Tento návod vás provede krok za krokem nastavením Business Manageru, tedy nástroje, přes který budete nastavovat a spravovat všechny důležité nástroje.
Business Manager obsahuje spousty dalších nástrojů a funkcí, na které se podíváme v další části.
Část 1. Založení Business Manageru
Pro založení Business Manageru potřebujete mít osobní Facebookový účet. Hádám, že ten již máte, proto budeme pokračovat dle těchto kroků: Přejděte na https://business.facebook.com/
- Vpravo nahoře klikněte na „Vytvořit účet“
- Zvolte název své firmy, jméno a email, na který budete dostávat upozornění
- Klikněte na odeslat
- Na další stránce vyplňte doplňující informace
- Nyní vám přijde email s potvrzením. Potvrďte ho a tím máte Business Manager založený
*Poznámka: Na jeden osobní účet na Facebooku připadá jeden Business Manager (dále jen BM). Při zakládání BM tedy použijte osobní profil, který je transparentní a reálný. V případě problémů je domluva s podporou Facebooku velmi obtížná, pakliže je osobní účet smyšlený.
Část 2: Nastavení Business Manageru
Business Manager může být pro úplného nováčka nepřehledným nástrojem. My se tu podíváme na to, jak BM nastavit od začátku až do konce.
- Přihlaste se na https://business.facebook.com/
- Vlevo nahoře klikněte na rozbalovací menu a zvolte „nastavení firmy“
- Nyní se dostáváte do samotného nastavení BM, odkud budete vytvářet reklamní účty, přidávat stránky, lidi, partnery atp.
Vytvoření, připojení Facebookové stránky
Facebooková stránka je důležitá, jelikož pod touto stránkou budou publikovány vaše reklamy. Nyní se podíváme, jak tuto stránku založit. Jestliže FB stránku pro svou firmu máte již založenou, můžete pokračovat krokem č. „3a – přidat stránku“.
- V levém výběru zvolíme záložku „Účty“ a dále „Stránky“
- Poté klikneme na modré tlačítko „Přidat“
- Ve výběru máme možnost:
· Přidat stránku – pakliže již vaše firma stránku má, můžete ji jednoduše přidat. K přidávané stránce byste měli mít práva správce, abyste mohli přístup ke stránce potvrdit. Případně kontaktovat správce stránky, aby tuto žádost potvrdil.
· Požádat o přístup ke stránce – Tuto možnost zvolíte, jestliže nejste majitelem stránky a chcete k ní dostat přístup. Na základě přístupu budete moci pod touto stránkou spouštět reklamy.
· Vytvořit novou stránku – Jste noví a nemáte žádnou Facebookovou stránku.
- V tomto návodu zvolíme možnost „Vytvořit novou stránku“.
- Po tomto prokliku zvolíme kategorii stránky, která nejvíce vyhovuje vaší firmě:
- Po zvolení kategorie, vyplňte následující tabulku:
- Tímto jste vytvořili stránku a nyní se objeví ve vašem přehledu:
- Zároveň jste byli automaticky přidání jako správci stránky.
- Hotovo.
Vytvoření reklamního účtu
V reklamním účtu budete nastavovat všechny kampaně. Nyní si projdeme založení reklamního účtu. Proces je velmi podobný jako u založení stránky.
- Klikněte na „Účty“ a poté „Účty pro reklamu“.
- Dále klikněte na tlačítko „Přidat“.
-
Ve výběru máme možnost:
· Přidat účet pro reklamu – pakliže již vaše firma účet pro reklamu má, můžete ji jednoduše přidat. Pro přidání reklamního účtu budete potřebovat vědět jeho ID.
· Požádat o přístup k účtu pro reklamu – Jestliže chcete spravovat reklamní účet někoho jiného, zvolíte tuto možnost. Opět budete potřebovat ID reklamního účtu (sdělí vám správce). Po odeslání žádosti bude žádost čekat na schválení.
· Vytvořit nový účet pro reklamu – Nemáte reklamní účet a chcete ho založit.
- V našem případě zvolíme „Vytvořit nový účet pro reklamu“.
- Vyplňte následující tabulku a klikněte na další.
- Zvolte, pro koho se bude účet pro reklamu používat. Jestliže budete reklamní účet používat pro vaší firmu, klikněte na „Moje firma“.
· Moje firma (jestliže vytváříte reklamní účet pro sebe)
· Jiná firma nebo klient (jestliže bude reklamní účet sdílen s někým jiným, kdo ho může spravovat)
- V následujícím výběru zvolíte, kdo bude reklamní účet spravovat a jaká práva bude mít.
