Instagram spustil sponzorované příspěvky. Jak fungují?

Po téměř dvouletém experimentování se reklama na Instagramu konečně dostala i do České republiky (30. 9. 2015). Tato stále populárnější sociální síť umožňuje snadné sdílení fotek z chytrého telefonu. Zní to až příliš jednoduše, že? Bude v tom, ale něco víc, když byl Instagram v roce 2012 koupený Facebookem za 1 miliardu dolarů.

Instagram se reklamě bránil, ale neubránil

Právě kvůli spojení s Facebookem, který je sám účinným marketingový nástrojem, bylo jen otázkou času, kdy se na Instagramu, který se reklamě dlouho bránil, objeví sponzorované příspěvky.

Instagram se na příchod reklamy dlouhodobě připravoval. Od striktního omezení fotografií na čtvercový formát letos upustil a umožnil sdílet širokoúhlé videa i fotografie bez nutnosti ořezání. Indicií toho, že se něco chystá se stala i vylepšená webová verze. Instagram tak přestal být uživatelsky přívětivý pouze pro chytré telefony. Nahrávání fotografií je však stále možné pouze zde.

instagram reklamy

Nejrychleji rostoucí sociální síť

Jestliže uživatelů aplikace bylo v roce 2012, kdy ji Facebook zakoupil, 30 milionů, dnes o 3 roky později je jich již desetinásobek. A počet neustále roste. Instagram je nejrychleji rostoucí sociální sítí roku 2015.

Velký nárůst se očekává také v roce 2016. Každý den se na Instagramu objeví přes 80 milionů fotografií, které jsou ohodnoceny 2,5 miliardou lajků.

Velké popularitě se Instagram těší i v České republice a na Slovensku, kde je v současnosti přes 400 000 uživatelů.

logo instagram

 

Nastal čas zhodnotit investice

Facebook chtěl svou obrovskou investici zhodnotit. Instagram se od ostatních sociálních sítí liší tím, že pracuje především s emocemi. To z něj činí perfektní nástroj pro budování příběhu značky.

V době psaní tohoto blogu již byly pro reklamu na Instagramu představeny i jiné formáty než je klasické čtvercová fotografie. Již nyní je možné přidávat takzvaný Carousel a dokonce až 30ti vteřinové videa. Běžní uživatelé však mohou na své profily vkládat videa stále jen do 15 vteřin.

Instagram reklama umožňuje tři účely kampaně – proklik na web, instalace mobilní aplikace a zhlédnutí videa. Předpokládá se, že účelů a možností využití bude v blízké době přibývat.

Instagram = síť pro mladé?

Mladí lidé se stávají závislými na vizuálním obsahu. Z tohoto faktu těží sociální sítě jako Instagram, Snapchat či Pinterest.

Prvomájová kampaň Kofoly navíc zbořila mýtus, že Instagram je výhradně síť mladých. Zaznamenali jsme i profily čtyřicetiletých a padesátiletých maminek, které nahrávaly na tuto sociální síť fotky svých dětí. Není třeba se bát pozvat na Instagram i starší generaci, založení profilu není složité“, doporučuje Adam Špina z agentury Triad Advertising, ve které vede social media tým.

V současnosti si Instagram stihlo oblíbit již přes 40 000 žen mezi 40-50 lety.

Reklama na Instagramu funguje překvapivě dobře

To, že Instagram dokáže zaujmout uživatele i sponzorovanými příspěvky se již na vlastní kůži přesvědčily první společnosti. Další je následují a svou komunikaci horlivě přesunují právě na tuto síť. Sponzorovaný příspěvek na Instagramu má přibližně 60x více interakcí než na Facebooku!

Příkladem efektivity Instagramu může být Redbull, který má na Facebooku 40 milionů fanoušků a na Instagramu „pouze“ dva miliony. Při totožném obsahu však na Facebooku dosáhl 2600 liků a 400 sdílení, kdežto na Instagramu celkově 40 000 interakcí. V tomto případě se však nejednalo o placený obsah. I tak jsou tato čísla více než ohromující.

Funguje to i v Česku

O účinnosti reklamy na této síti se ihned po jejím spuštění pro český trh přesvědčila na vlastní kůži agentura TRIAD. Ta se stará o marketingovou komunikaci pivovaru Plzeň Urquel. Pro tento test zvolila formát videa o délce 15 vteřin. Cílení na stejnou cílovou skupinu (18-65) bez rozdílu pohlaví stejně jako u Facebooku. Náklady se na Instagramu dostaly na poloviční cenu ve všech aspektech. Průměrná délka zhlédnutí videa byla o 20 procent vyšší oproti videím se stejnou délkou a tématem na Facebooku.

Jak na reklamu na Instagramu?

Protože je Instagram součástí Facebooku, je možné vytvářet inzerci pouze skrze Facebook profil. Můžete tak učinit přes Business Manager nebo propojit svůj Instagram účet v nastavení stránky a inzerovat přes klasického správce reklamy. K tomu, abyste mohli reklamu vytvářet a provozovat, účet v Business Manageru totiž nepotřebujete. Pro větší přehlednost o výsledcích vašich kampaní vám to však vřele doporučujeme.

volba instagram reklamy

Založení Business Manageru je velmi jednoduché a Facebook vám s jeho založením pomůže. Po přidání Instagram účtu se vám v Power Editoru zobrazí možnost inzerovat právě na na této síti. Po vytvoření nové sady reklam si ve výběru umístění jednoduše zvolíte Instagram.

nastavení instagram reklam

Pokud jste zběhlí ve tvorbě reklam na Facebooku, prostředí Business Manageru vám je jistě známé. Tvorba reklamy na Instagram funguje téměř stejně. Pouze náhled při tvorbě reklamy vám ukáže, jak bude reklama na Instagrmu vypadat. Vybrat si můžete ze tří reklamních formátů – obrázek, video a carousel. Carousel umožňuje uživateli procházet mezi více fotografiemi. Inzerenti tak mohou tvořit jakýsi příběh, který si uživatel prohlédne. Cíle pro optimalizaci kampaní jsou zatím jen tři – kliknutí na web, instalace mobilních aplikací a zhlédnutí videa.

Reklama se přesouvá na Instagram, budete ji následovat?

O tom, že Instagram a reklama společně fungují nad očekávání dobře, jste se mohli přesvědčit na předešlých řádcích. To zda se přidáte do řad průkopníků a začnete na této síti inzerovat je však pouze na vašem zvážení. Ne pro všechny je tato síť vhodná. Možnosti jsou omezené uživateli, mezi které z většiny patří mladí lidé, kteří se reklamě brání. V prohlížeči používají blokování reklamy (na Instagramu není možné) nebo reklamu přehlížejí. Pokud si však myslíte, že váš obsah dokáže zaujmout a působit na emoce uživatelů, pusťte se směle do toho.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace