Instagram se reklamě bránil, ale neubránil

Právě kvůli spojení s Facebookem, který je sám účinným marketingový nástrojem, bylo jen otázkou času, kdy se na Instagramu, který se reklamě dlouho bránil, objeví sponzorované příspěvky.

Instagram se na příchod reklamy dlouhodobě připravoval. Od striktního omezení fotografií na čtvercový formát letos upustil a umožnil sdílet širokoúhlé videa i fotografie bez nutnosti ořezání. Indicií toho, že se něco chystá se stala i vylepšená webová verze. Instagram tak přestal být uživatelsky přívětivý pouze pro chytré telefony. Nahrávání fotografií je však stále možné pouze zde.

Nejrychleji rostoucí sociální síť

Jestliže uživatelů aplikace bylo v roce 2012, kdy ji Facebook zakoupil, 30 milionů, dnes o 3 roky později je jich již desetinásobek. A počet neustále roste. Instagram je nejrychleji rostoucí sociální sítí roku 2015.

Velký nárůst se očekává také v roce 2016. Každý den se na Instagramu objeví přes 80 milionů fotografií, které jsou ohodnoceny 2,5 miliardou lajků.

Velké popularitě se Instagram těší i v České republice a na Slovensku, kde je v současnosti přes 400 000 uživatelů.

 

Nastal čas zhodnotit investice

Facebook chtěl svou obrovskou investici zhodnotit. Instagram se od ostatních sociálních sítí liší tím, že pracuje především s emocemi. To z něj činí perfektní nástroj pro budování příběhu značky.

Celý článek po přihlášení

Získejte funkční tipy, data a případové studie od Next Vision.
Přihlaste se k odběru a využijte našich 14 let zkušeností.

Vážíme si důvěry a nespamujeme. Zasíláme 1 email měsíčně a můžete se odhlásit jedním kliknutím.