České e-shopy expandují do zahraničí aneb světlá stránka globalizace - Digitální agentura - Next Vision
29. 7. 2019

České e-shopy expandují do zahraničí aneb světlá stránka globalizace

Čeští internetoví prodejci dobývají svět. Podle nejnovějších průzkumů se téměř 40 % českých e-shopů věnuje expanzi do dalších zemí EU. To je vysoko nad evropským průměrem. Mají naše obchody šanci uspět v tak velké konkurenci? Rozhodně ano.

O tom, že Česká republika platí za velmoc internetových obchodů se už napsalo mnohé. Ano, podle aktuálních odhadů je v tuzemsku téměř 42 tisíc aktivních e-shopů a jejich počet narůstá doslova každým dnem. Pokud jde o podíl virtuálních obchodů na obyvatele, jsme evropskou jedničkou.

 

V expanzi jsme v Evropě daleko nad průměrem

Už méně je ale známá skutečnost, že české e-shopy jsou zároveň i velmi aktivní a úspěšné v expandování do ostatních zemí Unie. Podle statistik společnosti PayU, která provozuje stejnojmennou platební bránu, se prodejům do zahraničí věnuje až 38 procent všech českých e-shopů, přičemž takové číslo je nejvyšší v regionech střední a východní Evropy.

Pro porovnání – v Maďarsku se zahraničním aktivitám věnuje asi 15,5 % internetových obchodů a v sousedním Polsku dokonce jen 7,7 %. Průměr Evropské unie potom statistický portál Eurostat odhaduje na 16,6 %. Ten tedy přesahujeme více než dvojnásobně.

Globalizace a společná evropská ekonomika hrají provozovatelům do karet. Celá řada e-shopů samozřejmě dodává především do sousedního Slovenska, ti odvážnější se ale nebrání například ani Německu, Francii nebo Ukrajině.

Barbora Tyllová, country manažerka služby PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko na tomto místě dodává: „Česká republika má nejvyšší podíl e-shopů na tisíc obyvatel v Evropě. Je pochopitelné, že v této situaci čeští obchodníci nacházejí příležitosti v jiných zemích. Expanze na další trhy nikdy nebyla snazší.“ A ono to opravdu funguje.

Mapa světa

 

České obchody mají výhody i oproti evropské konkurenci

Například společnost Footshop, která vznikla v roce 2011 jako projekt bakalářské práce, je dnes nejvýraznějším prodejcem sportovní a módní obuvi u nás. Díky unikátním smlouvám a partnerstvím s nadnárodními giganty typu Adidas se jí ale dobře daří například i na německém nebo rumunském trhu.

Díky expanzi si české společnosti mohou budovat své jméno na mezinárodních trzích, především se ale jedná o neocenitelný zdroj diverzifikace finančních toků. České e-shopy mají podle průzkumů jedny z nejlepších zákaznických podpor ve střední Evropě, a především díky fungování přepravních společností typu DHL nebo platebních platforem jako PayU je dnes vstup na zahraniční trhy snazší než kdykoli předtím. Právě česká brána PayU akceptuje všechny významné vydavatele platebních karet a 18 světových měn.

V blízké budoucnosti se tak dá očekávat, že nástup českých obchodníků do zahraničních vod bude ještě výraznější.

Ať už chcete nastartovat svůj e-shop v Česku nebo v zahraničí, obraťte se na nás. První telefonická konzultace je zdarma.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více