Jak si poradit s Nákupy Google?

Co jsou zbožové vyhledávače a proč jsou tak populární?

Zbožové vyhledávače jsou jedním z nejúspěšnějších prodejních kanálů na internetu. Uživatelé, kteří hledají produkt, chtějí ve většině případů nakoupit co nejlevněji – za těch nejvýhodnějších podmínek.

Zbožové vyhledávače za vás automaticky porovnají ty nejlepší nabídky a vyberou vhodný produkt. Do porovnání krom ceny zařadí také důvěryhodnost prodejců, takže se nemusíte bát, že byste utratili peníze za zboží, které nedorazí.

Nástroje jako Heureka, Nákupy Google nebo Zboží.cz neslouží pouze zákazníkům, ale také prodejcům. Postupem času se staly významným prodejním kanálem. Prostřednictvím těchto portálů osloví zákazníka s nabídkou produktu ve chvíli, kdy aktivně hledá prodejce, u kterého zboží nakoupí.

Co jsou Nákupy Google?

Nákupy Google jsou v porovnání s Heurekou a Zboží.cz relativně mladou službou s o to větším potenciálem. Nabídka produktů se totiž zobrazuje již při vyhledávání zboží na největším internetovém vyhledávači.

Jak zprovoznit Nákupy Google?

Aby Nákupy Google fungovaly, potřebujete mít účet na Google, Google AdWords a Google Merchant Center, které mezi sebou propojíte.

Říkáte si, na co potřebujete 3 účty k vystavení svých produktů? Účet Google Merchant Center slouží k přehledné správě informací o produktech, které vystavujete. V Google AdWords poté spravujete reklamu a kampaně, které jsou na produkty napojené.

Nastavení Merchant Centre

Po založení účtu a následné registraci v nastavení v záložce obecné vyplňte obecné informace o své společnosti a internetových stránkách vašeho e-shopu. Aby Google věděl, že jste oprávněni nahrávat informace o svých produktech, musíte své stránky nechat ověřit a nárokovat.

 

Google Merchant Centre

  • Jak nejlépe vyplnit informace k produktům?
  • Nejlepší způsob jak produkt do Nákupy Google katalogu nahrát je přes soubor XML.
  • Které informace o produktu do XML vyplnit?
  • ID – číslo produktu
  • Title – název produktu (maximální délka 70 znaků)
  • Description – popis produktu
  • Google produkt category – kategorie produktů Google
  • Produkt_type – typ produktu
  • Link – odkaz na produkt
  • Image link – URL adresa obrázku
  • Condition – stav produktu
  • Availability – dostupnost produktu
  • Price – cena produktu
  • Brand – značka produktu
  • Gtin – EAN produktu

Poté co soubor nahrajete, klikněte na tlačítko Uložit změny. Pokud chcete parametry produktu posléze změnit, můžete tak učinit v nastavení.

Následné nahrání může trvat i 2 pracovní dny, poté se začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. V případě problémů s nahráním produktů vám poradí pracovníci Google.

Od teď už můžete začít propagovat své produkty přímo v nejpopulárnějším vyhledávači. Tak směle do toho!

 


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace