Jak na internetu prodávat za vyšší cenu - Digitální agentura - Next Vision
23. 4. 2019

Jak na internetu prodávat za vyšší cenu

“Na internetu můžete prodávat jen za nejnižší možnou cenu.” Věříte tomu? V tom případě jsme pro vás sepsali 3 tipy, jak můžete zvýšit zisk na produktu díky internetu. Některé společnosti využívají cenotvorbu na internetu tak dobře, že prodají i o 33 % dráž, než byste u nich nakoupili normálně. A jak to dělají?

V tomto článku představíme 3 možnosti, jak vydělávat na internetu více. Pomůže vám:

  1. Mobilní aplikace
  2. Dynamická cenotvorba podle zdrojů návštěvnosti
  3. Nasazení hlídacích botů

1. Mobilní aplikace

Před několika lety se v ČR odehrál doslova boom mobilních aplikací. Každý ji musel pro svou firmu mít. Ale jen pár jednotek společností se ji naučilo používat pro zvyšování zisku. Zde uvedeme dva konkrétní příklady zvýšení zisku díky cenotvorbě v mobilní aplikaci.

  • Audiotéka – kupujte produkty o 33 % dráž
  • Strategie “Výhody v mobilní aplikaci”

Audiotéka a její navýšení ceny o 33 %

Pokud rádi posloucháte podcasty a audioknihy, zpozorněte. Audioteka.cz je nejznámější portál v ČR s prodejem audioknih. Momentálně mají zajímavou strategii. Jednoduše prodávají všechny knihy v mobilní aplikaci za výrazně vyšší cenu. Cílí přitom na líného uživatele, protože stačí jen přejít na mobilní web a stejnou knihu koupíte levněji. Podívejte se na příklad na obrázku: na mobilu ušetříte přes 200 Kč na jediné knize.

Strategie výhod v mobilní aplikaci

Mnohem častější využití mobilní aplikace pro prodej za vyšší cenu (nebo vyšší cenu než má konkurence) jsou možné výhody, které poskytnete uživatelům mobilní aplikace.

Příklad: Nabídněte levnější dopravu, nebo dopravu zdarma za nákupy v nižší hodnotě. Zákazník se naučí využívat výhodnější aplikaci (Češi milují levnou dopravu) a za nějaký čas již nekontroluje, zda máte na webu produkt o 3 koruny levnější, nebo zda jej nabízí za nižší cenu konkurence.

2. Dynamická cenotvorba

Toto je ve své podstatě jednoduché a každý to pochopí. Kdo ne, ať si na hlavu vyleje škopek s vodou.

Představte si, jak k vám na e-shop přijde zákazník z Heureka.cz a prohlíží si stejný produkt, jako klient, který přišel do vašeho kamenného obchodu z nedaleké restaurace.

Jejich cesta k produktu je úplně jiná. Zatímco návštěvník z Heureky chce najít nejlevnější produkt, návštěvník vaší prodejny cenu neřeší a chce především překvapit svou manželku.

Každému tedy prodáte produkt za jinou cenu a oba budou spokojení. Na internetu to platí dvojnásob. Stejně jako v případě mobilních aplikací, i zde můžete měnit cenu podle toho, zda uživatel přišel ze zbožového srovnávače, nebo hledal konkrétně název vaší značky.

Tento přepočet ceny lze plně automatizovat a uživatelům tak nabízet různé ceny podle toho, zda již na vašem webu byli, přišli ze sociálních sítí, nebo ze zbožového srovnávače.

3. Nasazení hlídacích botů

Automatizace a robotizace bude hrát klíčovou roli v marketingu současné doby. V principu je to opět velmi jednoduché. Máte produkt, u kterého víte, že jej prodává také 5 vašich konkurentů. A tak si nastavíte hlídacího robota, který každý den (i několikrát denně) prohledá weby vašich konkurentů a zkontroluje jejich ceny a skladovou dostupnost. Pokud například není u konkurence zboží skladem, zašle vám notifikaci, že můžete zvednout cenu na vašem e-shopu (případně lze i toto zcela automatizovat).

To jsou tři tipy, jak zvednout cenu na internetu a prodávat za lepší cenu.

Chcete-li poradit, jaké řešení je vhodné právě pro vás, klikněte zde a domluvte si nezávaznou telefonickou konzultaci zdarma.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více

Graf

ČLÁNEK

E-commerce zažívá nový boom. Které segmenty pandemie nakopla?

Podíl e-commerce v České republice během posledních let roste poměrně stabilním tempem. Aktuálně internetové nákupy tvoří asi 11,5 % celkového maloobchodního obratu. Pandemie COVID-19 s sebou ale do společnosti přinesla změnu, kterou bychom si ještě před pár měsíci neuměli ani představit. A … Číst více