Stručně o PPC kampani

PPC (pay-per-click – platba za proklik) kampaně jsou účinným marketingovým nástrojem. Jde o jednu z nejefektivnějších forem reklamy přinášející četné výhody. Mezi ně patří především přesné cílení, ovlivnění pozice ve vyhledavačích, flexibilní regulace nastavení, zpětná vazba (statistiky), přehled o penězích vložených do reklamy a možnost sledování návratnosti investic.

Nevýhodou je, že je třeba neustále sledovat výsledky. Měli byste také mít alespoň nějaké znalosti PPC systémů.

Rozhodnete-li se oslovit firmu, která vám PPC kampaň vytvoří, vybírejte dobře, abyste neměly reklamu „šitou horku jehlou“ a tím i drahou a neefektivní.

PPC kampaň se provádí v PPC systémech – nejznámější jsou u nás Seznam Sklik a Google AdWords. Záleží na vás, jestli chcete cílit na uživatelé určitého regionu, města nebo státu.

Složení textové reklamy PPC kampaně

Textová reklama v rámci PPC kampaně je tvořená:

  • nadpisem: Použijte v něm klíčové slovo. Dejte si záležet na tom, aby nadpis upoutal pozornost a zároveň přivedl potenciální zákazníky.
  • adresou URL: Jedná se o adresu vaší internetové stránky.
  • viditelnou adresou: Zkrácená varianta URL adresy cílové stránky. Lidé tak vědí, kam se po kliknutí na reklamu dostanou.
  • popisem: K dispozici máte dva popisné řádky reklamy. Jde o text malého rozsahu, takže jde především o tom vyjádřit na malém prostoru přesně to, co zaujme, samozřejmě s využitím klíčových slov.
  • rozšíření: Pro horní pozice inzerátu máte možnost rozšířit o odkazy do podstránek, telefon, poznámku, atd.
     

Copywriting pro PPC kampaně

Textu u PPC kampaně není hodně, ovšem o to je důležitější. Záleží na každém slově. Jak se vyjádřit tak, aby reklamní text byl co nejúspěšnější a skutečně přivedl návštěvníky na webovou stránku a přiměl je k vámi požadované akci (konverzi)?

  • Dejte si záležet na výběru klíčových slov a začleňujte je: Výběr správný klíčových slov do PPC kampaní je velmi důležitý. Platíte za proklik, a proto je třeba, aby KW byla relevantní. Jinak na váš web sice budou chodit návštěvníci, ale většina z nich tam nenajde to, co hledá, a proto se nestane vašim zákazníkem. Krom toho byste měli nízké Skóre kvality a tím i platili vyšší ceny za klik. Vhodná klíčová slova vám pomůže najít např. návrhář klíčových slov v Skliku a Adwords (podle toho, pro jaký vyhledávač kampaň vytváříte). Klíčová slova lze použít z různých typů shod – volná (nejvíce návštěvníků, malá relevance), frázová shoda,  přesná shoda (přinese vám nejméně prokliků, je nutné vybrat přesné formulace, velká relevance). Nastavit si můžete také vylučující KW, pro které nechcete zobrazovat svůj inzerát. Vybraná klíčová slova používejte také při psaní textů inzerátů pro Google či Seznam. Zvyšujete tak Skóre kvality a CTR (kolik procent lidí na inzerát klikne).
  • Jaká další slova jsou důležitá: Máte malý prostor na text, a proto vybírejte slova, která skutečně zapůsobí. Musí působit na emoce. Lákejte však uživatele na to, co splníte. Jinak se stejně vašimi zákazníky nestanou. Doporučuje se také používat čísla. Dobře vyniknout v psaném textu.
  • „Call to action“: V překladu to znamená „Výzva k akci“. Sdělte uživateli rovnou, co je vašim cílem (předtím ho přesvědčte, že i jeho). Pro tento účel se využívá různých rozkazovacích sloves, např. pořiďte si, získejte atd.
     

Tipy pro copywriting pro PPC kampaně

  • Dejte si pozor na gramatiku a pravopis. Chyba, zvlášť v tak malém textu, působí jako pěst na oko.
  • Než vymyslíte text pro inzerát, zamyslete se nad tím, čím jsou vaše firma, potažmo zboží a služby jedinečné. Co stojí za to nabídnout potenciálnímu klientovi hned na začátku? Snažte se odlišit se od konkurence.
  • Dobře působí, pokud reklama koresponduje hned se vstupní stránkou. Uživatel se okamžitě dozví bližší informace k tomu, co ho zaujalo.
  • V rámci PPC reklamy si sestavte více reklamních inzerátů a poté porovnávejte výsledky. Umožní vám to dosáhnout cílenější reklamy. Vždy své výsledky vyhodnocujte. Zpětná vazba je důležitá.
  • Inzertní texty PPC reklamy jsou mocným nástrojem, ale někdy mohou být účinnější jiné reklamy, především chcete-li posilovat povědomí o značce, jež by se měla pojit s grafickým ztvárněním. PPC kampaň není také příliš efektivní pro zboží a služby, jež nejsou na internetu příliš vyhledávány či mají dlouhý prodejní proces.
  • Ještě před realizací PPC kampaně si stanovte co nejpřesněji její cíle, časovou náročnost a rozpočet

Chcete pomoci s PPC kampaněmi? Kontaktujte nás.