Jak Google vyhodnocuje kvalitu obsahu

Pokud jste někdy připravovali informační web, e-shop nebo internetovou prezentaci své společnosti, určitě jste řešili, jak docílit co nejlepší pozice ve vyhledávačích. Ty reprezentuje převážně Google, proto se dnes podíváme, jak kvalitu obsahu hodnotí právě jeho systémy. Při optimalizování vašeho webu budete zase o něco chytřejší.

Jak to vidí strýček Google?

Milovaný i nenáviděný Google je mezi námi už téměř 20 let. Za necelé dvě dekády si dokázal vybudovat snad téměř neotřesitelnou pozici nejen mezi vyhledávacími nástroji. Dnes má prsty takřka všude, kam se podíváte – od e-mailového klienta přes mapy a navigace až po vlastní sociální síť a vlastnictví největšího videoarchivu na světě.

Získat nadvládu nad vyhledávači po celém světě ale samozřejmě není jen tak – Google za to vděčí především svým neproniknutelným algoritmům, které stránku za stránkou ukládají do svých databází a hodnotí jejich kvalitu. My na druhé straně – kodéři, programátoři a majitelé webových stránek se ve výsledku vlastně přímo či nepřímo snažíme tyto roboty přesvědčit o tom, jak moc je náš web relevantní k danému zaměření. A nebudeme ani trochu přehánět, když celou problematiku označíme za alchymii.

Co tedy Google považuje za „hodnotný“ obsah? Některá pravidla jsou jasná, jinde to bude o něco složitější. V první řadě můžeme říct, že Google chce nabízet obsah, který bude nějakým způsobem unikátní. Jeho algoritmy chtějí mít jistotu, že výsledek hledání bude mít pro uživatele hodnotu jako celek, nikoli jen pár vyjmutých vět a frází se správně zvolenými klíčovými slovy.

Zlatá pravidla při tvorbě obsahu

Pokud chcete zaujmout Google, měl by obsah na vašem webu splňovat několik základních kritérií:

Originalita – Unikátní obsah je jednoduše zcela nový. Algoritmy Googlu slova, věty a doprovodné vizuály v takovém pořadí ještě nikdy nezaznamenaly. Vše pochází přímo od vás a není k nalezení nikde jinde.

Relevantnost – Relevantní obsah představují informace, které vyhledávač i koncový uživatel považuje za odpovídající hledané frázi. Někdy může stránka obsahovat slovní spojení, které hledající použil, ale celkové téma stránky bude o něčem jiném. A to se vyhledávačům nelíbí. Buďte při tvorbě obsahu konkrétní a věcní.

Přínosnost – Vyřešte uživatelův problém. Když už se při hledání dostal až k vám, doufá v určitý efekt. Nenechte ho odejít s nepořízenou. Dejte mu do rukou informace, které by jen stěží získal někde jinde. Google to vidí – pokud se uživatel při vyhledávání proklikne na vaši stránku, chvíli tam pobude a pak se třeba i vrátí zpět na Google, ale provede zcela odlišné vyhledávání, Googlu to řekne, že u vás pravděpodobně vyřešil svůj problém.

Pozitivní uživatelská zkušenost – Pokud váš web nebude přehledný a responzivní na mobilních zařízeních, do značné míry tím obsah znehodnotíte. Uživatel ze stránky odejde dřív, než objeví kvůli čemu přišel. Vaši stránku to může posunout ve výsledcích směrem dolů. Ale funguje to samozřejmě i přesně naopak. Proto doporučujeme mít přehledný a responzivní web.

Na co si dát při tvorbě obsahu pozor?

Je obecně známo, že Google rád vidí co nejvíce externích zdrojů, které na vás odkazují. Čím větší míra referencí, tím větší je pravděpodobnost kvalitního a původního obsahu.

Obsah je prostě králem. Nezapomeňte na logické řazení informací, které spolu úzce souvisí. Pokud se bude muset návštěvník proklikat spoustou věcí, které se netýkají daného tématu, určitě vám to nepomůže. Image a pozice vaší stránky můžete vylepšit také tím, že do textu zařadíte doplňující odkazy, které pojednávají o probírané tematice. Vaše stránka bude hned vypadat zase o něco relevantněji. Obecně doporučujeme odkazovat na relevantní, silné, informativní weby. Pokud získáte z takové stránky i zpětný odkaz o to je to lepší.

Pokud jste někdy připravovali informační web, e-shop nebo internetovou prezentaci své společnosti, určitě jste řešili, jak docílit co nejlepší pozice ve vyhledávačích.

Při tvorbě obsahu by se ale nemělo zapomínat ani na gramatickou složku textů, protože i když nám není zcela jasné, jak s tímto typem hodnocení Google pracuje, odborníci se shodují na tom, že stránky s překlepy a hrubkami končí ve výsledcích níže.

Algoritmy Googlu prochází neustálým vývojem, ale při dodržování uvedených základních pravidel, budete na dobré cestě za předními příčkami. Samozřejmostí jsou přitom časté aktualizace a celková údržba webu. Přejeme hodně štěstí při budování kvalitního obsahu.

 

 



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace