Jak se vás budou týkat nové změny v indexování na Googlu? - Digitální agentura - Next Vision
14. 12. 2016

Jak se vás budou týkat nové změny v indexování na Googlu?

Jak jste mohli zaznamenat, Google plánuje rozdělit své indexování z celkového na dvě separátní indexace: mobilní a pro stolní počítače. Ve skutečnosti od 4. listopadu vyhledávací gigant již začal celý systém testovat. To jsou skvělé zprávy pro vyhledávání jako takové, ale ne tak dobré pro e-shopy, podnikatele závislé na svých webových stránkách a ostatní, kteří nebudou mít web, který umí komunikovat s mobily. Pojďme si chvíli popovídat o tom, co potřebujete vědět, abyste nezůstali pozadu.

Co teď dělá Google?

Takže Google rozděluje své indexování. Pojďme se podívat, co to vlastně znamená.

Právě teď, výsledky vyhledávání Google pracují na jednom velkém indexu. Mobilní a desktopové sítě jsou skenovány body, které zaznamenávají výsledky do stejného indexu, který zobrazuje výsledky hezky společně na jedné stránce.

Co to znamená? Použili jste někdy svůj telefon pro návštěvu stránky a skončili jste na klasické počítačové verzi stránky? Víte, ten maličký web, který musíte přibližovat, což je nesnesitelně frustrující a vytáčí vás to natolik, že nakonec odejdete?

To je přesně to, co se snaží Google vyřešit rozdělením indexování. Namísto toho, aby existoval jeden velký index bez ohledu na to, na jakém zařízení vyhledáváte, budou tu tedy dva separátní indexy: jeden pro mobily, který bude primárním indexem a sekundární pro počítačové vyhledávání. Do budoucna sice Google plánuje kombinaci obou indexů do jednoho, který bude založen na mobilních verzích. Ale do té doby budou indexy separátně.

Mobilní index se bude aktualizovat častěji, protože si Google uvědomil, že více vyhledávání proběhne v mobilních zařízeních, než na stolních počítačích. Díky tomu bude vyhledávání na Googlu rychlejší a kvalitnější i pro mobilní telefony a bude uživatelům přinášet relevantní odpovědi pro jejich dotazy.

Koho se to bude týkat?

Nejste si jistí, zda se vás dotkne rozdělení indexace na Googlu? Položte si tyto otázky:

  • Mám responzivní nebo mobilní web?
  • Má můj responzivní nebo mobilní web dostatečnou dobu odezvy?
  • Je můj responzivní nebo mobilní web uživatelsky příjemný?
  • Mám na svém responzivním nebo mobilním webu kvalitní obsah?

Odpověděli jste “ne” na některou (nebo všechny) tyto otázky?

Pokud vás ani Mobilegeddon (2014) nepřesvědčil, abyste zřídili responzivní nebo mobilní web, tak toto berte jako varování: Již nebudete mít jinou možnost.

Budu se tedy ještě jednou opakovat: Pokud chcete hrát roli v nejnovějším indexu, potřebujete responzivní nebo mobilní web. Teď hned.

Samozřejmě, Google říká, že se nemusíte bát, pokud váš web není responzivní. Bude se i nadále indexovat váš web pro stolní počítače s jeho mobilním uživatelským agentem. Ale v reálu je to tak, že Google přechází na formát mobil na prvním místě. To může znamenat, že vám to neublíží, ale neznamená to, že vás někdo najde.

Pamatujte: Když Google říká, abyste neměli strach, že vás indexuje, tak to nemá co dělat s vaším hodnocením ve vyhledávání.

Postavte responzivní nebo mobilní web!

Nejdůležitější věc, kterou teď můžete udělat je navrhnout váš web s responzivním designem nebo vytvořit mobilní verzi webu, pokud jeden takový už nemáte. Nenechte se pohřbít tím, že nebudete mít mobilní verzi webu. Dnes a v této době je mobilní web mnohem důležitější než web pro klasické stolní počítače. I v případě, že by nedošlo k rozdělení indexace, tak pro to, nemít mobilní nebo responzivní web, není žádná omluva.

