Pokud jste v oblasti online marketingu úplnými nováčky, může se vám zdát tvorba marketingové kampaně jako nesplnitelný úkol. Se správnou strategií a nástroji ovšem můžete dosáhnout úctyhodných výsledků i přesto, že nemáte dostatek zkušeností. Poměrně jednoduše tedy můžete dosáhnout svých cílů v podobě vyšší návštěvnosti vašeho e-shopu či většího objemu nových objednávek.

Většina začínajících e-shopů se na začátku zaměřuje zejména na akvizici nových zákazníků, díky čemuž mohou dosahovat rychlejšího růstu. Dopředu se připravte na to, že tvorba účinné propagace vašeho e-shopu bude vyžadovat spoustu času, plánování a také analyzování velkého množství dat. Pokud si však celým procesem projdete, můžete počítat s tím, že vás úspěch nemine.

V dnešním článku vás provedeme hned několika kroky, které byste při tvorbě online marketingové kampaně měli rozhodně učinit.

1. Zvolte si cíl své marketingové kampaně

Ještě předtím, než se pustíte do samotného tvoření, byste si měli zvolit své cíle, kterých chcete skrze marketingovou kampaň dosáhnout. Opravdu efektivní kampaň vám nabídne hned několik měřitelných cílů, které si můžete jednoduše ověřit – obvykle se bude jednat o návštěvnost webu, nárůst objemu nových objednávek či zvýšení konverzního poměru.

V první řadě si vždy odpovězte na tyto otázky:

  • Čeho přesně chci dosáhnout?
  • Kolik mám na to času?
  • Jaký je můj rozpočet?
  • Kolik si mohu dovolit investovat do propagace nového produktu?
  • Jaký PNO (podíl nákladů na obratu) je pro mě akceptovatelný? 
  • Jaké komunikační kanály budu chtít využít?
  • Jsou mé cíle reálné? 

Pro větší úspěšnost se vyplatí kampaň zaměřit pouze na splnění jednoho konkrétního cíle než na několik najednou – každý cíl totiž vyžaduje jiný přístup a komunikační kanály. Pokud bude vaším cílem pouze propagace e-shopu a značky, můžete zkusit pozornost přilákat tvorbou kvalitního obsahu na sociálních sítích nebo na svém blogu.

Jestliže naopak chcete navýšit počet nových zákazníků, lze na ně cílit přímo prostřednictvím online reklamy. Sledování plnění daného cíle a dalších získaných dat vám navíc pomůže lépe pochopit myšlení vašich potenciálních zákazníků. V souvislosti s tím budete v budoucnu schopni tvořit i mnohem úspěšnější a propracovanější marketingové kampaně.

Celý článek po přihlášení

Získejte funkční tipy, data a případové studie od Next Vision.
Přihlaste se k odběru a využijte našich 14 let zkušeností.

Vážíme si důvěry a nespamujeme. Zasíláme 1 email měsíčně a můžete se odhlásit jedním kliknutím.