České e-shopy expandují do zahraničí aneb světlá stránka globalizace

Čeští internetoví prodejci dobývají svět. Podle nejnovějších průzkumů se téměř 40 % českých e-shopů věnuje expanzi do dalších zemí EU. To je vysoko nad evropským průměrem. Mají naše obchody šanci uspět v tak velké konkurenci? Rozhodně ano.

O tom, že Česká republika platí za velmoc internetových obchodů se už napsalo mnohé. Ano, podle aktuálních odhadů je v tuzemsku téměř 42 tisíc aktivních e-shopů a jejich počet narůstá doslova každým dnem. Pokud jde o podíl virtuálních obchodů na obyvatele, jsme evropskou jedničkou.

V expanzi jsme v Evropě daleko nad průměrem

Už méně je ale známá skutečnost, že české e-shopy jsou zároveň i velmi aktivní a úspěšné v expandování do ostatních zemí Unie. Podle statistik společnosti PayU, která provozuje stejnojmennou platební bránu, se prodejům do zahraničí věnuje až 38 procent všech českých e-shopů, přičemž takové číslo je nejvyšší v regionech střední a východní Evropy.

Pro porovnání – v Maďarsku se zahraničním aktivitám věnuje asi 15,5 % internetových obchodů a v sousedním Polsku dokonce jen 7,7 %. Průměr Evropské unie potom statistický portál Eurostat odhaduje na 16,6 %. Ten tedy přesahujeme více než dvojnásobně.

Globalizace a společná evropská ekonomika hrají provozovatelům do karet. Celá řada e-shopů samozřejmě dodává především do sousedního Slovenska, ti odvážnější se ale nebrání například ani Německu, Francii nebo Ukrajině.

Barbora Tyllová, country manažerka služby PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko na tomto místě dodává: „Česká republika má nejvyšší podíl e-shopů na tisíc obyvatel v Evropě. Je pochopitelné, že v této situaci čeští obchodníci nacházejí příležitosti v jiných zemích. Expanze na další trhy nikdy nebyla snazší.“ A ono to opravdu funguje.

České obchody mají výhody i oproti evropské konkurenci

Například společnost Footshop, která vznikla v roce 2011 jako projekt bakalářské práce, je dnes nejvýraznějším prodejcem sportovní a módní obuvi u nás. Díky unikátním smlouvám a partnerstvím s nadnárodními giganty typu Adidas se jí ale dobře daří například i na německém nebo rumunském trhu.

Díky expanzi si české společnosti mohou budovat své jméno na mezinárodních trzích, především se ale jedná o neocenitelný zdroj diverzifikace finančních toků. České e-shopy mají podle průzkumů jedny z nejlepších zákaznických podpor ve střední Evropě, a především díky fungování přepravních společností typu DHL nebo platebních platforem jako PayU je dnes vstup na zahraniční trhy snazší než kdykoli předtím. Právě česká brána PayU akceptuje všechny významné vydavatele platebních karet a 18 světových měn.

V blízké budoucnosti se tak dá očekávat, že nástup českých obchodníků do zahraničních vod bude ještě výraznější.

Ať už chcete nastartovat svůj e-shop v Česku nebo v zahraničí, obraťte se na nás. První telefonická konzultace je zdarma.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Napište si o krátkou úvodní konzultaci zdarma

Úvodní telefonická konzultace pro váš projekt zdarma. Vyplňete formulář a my se vám v pracovní dny do 24 hodin ozveme.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace