V tomto článku představíme 3 možnosti, jak vydělávat na internetu více. Pomůže vám:

  1. Mobilní aplikace
  2. Dynamická cenotvorba podle zdrojů návštěvnosti
  3. Nasazení hlídacích botů

1. Mobilní aplikace

Před několika lety se v ČR odehrál doslova boom mobilních aplikací. Každý ji musel pro svou firmu mít. Ale jen pár jednotek společností se ji naučilo používat pro zvyšování zisku. Zde uvedeme dva konkrétní příklady zvýšení zisku díky cenotvorbě v mobilní aplikaci.

  • Kupujte produkty o za vyšší cenu
  • Strategie “Výhody v mobilní aplikaci”

Mobilní aplikace, přímá cesta k línému a pohodlnému uživateli

Víte proč například nejmenovaný eshop nabízí přednostní odbavení na pobočce skrze aplikaci? Je to jednoduché. Uživatel, který preferuje pohodlí a rychlost si za to připlatí. A v aplikaci mu to ani nemusíte vysvětlovat. Jednoduše mu zobrazíte jinou cenu, než jakou uvedete na webu a protože preferuje pohodlí, tak se odbaví skrze aplikaci a je spokojený. 

Navíc, ne každý dnes řeší, zda koupí produkt za 120 Kč nebo 132 Kč. Jenže pro vás to znamená výrazně vyšší marži na produktu a to o hodně.

Strategie výhod v mobilní aplikaci

Mnohem častější využití mobilní aplikace pro prodej za vyšší cenu (nebo vyšší cenu než má konkurence) jsou možné výhody, které poskytnete uživatelům mobilní aplikace.

Příklad: Nabídněte levnější dopravu, nebo dopravu zdarma za nákupy v nižší hodnotě. Zákazník se naučí využívat výhodnější aplikaci (Češi milují levnou dopravu) a za nějaký čas již nekontroluje, zda máte na webu produkt o 3 koruny levnější než v aplikaci, nebo zda jej nabízí za nižší cenu konkurence.

2. Dynamická cenotvorba

Toto je ve své podstatě jednoduché a každý to pochopí. Kdo ne, ať si na hlavu vyleje škopek s vodou.

Představte si, jak k vám na e-shop přijde zákazník z Heureka.cz a prohlíží si stejný produkt, jako klient, který přišel do vašeho kamenného obchodu z nedaleké restaurace.

Jejich cesta k produktu je úplně jiná. Zatímco návštěvník z Heureky chce najít nejlevnější produkt, návštěvník vaší prodejny cenu neřeší a chce především překvapit svou manželku.

Každému tedy prodáte produkt za jinou cenu a oba budou spokojení. Na internetu to platí dvojnásob. Stejně jako v případě mobilních aplikací, i zde můžete měnit cenu podle toho, zda uživatel přišel ze zbožového srovnávače, nebo hledal konkrétně název vaší značky.

Tento přepočet ceny lze plně automatizovat a uživatelům tak nabízet různé ceny podle toho, zda již na vašem webu byli, přišli ze sociálních sítí, nebo ze zbožového srovnávače.

3. Nasazení hlídacích botů

Automatizace a robotizace bude hrát klíčovou roli v marketingu současné doby. V principu je to opět velmi jednoduché. Máte produkt, u kterého víte, že jej prodává také 5 vašich konkurentů. A tak si nastavíte hlídacího robota, který každý den (i několikrát denně) prohledá weby vašich konkurentů a zkontroluje jejich ceny a skladovou dostupnost. Pokud například není u konkurence zboží skladem, zašle vám notifikaci, že můžete zvednout cenu na vašem e-shopu (případně lze i toto zcela automatizovat).

To jsou tři tipy, jak zvednout cenu na internetu a prodávat za lepší cenu.

Chcete-li poradit, jaké řešení je vhodné právě pro vás, klikněte zde a domluvte si nezávaznou telefonickou konzultaci zdarma.