  1. Nevíte, zda je váš web responzivní? Otestujte ho pomocí Google’s Mobile Testing Tool.
  2. Také nezapomeňte zkontrolovat, že se soubor robots.txt vašeho mobilního webu neblokuje Googlebot. Pokud vás Google nemůže prohlédnout, pak máte problémy. Můžete to otestovat na Google’s testing page.

AMP pro váš obsah!

V mobilním světě je rychlost všechno a AMP je současný standard. AMP (Accelerated Mobile Pages), je něco, co vaši vývojáři mohou implementovat do kódu vašeho webu. Může to pomoci obsahu vašeho webu, jako jsou například blogy, aby se načítaly prakticky okamžitě, i když se budou otevírat na pomalém internetovém připojení.

Budu upřímný: implementace AMP bude určitě chvíli trvat, takže se ujistěte, že máte dobrý vývojový tým. Odměna je tu – Podle KissMetrics více jak 40% internetových uživatelů opustí stránku, pokud načtení trvá déle než 3 sekundy. AMP zajišťuje, že k tomu nedojde.

AMP není součástí vyhledávacích podmínek pro Google (zatím), to znamená, že k tomu s největší pravděpodobností dojde. Takže ukradněte linku od Nike a “udělej to.” Rychlost je všechno.

Potřebujete otestovat své AMP? Tady je pro to stránka!

Pokud už máte mobilní nebo responzivní web, jste napřed!

Teď se jen musíme přesvědčit, že je konkurenceschopný. Je důležité, abyste si položili tyto otázky:

  • Máte kvalitní a relevantní obsah?
  • Používá se váš mobilní web snadno?

Některé podnikání mohou mít na svých webech pro stolní počítače skvělý a relevantní obsah, ale na mobilním webu už to tak být nemusí. Také je důležité, aby se obsah načítal dostatečně rychle. Slova v textech nezpomalují nahrávání stránky. Obsah na stránkách je jedním z hodnotících faktorů, podle kterých se váš web zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Teď, když se mobil stane primárním indexovacím faktorem, tak se pravděpodobně nebudete zobrazovat tak vysoko jako dříve, pokud se neujistíte, že váš obsah funguje stejně dobře i na mobilním webu.

Google dal také v poslední době vědět, že obsah skrytý v boxech, vyskakovacích oknech a dalších rozšířených oblastech, který normálně není hodnocený stejně jako ostatní obsah pro stolní počítače, bude tentokrát hodnocen výrazněji.

To znamená, že i skvělý obsah je k ničemu, pokud je váš web nepřehledný. Kdo by vložil své platební údaje do webu, který je nepřehledný a nepůsobí důvěryhodně? Ujistěte se tedy, že UX na vašem mobilním webu je čisté a dobře slouží vašim uživatelům.

Také mějte na paměti, že pokud text váš web nezpomaluje, tak mnoho nedůležitých znaků ve vašem kódu ano. Udržujte ho tak čistý a uspořádaný. Pokud pracujete se schématy a strukturovanými daty, ujistěte se, že jde o relevantní informace pro návštěvníky webu.

Potřebujete otestovat svoje UXOdkaz zde.

Změňte svou perspektivu

Mobil byl skoro vždy výzvou pro všechny, kdo pracují v e-commerce. Ale nemusí být! Vyhledávání na stolních počítačích se tradičně zaměřuje na e-shopy a podnikové weby. Je čas začít myslet jako zákazník. Dostaňte sebe a své podnikání na vlnu „mobil na prvním místě“ a vaše podnikání může s následného rozdělení indexů vzejít jako vítěz a vy tak budete napřed oproti vaší konkurenci!

Myslete na to, že Google již vše testuje. Takže specifika toho, jak rozdělení indexace bude vypadat, se může změnit každým okamžikem, ale pokud budete naslouchat našim radám, pak vás nezastaví žádná změna od Googlu a můžete na tom dokonce i vydělat!

Chcete pomoct s propagací na google? Kontaktujte nás.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více