Dvě třetiny zákazníků preferují nákup v kamenných prodejnách - Digitální agentura - Next Vision
6. 1. 2020

Dvě třetiny zákazníků preferují nákup v kamenných prodejnách

Žijeme v rychlé době plné technologických inovací a člověk může docela snadno propadnout dojmu, že všechno „důležité“ se odehrává za hranicemi internetu. Možná budete překvapeni, ale něco podobného nutně neplatí ve světě maloobchodního prodeje. Proč tedy není vlastní e-shop vždy tou nejlepší investicí?

Česká pobočka agentury IPSOS, která patří mezi světové lídry v oblasti průzkumu trhu, během letošního roku pro e-commerce společnost Acomware vyhotovila šetření o spotřebitelském chování napříč různými platformami. Průzkum vycházel ze vzorku 1 016 internetových respondentů a ano, opravdu se znovu potvrdilo, že zájem o online nakupování sice meziročně vzrostl, ale kamenné prodejny stále vedou asi u 43 % tuzemské populace. Nakupování výhradně přes internet oproti tomu upřednostňuje 21 %, zatímco 36 % respondentů nákup v kamenných a internetových obchodech kombinuje – nejčastěji podle typu zboží.

Popularita internetu roste, klesá ale důvěra?

Výše uvedená čísla nicméně ukazují Českou republiku jako zemi, kde je internetové nakupování poměrně slušně adaptováno. Pro představu – celých 16 % respondentů nakupuje potraviny na internetu alespoň jednou do měsíce.

To jsou opravdu impozantní čísla, celá věc má ale jeden háček. Při obecném dotazu ohledně důvěry k internetovým nákupům, odpovědělo pozitivně pouhých 57 % respondentů, což je asi o dvě procenta méně než v loňském roce. Na druhou stranu se ovšem jedná o tak nepatrný rozdíl, že mu jen stěží můžeme přisuzovat nějaké nevyvratitelné důsledky.

 

Lékárny, drogerie a ti další

Velký boom na internetu zažívá například farmaceutické nebo drogistické zboží. Alespoň jednou za čas nakoupí v internetové drogerii úctyhodných 58 % zákazníků. Ty ostatní nejčastěji odrazuje například nemožnost přivonět si k vybranému parfému. Internetovým nákupům dnes ale možná trochu překvapivě dominuje také erotické zboží. V tomto segmentu upřednostňuje internetové obchody celých 48 % zákazníků.

Dobře si na tom stojí i móda nebo elektronika. Tady si ale více než 68 % populace jde zboží napřed „osahat“ do kamenné prodejny. A celá třetina respondentů přitom ani netuší, že jejich oblíbený řetězec kamenných obchodů nějakou internetovou „pobočku má“.

 

Kamenným prodejnám ještě rozhodně neodzvonilo

A právě proto vznikla i konference RC Start. Klasickému maloobchodnímu prodeji v roce 2020 rozhodně nezvoní hrana a možná by se právě i pro vaše podnikání jednalo o tu nejefektivnější variantu. Nezapomínejte třeba na to, že na spoustě zboží či komplementů má kamenná prodejna mnohem větší přirážku. Navíc tady mnohem více funguje psychologie a impulzivní nakupování. 

Na této konferenci se tak budete moci už 6. února 2020 potkat s předními odborníky na téma československého retailu a rovněž i se zástupci většiny lokálních shopping center a parků. Za jednotnou cenu vstupenky ve výši 6 800 Kč získáte možnost konzultací s právníky a poradci, kteří vám při vstupu na scénu kamenných prodejen pomohou s překonáním nejedné překážky. Možnost konzultací po telefonu navíc budete mít i po skončení samotné konference.

Společnost Centers Publishing, s.r.o. již sedmnáct let pořádá rovněž obchodní konferenci RetailCon. Na eventu RC Start by chtěli do světa „opravdového“ maloobchodního prodeje zasvětit právě i ty, kteří dodnes třeba vsázeli převážně na e-shop nebo se k vlastnímu podnikání teprve odhodlávají. Na konferenci potkáte zástupce společností, jako jsou Seznam nebo Shoptet.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více