Pořiďte si

 

  • E-SHOP

Asi trochu jasná rada od marketingové agentury, ale opravdu. Pokud prodáváte a nemáte e-shop, pořiďte si ho! Málo co už dnes nejde prodat online (pokud máte produkt, o kterém si myslíte, že je online neprodejný, napište nám, zamyslíme se). Svět se mění a i když se časem vrátíme do normálu, ten bude od předešlého normálu trochu méně normální. Tak trochu víc online.

  • STRATEGII

Ano, většina strategií z roku 2019 se šeredně spletla. Nemyslím tím, abyste si nalajnovali celý rok a jeli jako po kolejích. Pokud máte firmu, tak byste ale měli vědět, kam směřujete a proč tam jdete. V lepším případě přijdete na něco lepšího, než je “obrat 10 miliard” a “protože chci být bohatý”. Pokud toto nebudete vědět a stane se něco podobného (nebo bude pokračovat něco) jako v roce 2020, budete kormidlovat svou loď v hodně husté mlze bez kompasu.

  • EXPERTY

Nikdo nemůže umět všechno. Nejlepší, co můžete jako manažer udělat, je dostat do svého autobusu ty správné lidi (z knihy “Jak z dobré firmy udělat skvělou”), na které se můžete spolehnout. Spolu s nimi vybudujete silné kořeny, kterými neotřese ani Covid 21.

  • PERSONALIZACI A ZJEDNODUŠENÍ

Podle předního českého UX a CRO specialisty Jana Kvasničky jde online stále více cestou personalizace. Každý zákazník je jiný a chce vidět to, co je pro něj důležité. Zároveň jsou zákazníci stále pohodlnější a méně ochotní tolik hledat. Zjednodušte jim nákupní proces, jak jen to jde (vyplňováním osobních informací, snadnou platbou, atd.)

Stále zlepšujte

 

  • ZÁKAZNICKÝ SERVIS

Na internetu, obzvláště v české e-commerce bude přetlak. Průměrné e-shopy a firmy dost možná tuto melu nepřežijí. Velké rozdíly a vstupní bariéry se díky platformám jako Shoptet mažou, rozhodovat budou detaily. Zákaznický servis bude velkou konkurenční výhodou, která vám možná udrží nejednoho věrného nakupujícího.

  • KONZISTENTNOST

Tento bod souvisí s tvorbou strategie. Neskákejte z jednoho na druhé, neměňte svou identitu každé dva měsíce, nedávejte do svého e-shopu s dětskými hračkami najednou roušky, protože jsou v kurzu. Možná vám to přinese krátkodobé tržby, ale v delším období si uškodíte v hlavách vašich stávajících i potenciálních zákazníků.

Vyhoďte

 

  • OPORTUNISMUS

Minulý rok jsme se přesvědčili, že oportunismus se často nevyplácí, ani v byznysu. Kdo naskočil do vlaku Koronavirových příležitostí pouze s vidinou rychlého zisku bez potřebných základů, většinou neuspěl. Využívejte příležitostí naplno, ale jen pokud stojíte stabilně na zemi a máte dlouhodobé cíle, podle kterých se budete řídit.

  • PŘEHNANÁ OČEKÁVÁNÍ

Když začínáte s novým projektem (nebo už máte firmu a jdete do onlinu), počítejte s tím, že první měsíce budete v mínusu. Samozřejmě záleží na druhu vašeho produktu (služby) a nemusí to být váš případ, ale zpravidla je velmi optimistické očekávat první tři měsíce zisk. I přes to, že online marketing vyniká svou rychlostí a přizpůsobivostí, optimalizace kanálů a kampaní v ní nějaký čas zabere. Kvalitní specialisté vám dokážou poradit, jak toto období udělat co nejkratší a nejméně bolestivé.

Závěr

V tomto článku jsem očividně nevynalezl kolo ani nevymyslel perpetuum mobile. I když se e-commerce posouvá mílovými kroky, v příštím roce se musíme nutně vrátit ke kořenům starého dobrého marketingu a vybudovat pevné základy našich firem. Pokud se podle nich budeme řídit, můžeme využívat moderních trendů a nástrojů, a sledovat náš zdravý růst.

Pokud plavete v tom, co jsem napsal v poslední větě, napište nám, rádi vám pomůžeme.