- Vlevo zakliknete vaše jméno a posuvníkem vpravo zvolte možnost „Správa účtu pro reklamu“
- Poté tlačítko „Přidat“
- Vyskočí na vás upozornění, které bude nabízet přidání platebních údajů. Tento krok nyní přeskočte, budeme se mu věnovat níže.
- Výborně! Reklamní účet máte vytvořený.
Přidání Instagramového účtu
- Vlevo klikněte na „Účty“ a „Instagramové účty“
- Poté na již známé tlačítko „Přidat“
- Budete vyzvání vyskakovacím oknem k přidání Instagramového účtu. Klikněte na „propojte svůj instagramový účet“
- V dalším okně se přihlaste do svého instagramového účtu, čímž dojde k propojení s BM
- Hotovo
Část 3: Vytvoření katalogu, pixelu
Tato část je trochu techničtější a pravděpodobně budete potřebovat kooperaci se svým programátorem (při nasazení pixelu na web).
Vytvoření katalogu
Chcete prodávat produkty přes Facebook? Pak budete potřebovat Facebook katalog, který slouží pro nahrávání produktů, správu a diagnostiku.
Ve většině případů se produkty do katalogu nahrávají pomocí feedu. Produktový feed je soubor, který obsahuje informace o produktu, jejich ceně a skladové dostupnosti.
Nyní se podíváme, jak vytvořit katalog v Business Manageru:
- Vlevo klikněte na záložku „Zdroje dat“ a poté „Katalogy“
- Klikněte na tlačítko „Přidat“
-
Nyní máte na výběr ze 2 možností:
· Žádost o přístup ke katalogu – tato možnost slouží pro získání přístupu ke katalogu klienta nebo jiné firmy.
· Vytvořit nový katalog – pakliže chcete vytvořit katalog pro svou firmu
- Pro naše účely zvolíme možnost „Vytvořit nový katalog“
- Zvolíme si název katalogu a vybereme typ (pro eshop zvolíte „Produkty“)
- Poté klikněte na „Vytvořit katalog“
- V následujícím okně klikněte na své jméno a dejte si práva správce, pomocí posuvníku v pravo.
- Klikněte na „Přiřadit“
- Hotovo
Vytvoření pixelu
Pixel je fragment kódu, který vkládáte na všechny stránky webu. Tento kód poté sleduje důležité aktivity, které lze dále používat pro optimalizaci a cílení vašich kampaní.
Jestliže využíváte krabicové řešení eshopu (například Shoptet) je aplikace pixelu velmi jednoduchá. Pakliže využíváte vlastní řešení na míru, odešlete pokyny pro nasazení svému IT.
Nyní se podíváme, jak založíme Pixel v BM:
- Vlevo kliknete na záložku „Zdroje dat“ a poté „Pixely“
- Poté tlačítko „Přidat“
- V tabulce vyplňte název pixelu (libovolný název) a klikněte na „Pokračovat“
- Tímto máte pixel vytvořený a máte na výběr zda-li nastavíte pixel hned a nebo budete pokračovat v nastavování
- My tento krok přeskočíme a zvolíme možnost „Pokračovat ve správě mojí firmy“
- V dalším kroku si přidejte práva, kliknutím na tlačítko „Přidat lidi“ vpravo nahoře.
- Klikněte na své jméno a nastavte si práva správce pomocí posuvníku vpravo
- Klikněte na „Přiřadit“
- Vytvoření pixelu je hotové a nyní ho napojíme s účtem pro reklamu
- Klikněte nahoře na „Přidat položky“
- Klikněte na vytvořený reklamní účet
- „Přidat“
- Hotovo
Tento pixel můžete nyní propojit s katalogem:
- Klikněte na záložku „Zdroje dat“ a poté „Katalogy“
- Zvolte váš katalog a klikněte na tlačítko „Přiřadit zdroje“
- U vašeho názvu pixelu aktivujte připojení pomocí posuvníku vpravo
- Klikněte na uložit
- Hotovo!
Výborně! Nyní máte svůj reklamní účet propojený s nově vytvořeným pixelem i katalogem. Máte za sebou tedy ty nejdůležitější kroky v nastavení Business Manageru.
Jelikož máte nyní za sebou nastavení Business Manageru, článek zde končí. V dalším pokračování si můžete přečíst, jak nastavit reklamní účet, včetně přidání platební karty a fakturačních údajů. Také nastavíme katalog, nahrajeme produkty a odešleme nastavení pixelu vývojáři.