Obsah
Proč se vyplatí mít vlastní fotografie produktů?
Mnoho internetových obchodníků získává fotografie od svých dodavatelů a díky tomu tak mají stejný obsah jako celá řada dalších a přichází tak o originalitu obsahu. Zákazník se ale rozhoduje především na základě svých emocí, které mu obchodník a jeho obchod přináší. Fotografie jsou tak klíčovým faktorem při prodeji produktů, především těch dražších. Pokud jsou tedy fotografie vašich produktů mdlé a ve vašem potenciálním zákazníkovi nezanechají žádné pocity, na prodeje můžete pravděpodobně zapomenout.
Co jsou to 360° fotografie?
Ideálním řešením, jak produkty svým zákazníkům přenést co nejblíže a abychom přinesli co nejvěrnější pocit z reálného prostředí, jsou 360° fotografie. Zákazníkům tak dají pocit, jako kdyby stáli přímo v obchodě a produkt si prohlíželi ze všech úhlů. Zákazník si tak může představit, jak by například klimatizace vypadala v rohu kuchyně vedle okna nebo že kvůli kabelu by se spíše hodila do rohu bez oken.
Focení v 360° provedení je samo o sobě jedinečné a každý produkt typ nebo druh produktu se fotí jiným stylem a někdy je potřeba i do značné míry improvizovat. Než tedy finální výsledek v podobě plně funkční 360ky nalezneme na e-shopu, tak musí urazit dlouhou cestu.
Výhody 360 ° produktových fotografií
- Přiblížíte produkt svému zákazníkovi.
- Budete o krok napřed před konkurenčními obchody.
- Zvýšení konverzního poměru.
- Zákazník nebude tak často zboží vracet. Přesně totiž vidí, co kupuje.
- Jednotlivé snímky lze využít i jako klasické produktové fotografie.
- Skvěle fungují na všech typech zařízení a operačních systémů.
- Fotografie jsou responzivní.
Nevýhody
- Tvorba je časově a finančně nákladná, pokud se rozhodnete fotky tvořit sami.
- Produkty musíte dopravit do studia, kde dojde k focení.
- Vkládání výsledných 360tek probíhá pomocí zdrojového kódu.
- Heuréka a Zboží.cz zatím toto řešení plně nepodporují.
- Řešení není vhodné pro všechny typy produktů (Například produkty, které nejsou zajímavé ze zadní strany).
Cesta 360° fotografií do vašeho e-shopu
Produkty nejdříve dorazí na focení v přepravních bednách. Následně se všechny produkty kontrolují a čistí. Jakmile se produkty očistí, začne se připravovat box a celkový scénář focení. Například zajistit, aby se bílé produkty neztrácely v pozadí, což pro konečný výsledek není dobré.
Když je vše připraveno, produkt se začíná fotit na otočném zařízení, který je propojen se softwarem, ve kterém dochází ke kompletaci snímků a zároveň jsou v něm sjednoceny všechny vstupní prvky – fotoaparát, otočné zařízení, blesky a počítač. V tuto chvíli je důležité, aby se fotoaparát nepootočil ani o chlup, jelikož by bylo nutné celý proces opakovat.
Po nafocení přichází na řadu postprodukce, během které se ladí retuš fotografií (retušuje se vždy celé pozadí), rychlost otáčení, barvy menu, rozložení tlačítek a celá řada dalších.
Jak vypadá výsledek si můžete prohlédnout zde: UKÁZKA 1 / UKÁZKA 2