Láká váš newsletter k rozkliknutí?

Kolikrát týdně vám ve schránce přistane newsletter lákající vás k četbě slovy “Mega slevy pouze dnes,” nebo “Novinky ve firmě (36. týden)”? A kolikrát se jim to podařilo? Přiznejte si, že i vám se nudné předměty firemních mailů již zajídají. Přitom jde o první dojem, kterým vaše zpráva ve schránce klienta působí. Tak jak to udělat, aby mezi ostatními opravdu vynikla?

chytlavy-predmet-emailu

Tipy a příklady, jak napsat funkční e-mailový nadpis

  1. Ujasněte si cíl

    Ve většině případů je cílem reklamního e-mailu, aby byl otevřen, zpráva přečtena a aby čtenář kliknul na odkaz, který mu nabízíte. Může se jednat o články na vašem blogu, akční zboží, odkaz na formulář nebo tlačítko, kterým vám čtenář odepíše nebo zavolá zpět. Váš cíl ale vůbec nemusí být zakončen odkazem. Možná máte jen důležitou zprávu, kterou potřebujete svým kontaktům sdělit (pozvání na otevření nové pobočky, legální změny ve firmě nebo dnes tak aktuální uzavírání či znovuotevírání prodejen). Potom vám stačí, když si vaši zákazníci e-mail otevřou a přečtou. Když budete mít svůj cíl od začátku v mysli, bude se vám nadpis tvořit snáz.

    Příklad:

    ✔️ “Prohlédněte si nejnovější kolekci” – Obsahuje call-to-action, výzvu pro čtenáře, čeká ho odkaz na novou kolekci.

    ✔️ “Brno, znovu se setkáme v prodejnách!” – Jedná se o sdělení, takže nepotřebuje silnou výzvu.

  2. Nebuďte za robota

    Ať už je váš e-mailing sebeautomatizovanější, lidé si stále chtějí číst zprávy od jiných lidí a ne od robotů. Váš newsletter může od pohledu působit “příliš hromadně”, pokud bude rozeslaný z konvenční adresy. Své zprávě můžete dát lidskou tvář tím, že odesílatelem bude konkrétní osoba. Váš odesílatel může být i fiktivní a můžete jít i tak daleko, že založíte svému “autorovi” e-mailovou adresu, abyste nemuseli rozesílat hromadné zprávy z obvyklého info@ nebo dokonce podvědomě nepřátelského neodpovidat@.

    Příklad:

    ✔️ “Lenka z marketingu” pro novinky z online světa.

    ✔️ “Petr Opravář” pro články o údržbě přístrojů, které prodáváte.

  3. Předmět by měl být krátký

    Stále více uživatelů si čte e-maily na telefonu. Příliš dlouhý nadpis se na mobilních zařízeních může přetrhnout v půli. Například služba Mailchimp limituje počet symbolů v nadpisu e-mailu na 150 znaků. Přesto se doporučuje nadpis zkrátit zhruba na 50-60 znaků. Myslete na to, jaká slova z vaší zprávy jsou nejdůležitější a jaká lze vynechat. Pokud rozesíláte pravidelný zpravodaj, nemusíte v každém z nich používat slovo “newsletter” znovu a znovu. Zatímco ta nejdůležitější slova sdělení umístěte dopředu pro případ, že se nadpis na mobilech usekne.

    Příklad:

    ❌ “Na základě vašeho nákupu bychom vás rádi požádali o hodnocení” – Poslední část věty už nemusí být na mobilu viditelná a zákazník neví, co od něj chcete.

    ✔️ “Ohodnoťte, jak jste byli spokojeni s nákupem”

  4. Neskrývejte, čím je váš e-mail užitečný

    Proč to zákazníkovi neříct rovnou? Ukažte přímo v nadpisu benefity, které váš e-mail přináší, aby věděl, co ho uvnitř čeká. Konkrétní podobu váš nadpis získá například i použitím číslovek.

    Příklad:

    ❌ “Pracovní pozice ve vašem okolí” – Toto je příliš vágní.

    ✔️ “Tyto 3 pracovní pozice by vás mohly zaujmout.” – Zde čtenář ví přesně, čím mu e-mail může prospět.

    ❌ “Děkujeme za přihlášení k newsletteru”

    ✔️ “Vítejte – první várka článků na vás čeká uvnitř”

    Příklady použití číslovek:

    ❌ “Máme slevy na zahradní zboží” – Nezmiňujte pouze slevu, ale i její výši.

    ✔️ “Ušetřete až 30 % na zahradním zboží”

    ✔️ “Už více než 300 lidí si stáhlo náš e-book.”

    ✔️ “Vše, co chcete vědět o e-mailingu, na 15 stranách” – Čtenář ví přesně, zda má teď čas se pustit do čtení, nebo si ho nechat na později.

  5. Vybídněte čtenáře k akci

    Používejte slova podněcující k činnosti, takzvané call-to-action. Zákazník pak ví, co se od něj očekává a jakým způsobem má jednat. V samotném e-mailu ho potom zákaznickou cestou (procesem marketingového “trychtýře”) dovedete k samotné akci, kterou může být tlačítko nebo odkaz na web. Všechno ale začíná u nadpisu. Užitím výrazů jako “přečtěte si”, “ohodnoťte”, “stáhněte si” nastavujete cíl pro zákazníka už od začátku komunikace.

    Pěkným příkladem budiž newsletter od Starbucks. Mohli použít například:

    ❌ “Za dobití věrnostní karty nyní získáte bonusové hvězdy”,

    ale použili kratší, živější a vybízející:

    ✔️ “Dobij svůj účet bonusovými hvězdami.”

  6. Celý článek po přihlášení

    Získejte funkční tipy, data a případové studie od Next Vision.
    Přihlaste se k odběru a využijte našich 14 let zkušeností.

    Vážíme si důvěry a nespamujeme. Zasíláme 1 email měsíčně a můžete se odhlásit jedním kliknutím.