Obsah
Co je to content marketing a kde se vzal?
Častá podoba na webu: V podobě blogů a článků, videí, e-mailů, elektronických publikací a případových studií, obsahu na sociálních sítích, atd.
Něco z historie
Moderní historie se začala psát v roce 1895 se společností John Deere a jejím magazínem The Furrow, který připravovala pro své zákazníky. Magazín stále existuje ve 12 jazykových mutacích a je dostupný ve 40 zemích světa. V návaznosti na úspěch konceptu na něj začaly navazovat další společnosti a přišel například Michelinův průvodce restaurací.
Co mi může content marketing přinést?
Zaměření na relevantní obsah je v současné době na raketovém vzestupu, Co ale může dobrý obsah přinést vaší firmě?
-
Více organických návštěv
-
Levnější reklamy – větší relevance cílových stránek v PPC kampaních
-
Dobrý obsah se může šířit virálně s minimálními náklady nebo zdarma
-
Buduje komunitu
-
Posiluje sílu značky
-
Dává zákazníkům něco navíc, zavdává jim důvod, proč by se měli vracet zpět
-
Silný příběh značky budí emoce
Dobrým příkladem silných základů značky je Bageterie Boulevard. Bageterie našla inspiraci v Paříži během nacistické okupace, kdy platil důrazný zákaz vydávání novin. Pro novináře to znamenalo, že se musí živit jinak. Dva takoví novináři si otevřeli malé pekařství Boulangerie Boulevard. Během dne tito dva chlapíci poslouchali historky, o kterých si povídali zákazníci a to je přivedlo na nápad, budeme příběhy tisknout na obaly baget.
Na nic nečekali a pořídili si primitivní tiskařský strojek a začali se psaním. Ikonické pro texty byly velké nadpisy a omezený rozsah, jelikož se musely vejít na obaly baget. A tak vznikl nový žánr: bulvár – odtud tedy název Bageterie Boulevard.
To zní mnohem lépe než že Josef založil firmu v roce 2005 a od té doby čeká na zisky, no ne? Pokud se vám vaším obsahem podaří vzbudit v zákazníkovi emoce, máte mnohem větší šanci, že vám bude naslouchat a vzbudíte v něm zájem o vaše služby či produkty. V dnešní době, kdy vám každý něco nabízí a všeho je nadbytek, už těžko získáte zákazníky násilím. Je třeba je zaujmout, udržet jejich pozornost a dopřát jim z nákupu u vás zážitek, pro který se budou rádi vracet.
Na co si dát při budování obsahu pozor
Netvořit obsah jen s koťaty, i když je má každý rád
Obsah neznamená chrlit jeden článek za druhým, natáčet videa a nemít žádný koncept. Při budování dobrého obsahu je důležité myslet na to, pro koho obsah tvořím. Tedy jasně si definovat cílovou skupinu, zamyslet se nad tím, co asi dělají ve volném čase, jaké mají sny a co mají rádi. Ptát se fanoušků, čtenářů, obecně konzumentů obsahu na témata, o kterých by se rádi dozvěděli více a tvořit tak obsah, o který bude zájem.
- Nepřestávat
- Dodržujte frekvenci. Nepřestávejte s vkládáním obsahu, jinak bylo všechno vaše dosavadní úsilí k ničemu. Buďte tam, kde je vaše publikum
- Není třeba být všude. Důležité je být tam, kde jsou vaši zákazníci.
Rádi Vám s content marketingem pomůžeme. Kontaktujte nás.