Jak probíhá focení 360° fotografií a k čemu jsou dobré? - Digitální agentura - Next Vision
27. 2. 2017

Jak probíhá focení 360° fotografií a k čemu jsou dobré?

Napadlo vás někdy, jak vznikají ty krásné čisté fotografie produktů? Jestli pouze stačí postavit produkty k bílé stěně a vyfotit? My vás teď společně s ARCgroup s. r. o., která patří ke špičce v ČR, necháme nahlédnout pod pokličku focení a vysvětlíme, proč se to vlastně vyplatí a že lze dosáhnout hezky vypadajících a hlavně použitelných výsledků.

Proč se vyplatí mít vlastní fotografie produktů?

Mnoho internetových obchodníků získává fotografie od svých dodavatelů a díky tomu tak mají stejný obsah jako celá řada dalších a přichází tak o originalitu obsahu. Zákazník se ale rozhoduje především na základě svých emocí, které mu obchodník a jeho obchod přináší. Fotografie jsou tak klíčovým faktorem při prodeji produktů, především těch dražších. Pokud jsou tedy fotografie vašich produktů mdlé a ve vašem potenciálním zákazníkovi nezanechají žádné pocity, na prodeje můžete pravděpodobně zapomenout.

Co jsou to 360° fotografie?

Ideálním řešením, jak produkty svým zákazníkům přenést co nejblíže a abychom přinesli co nejvěrnější pocit z reálného prostředí, jsou 360° fotografie. Zákazníkům tak dají pocit, jako kdyby stáli přímo v obchodě a produkt si prohlíželi ze všech úhlů. Zákazník si tak může představit, jak by například klimatizace vypadala v rohu kuchyně vedle okna nebo že kvůli kabelu by se spíše hodila do rohu bez oken.

Focení v 360° provedení je samo o sobě jedinečné a každý produkt typ nebo druh produktu se fotí jiným stylem a někdy je potřeba i do značné míry improvizovat. Než tedy finální výsledek v podobě plně funkční 360ky nalezneme na e-shopu, tak musí urazit dlouhou cestu.

Výhody 360 ° produktových fotografií

  • Přiblížíte produkt svému zákazníkovi.
  • Budete o krok napřed před konkurenčními obchody.
  • Zvýšení konverzního poměru.
  • Zákazník nebude tak často zboží vracet. Přesně totiž vidí, co kupuje.
  • Jednotlivé snímky lze využít i jako klasické produktové fotografie.
  • Skvěle fungují na všech typech zařízení a operačních systémů.
  • Fotografie jsou responzivní. 

Nevýhody

  • Tvorba je časově a finančně nákladná, pokud se rozhodnete fotky tvořit sami.
  • Produkty musíte dopravit do studia, kde dojde k focení.
  • Vkládání výsledných 360tek probíhá pomocí zdrojového kódu.
  • Heuréka a Zboží.cz zatím toto řešení plně nepodporují.
  • Řešení není vhodné pro všechny typy produktů (Například produkty, které nejsou zajímavé ze zadní strany).

Cesta 360° fotografií do vašeho e-shopu

Produkty nejdříve dorazí na focení v přepravních bednách. Následně se všechny produkty kontrolují a čistí. Jakmile se produkty očistí, začne se připravovat box a celkový scénář focení. Například zajistit, aby se bílé produkty neztrácely v pozadí, což pro konečný výsledek není dobré.

Když je vše připraveno, produkt se začíná fotit na otočném zařízení, který je propojen se softwarem, ve kterém dochází ke kompletaci snímků a zároveň jsou v něm sjednoceny všechny vstupní prvky – fotoaparát, otočné zařízení, blesky a počítač. V tuto chvíli je důležité, aby se fotoaparát nepootočil ani o chlup, jelikož by bylo nutné celý proces opakovat.

Po nafocení přichází na řadu postprodukce, během které se ladí retuš fotografií (retušuje se vždy celé pozadí), rychlost otáčení, barvy menu, rozložení tlačítek a celá řada dalších.

Jak vypadá výsledek si můžete prohlédnout zde: UKÁZKA 1 / UKÁZKA 2  

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více