Dvě třetiny zákazníků preferují nákup v kamenných prodejnách - Digitální agentura - Next Vision
6. 1. 2020

Dvě třetiny zákazníků preferují nákup v kamenných prodejnách

Žijeme v rychlé době plné technologických inovací a člověk může docela snadno propadnout dojmu, že všechno „důležité“ se odehrává za hranicemi internetu. Možná budete překvapeni, ale něco podobného nutně neplatí ve světě maloobchodního prodeje. Proč tedy není vlastní e-shop vždy tou nejlepší investicí?

Česká pobočka agentury IPSOS, která patří mezi světové lídry v oblasti průzkumu trhu, během letošního roku pro e-commerce společnost Acomware vyhotovila šetření o spotřebitelském chování napříč různými platformami. Průzkum vycházel ze vzorku 1 016 internetových respondentů a ano, opravdu se znovu potvrdilo, že zájem o online nakupování sice meziročně vzrostl, ale kamenné prodejny stále vedou asi u 43 % tuzemské populace. Nakupování výhradně přes internet oproti tomu upřednostňuje 21 %, zatímco 36 % respondentů nákup v kamenných a internetových obchodech kombinuje – nejčastěji podle typu zboží.

Popularita internetu roste, klesá ale důvěra?

Výše uvedená čísla nicméně ukazují Českou republiku jako zemi, kde je internetové nakupování poměrně slušně adaptováno. Pro představu – celých 16 % respondentů nakupuje potraviny na internetu alespoň jednou do měsíce.

To jsou opravdu impozantní čísla, celá věc má ale jeden háček. Při obecném dotazu ohledně důvěry k internetovým nákupům, odpovědělo pozitivně pouhých 57 % respondentů, což je asi o dvě procenta méně než v loňském roce. Na druhou stranu se ovšem jedná o tak nepatrný rozdíl, že mu jen stěží můžeme přisuzovat nějaké nevyvratitelné důsledky.

Zdroj: unsplash.com

Lékárny, drogerie a ti další

Velký boom na internetu zažívá například farmaceutické nebo drogistické zboží. Alespoň jednou za čas nakoupí v internetové drogerii úctyhodných 58 % zákazníků. Ty ostatní nejčastěji odrazuje například nemožnost přivonět si k vybranému parfému. Internetovým nákupům dnes ale možná trochu překvapivě dominuje také erotické zboží. V tomto segmentu upřednostňuje internetové obchody celých 48 % zákazníků.

Dobře si na tom stojí i móda nebo elektronika. Tady si ale více než 68 % populace jde zboží napřed „osahat“ do kamenné prodejny. A celá třetina respondentů přitom ani netuší, že jejich oblíbený řetězec kamenných obchodů nějakou internetovou „pobočku má“.

 

Chcete vědět více?

 UVAŽUJETE O OTEVŘENÍ KAMENNÉ PRODEJNY? ZVEME VÁS NA KONFERENCI RC START
 PŘIHLASTE SE VČAS A UŠETŘETE V PŘEDPRODEJI. KAŽDÝ ČTVRTÝ ÚČASTNÍK JEDNÉ SPOLEČNOSTI MÁ VSTUP ZDARMA.

 

Zdroj: unsplash.com

Kamenným prodejnám ještě rozhodně neodzvonilo

A právě proto vznikla i konference RC Start. Klasickému maloobchodnímu prodeji v roce 2020 rozhodně nezvoní hrana a možná by se právě i pro vaše podnikání jednalo o tu nejefektivnější variantu. Nezapomínejte třeba na to, že na spoustě zboží či komplementů má kamenná prodejna mnohem větší přirážku. Navíc tady mnohem více funguje psychologie a impulzivní nakupování. 

Na této konferenci se tak budete moci už 6. února 2020 potkat s předními odborníky na téma československého retailu a rovněž i se zástupci většiny lokálních shopping center a parků. Za jednotnou cenu vstupenky ve výši 6 800 Kč získáte možnost konzultací s právníky a poradci, kteří vám při vstupu na scénu kamenných prodejen pomohou s překonáním nejedné překážky. Možnost konzultací po telefonu navíc budete mít i po skončení samotné konference.

Společnost Centers Publishing, s.r.o. již sedmnáct let pořádá rovněž obchodní konferenci RetailCon. Na eventu RC Start by chtěli do světa „opravdového“ maloobchodního prodeje zasvětit právě i ty, kteří dodnes třeba vsázeli převážně na e-shop nebo se k vlastnímu podnikání teprve odhodlávají. Na konferenci potkáte zástupce společností, jako jsou Seznam nebo Shoptet.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









Na spam nemáme čas. Odesláním svých údajů souhlasíte s jejich zpracováním za účelem vyřízení poptávky. To je celé.




Přečtěte si i něco dalšího

ČLÁNEK

Dvě třetiny zákazníků preferují nákup v kamenných prodejnách

Česká pobočka agentury IPSOS, která patří mezi světové lídry v oblasti průzkumu trhu, během letošního roku pro e-commerce společnost Acomware vyhotovila šetření o spotřebitelském chování napříč různými platformami. Průzkum vycházel ze vzorku 1 016 internetových respondentů a ano, opravdu se … Číst více