Bez rozšiřování produktové nabídky je velmi složité dosáhnout růstu nebo dokonce expandovat do zahraničí. Konkurence na trhu je totiž ve většině odvětví opravdu velká a mezi jednotlivými firmami probíhají doslova boje o nové zákazníky.

V současnosti už navíc není až tak rozhodující kvalita, jako spíše to, jak produkt svým potenciálním zákazníkům představíte. Jedinou účinnou zbraní je tak produktový marketing, s jehož pomocí můžete svůj produkt vystřelit na přední příčky prodeje.  

Proto jsme si pro vás připravili průvodce, ve kterém přinášíme odpovědi na většinu otázek spojených s propagací nového produktu.

Proč je správná propagace nového produktu důležitá?

Pomocí nových produktů můžete rozšířit řady svých věrných zákazníků, expandovat, podpořit růst své firmy, generovat meziročně vyšší výnosy nebo diverzifikovat rizika spojená například se sezónním prodejem. 

Jak už jsme ale uvedli v úvodu, bez propagace to nepůjde.

Historicky se ukazuje, že díky správně cílené propagaci se z vašeho produktu může stát doslova hit. Na trhu najdete stovky produktů, které jsou ve své podstatě velmi jednoduché, ale díky efektivnímu marketingu se jejich výrobcům podařilo vybudovat miliardová impéria. Jako příklad můžeme uvést třeba Coca-Colu, Redbull či Colgate-Palmolive.

Za všemi těmito úspěšnými firmami stojí dobře řízené týmy zkušených marketérů a do posledního detailu propracovaný produktový marketing – právě ten dělí firmy na výherce a poražené.

Produktový marketing jako klíč k úspěchu

Tento pojem je v první řadě je nutné odlišit od běžného konvenčního marketingu, který mu je nadřazený a zahrnuje všechny činnosti spojené s propagací vaší firmy či značky. Produktový marketing se naopak zaměřuje pouze na propagaci nového produktu či služby.

I přesto se jedná o disciplínu, která nemusí sednout každému. Produktový marketér totiž musí být opravdu flexibilní a ovládat hned několik dovedností, s jejichž pomocí dokáže dosáhnout stanovených cílů.

Ve své gesci má kromě jiného i:

  • plánování marketingových kampaní,
  • vytvoření časového rámce kampaně,
  • sběr relevantních dat a jejich analýzu,
  • marketingový výzkum,
  • vytváření marketingových strategií,
  • komunikaci s odděleními napříč firmou.

Právě proto se dosud nikdo z řad odborníků ani špiček v oblasti marketingu nedokázal dohodnout na tom, jak produktový marketing přesně definovat. Ať tak či onak, jeho hlavním úkolem je najít odpovídající cílovou skupinu, zaujmout ji a následně rozšířit základnu věrných zákazníků.

Dosáhnout toho lze pouze prostřednictvím správně naplánované marketingové kampaně, která by měla být šitá na míru nejen vašemu produktu, ale hlavně vybrané cílové skupině. 

Její realizace, která je klíčová, však vyžaduje spoustu času a úsilí. Ne vše bude vždy fungovat přesně tak, jak jste si představovali – v kampani se mohou objevit trhliny či nečekané slabé články, což vás občas donutí i k její optimalizaci, díky čemuž lépe zasáhnete stanovenou cílovou skupinu.

Ostatně, jak na to, a co všechno vás čeká při tvorbě marketingové kampaně se podíváme níže. 

Jak propagovat produkt skrze marketingovou kampaň?

Celý článek po přihlášení

Získejte funkční tipy, data a případové studie od Next Vision.
Přihlaste se k odběru a využijte našich 14 let zkušeností.

Vážíme si důvěry a nespamujeme. Zasíláme 1 email měsíčně a můžete se odhlásit jedním kliknutím.