Inovace v marketingu – slyšeli jste už o „fygitálním“ marketingu? - Digitální agentura - Next Vision
19. 4. 2018

Inovace v marketingu – slyšeli jste už o „fygitálním“ marketingu?

Jedním z buzz words ze světa marketingu je pro letošní rok jeho fygitální forma. Co to vlastně znamená a jak vám pomůže uspokojit stále náročnějšího zákazníka? Právě na to jsme se zaměřili v dnešním článku.

Od začátku nového roku uběhnul už nějaký ten pátek a my se tedy s malým odstupem můžeme podívat na inovace a trendy, které jsou pro letošní rok na poli marketingu aktuální. Jednou z myšlenek, na které byste se tedy měli v roce 2018 zaměřit, abyste se udrželi na špičce hry, je tzv. fygitalizace. Tento zatím možná zvláštně znějící pojem je pochopitelně složeninou fyzikálního a digitálního. Jak takovou synergii ale promítnout do marketingu?

Digitálním marketingem to nekončí – chceme být součástí komunity

Digitalizace, umělá inteligence a automatizace procesů v současnosti pronikají snad do všech oblastí naší činnosti. Marketing tedy pochopitelně nemůže zůstat stranou. Změnil se způsob, jakým spolu lidé komunikují, sdílejí informace a jak jsou vystavováni reklamním sdělením. Digitální marketing může být více či méně začleněn do všech tradičních forem reklamy.

Jen málokdo – pokud vůbec někdo – by takový vývoj označil za krok zpět. Samotná digitalizace marketingových strategií ale nestačí. Ne vždycky chce zákazník vybírat, nakupovat a platit za zboží pouze na internetu. Nový. tzv. fygitální (phygital) zákazník je tady. Vyžaduje existenci digitální i fyzické identity vaší značky. Pěkně dohromady.

Ve své poslední knize The Future Is Scary tuto potřebu popsal Howard Saunders. Tento obchodník a futurista se zabývá poradenstvím více než 30 let. Mezi jeho klientelu patří globální brandy jako Ebay Enterprise nebo L’Occitane. Tvrdí, že „nakonec jsme všichni přirozeně sociálními jedinci. Toužíme po lidském kontaktu, prostoru a chceme být součástí komunity.“

Kamenné prodejny opět na vzestupu

Digitalizace ani nemůže být konečným stavem. Vždyť značky, které se vyprofilovaly výhradně skrze e-commerce v posledních letech hojně otevírají vlastní kamenné pobočky. První knihkupectví Amazon v New York City disponuje prodejní plochou přesahující 370 m2! Právě toto místo je skvělou ukázkou fygitalizace. Knihy jsou tady seřazeny například podle doporučení uživatelů Amazonu na platformě Good Reads a členové Prime Member klubu mají nárok na zvláštní slevy.

Interaktivita nových rozměrů

Fygitální marketing jednoduše navazuje na věci, se kterými se setkáváme v každodenním životě. Výhody jsou různorodé – uživatelskou přívětivost může nahradit i originální reklamní panel. V roce slavné Londýnské oko promítlo celé metropoli reakce uživatelů Twitteru ohledně olympijských her. Noční světelná přehlídka proměnila monument v graf, ve kterém žlutá barva označovala pozitivní, zelená neutrální a fialová zase negativní názory.

zdroj obrázku: https://assets.londonist.com/uploads/2012/07/i730/energyofthenation.jpg

Už v roce 2011 oba dva světy originálním způsobem spojila madridská pobočka reklamní agentury Leo Burnett. Když ve spolupráci s automobilkou Fiat spustili mobilní aplikaci Fiat Street Evo, zaujali nespočet řidičů tím, že její algoritmus dokázal rozpoznat dopravní značky v okolí – asi jako by se jednalo o QR kódy. Na základě toho byla majiteli nového Punta vždy představena nějaká nová dovednost jeho vozu. Když jste například projeli kolem stopky, dozvěděli jste se více o brzdném systému. Za jinými značkami pak byly schované různé věcné ceny. Stačilo jen jezdit ulicemi a poté si jet převzít případnou výhru.

Jakým směrem se fygitalizace ubírá dnes?

Tento trend je tedy už pěkných pár let mezi námi. Světoví odborníci ale ukazují, že právě nyní se před námi ale otevírají dosud netušené možnosti. Se současným boomem ohledně umělé inteligence a virtuální reality jde ruku v ruce úžasný potenciál právě pro marketing. Představte si, že byste svým zákazníkům představili možnosti vašeho produktu nebo služby; bez toho, abyste jim ho dali fyzicky k dispozici.

Provozujete realitní kancelář? Co takhle vytvořit rozšířenou realitu, která potenciálnímu kupci umožní vizualizaci domu s jeho vlastním nábytkem? Společnost Nike například zase přišla s programem trefně nazvaným Maker’s Experience. Za hodinu až hodinu a půl jste si mohli vytvořit vlastní tenisky, se kterými jste na konci i odešli.

zdroj obrázků: https://sneakernews.com/2017/09/05/nike-makers-experience-event-info-45-grand-nyc/

Možností je nespočet. Uvedené příklady jsou samozřejmě dostupné zejména pro nadnárodní giganty, se stále rychlejším vývojem technologií je ale nasnadě, že už velmi brzo bude moci kousek fygitálna přinést do svého byznysu opravdu každý. Jak už je ve světě marketingu ostatně zvykem, i tady jde přece zejména o kreativitu.

 

Chcete Váš produkt nebo službu posunout v online prostředí dál? Kontaktujte nás.

 

 

 

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více