webu. Boty budeme vídat především v aplikaci Messenger od Facebooku.