Jak probíhá focení 360° fotografií a k čemu jsou dobré?

Napadlo vás někdy, jak vznikají ty krásné čisté fotografie produktů? Jestli pouze stačí postavit produkty k bílé stěně a vyfotit? My vás teď společně s ARCgroup s. r. o., která patří ke špičce v ČR, necháme nahlédnout pod pokličku focení a vysvětlíme, proč se to vlastně vyplatí a že lze dosáhnout hezky vypadajících a hlavně použitelných výsledků.

Proč se vyplatí mít vlastní fotografie produktů?

Mnoho internetových obchodníků získává fotografie od svých dodavatelů a díky tomu tak mají stejný obsah jako celá řada dalších a přichází tak o originalitu obsahu. Zákazník se ale rozhoduje především na základě svých emocí, které mu obchodník a jeho obchod přináší. Fotografie jsou tak klíčovým faktorem při prodeji produktů, především těch dražších. Pokud jsou tedy fotografie vašich produktů mdlé a ve vašem potenciálním zákazníkovi nezanechají žádné pocity, na prodeje můžete pravděpodobně zapomenout.

Co jsou to 360° fotografie?

Ideálním řešením, jak produkty svým zákazníkům přenést co nejblíže a abychom přinesli co nejvěrnější pocit z reálného prostředí, jsou 360° fotografie. Zákazníkům tak dají pocit, jako kdyby stáli přímo v obchodě a produkt si prohlíželi ze všech úhlů. Zákazník si tak může představit, jak by například klimatizace vypadala v rohu kuchyně vedle okna nebo že kvůli kabelu by se spíše hodila do rohu bez oken.

Focení v 360° provedení je samo o sobě jedinečné a každý produkt typ nebo druh produktu se fotí jiným stylem a někdy je potřeba i do značné míry improvizovat. Než tedy finální výsledek v podobě plně funkční 360ky nalezneme na e-shopu, tak musí urazit dlouhou cestu.

Výhody 360 ° produktových fotografií

Přiblížíte produkt svému zákazníkovi.

Budete o krok napřed před konkurenčními obchody.

Zvýšení konverzního poměru.

Zákazník nebude tak často zboží vracet. Přesně totiž vidí, co kupuje.

Jednotlivé snímky lze využít i jako klasické produktové fotografie.

Skvěle fungují na všech typech zařízení a operačních systémů.

Fotografie jsou responzivní.

Nevýhody

  • Tvorba je časově a finančně nákladná, pokud se rozhodnete fotky tvořit sami.
  • Produkty musíte dopravit do studia, kde dojde k focení.
  • Vkládání výsledných 360tek probíhá pomocí zdrojového kódu.
  • Heuréka a Zboží.cz zatím toto řešení plně nepodporují.
  • Řešení není vhodné pro všechny typy produktů (Například produkty, které nejsou zajímavé ze zadní strany).

Cesta 360° fotografií do vašeho e-shopu

Produkty nejdříve dorazí na focení v přepravních bednách. Následně se všechny produkty kontrolují a čistí. Jakmile se produkty očistí, začne se připravovat box a celkový scénář focení. Například zajistit, aby se bílé produkty neztrácely v pozadí, což pro konečný výsledek není dobré.

Když je vše připraveno, produkt se začíná fotit na otočném zařízení, který je propojen se softwarem, ve kterém dochází ke kompletaci snímků a zároveň jsou v něm sjednoceny všechny vstupní prvky – fotoaparát, otočné zařízení, blesky a počítač. V tuto chvíli je důležité, aby se fotoaparát nepootočil ani o chlup, jelikož by bylo nutné celý proces opakovat.

Po nafocení přichází na řadu postprodukce, během které se ladí retuš fotografií (retušuje se vždy celé pozadí), rychlost otáčení, barvy menu, rozložení tlačítek a celá řada dalších.

Jak vypadá výsledek si můžete prohlédnout zde: UKÁZKA 1 / UKÁZKA 2  


Jakub Matoušek

Jakub Matoušek

Jakub je copywriter a markeťák. Specializuje se na sociální sítě a e-shopy. Jakub pro vás bude psát čtivé texty a bude mít na starosti výdělečnost vašich on-line kampaní a webů. Ve volném čase se rád věnuje sportu. Rád pracuje na inovativních projektech, které posouvají své okolí ještě o kus dál.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace