Content marketing, to je oč tu běží…

 

Co je to content marketing a kde se vzal?

Content marketing nebo také obsahový marketing je druh marketingu, jehož cílem je dosáhnout marketingových cílů pomocí obsahu.

 

 

Častá podoba na webu: V podobě blogů a článků, videí, e-mailů, elektronických publikací a případových studií, obsahu na sociálních sítích, atd.

Něco z historie

Moderní historie se začala psát v roce 1895 se společností John Deere a jejím magazínem The Furrow, který připravovala pro své zákazníky. Magazín stále existuje ve 12 jazykových mutacích a je dostupný ve 40 zemích světa. V návaznosti na úspěch konceptu na něj začaly navazovat další společnosti a přišel například Michelinův průvodce restaurací.

 

 

Co mi může content marketing přinést?

Zaměření na relevantní obsah je v současné době na raketovém vzestupu, Co ale může dobrý obsah přinést vaší firmě?

  • Více organických návštěv

  • Levnější reklamy - větší relevance cílových stránek v PPC kampaních

  • Dobrý obsah se může šířit virálně s minimálními náklady nebo zdarma

  • Buduje komunitu

  • Posiluje sílu značky

  • Dává zákazníkům něco navíc, zavdává jim důvod, proč by se měli vracet zpět

  • Silný příběh značky budí emoce

Dobrým příkladem silných základů značky je Bageterie Boulevard. Bageterie našla inspiraci v Paříži během nacistické okupace, kdy platil důrazný zákaz vydávání novin. Pro novináře to znamenalo, že se musí živit jinak. Dva takoví novináři si otevřeli malé pekařství Boulangerie Boulevard. Během dne tito dva chlapíci poslouchali historky, o kterých si povídali zákazníci a to je přivedlo na nápad, budeme příběhy tisknout na obaly baget.

Na nic nečekali a pořídili si primitivní tiskařský strojek a začali se psaním. Ikonické pro texty byly velké nadpisy a omezený rozsah, jelikož se musely vejít na obaly baget. A tak vznikl nový žánr: bulvár - odtud tedy název Bageterie Boulevard.

To zní mnohem lépe než že Josef založil firmu v roce 2005 a od té doby čeká na zisky, no ne? Pokud se vám vaším obsahem podaří vzbudit v zákazníkovi emoce, máte mnohem větší šanci, že vám bude naslouchat a vzbudíte v něm zájem o vaše služby či produkty. V dnešní době,  kdy vám každý něco nabízí a všeho je nadbytek, už těžko získáte zákazníky násilím. Je třeba je zaujmout, udržet jejich pozornost a dopřát jim z nákupu u vás zážitek, pro který se budou rádi vracet.

Na co si dát při budování obsahu pozor

Netvořit obsah jen s koťaty, i když je má každý rád

Obsah neznamená chrlit jeden článek za druhým, natáčet videa a nemít žádný koncept. Při budování dobrého obsahu je důležité myslet na to, pro koho obsah tvořím. Tedy jasně si definovat cílovou skupinu, zamyslet se nad tím, co asi dělají ve volném čase, jaké mají sny a co mají rádi. Ptát se fanoušků, čtenářů, obecně konzumentů obsahu na témata, o kterých by se rádi dozvěděli více a tvořit tak obsah, o který bude zájem.   

 

Nepřestávat

 

Dodržujte frekvenci. Nepřestávejte s vkládáním obsahu, jinak bylo všechno vaše dosavadní úsilí k ničemu.


Buďte tam, kde je vaše publikum

Není třeba být všude. Důležité je být tam, kde jsou vaši zákazníci. 


 


Jakub Matoušek

Jakub Matoušek

Jakub je copywriter a markeťák. Specializuje se na sociální sítě a e-shopy. Jakub pro vás bude psát čtivé texty a bude mít na starosti výdělečnost vašich on-line kampaní a webů. Ve volném čase se rád věnuje sportu. Rád pracuje na inovativních projektech, které posouvají své okolí ještě o kus dál.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace