Networkingová platforma zaměřená na podnikání a zaměstnávání obecně vznikla již v roce 2003. Dnes největší část příjmů této společnosti tvoří poplatky za poskytování informací o registrovaných členech přímo náborářům a ostatním, kteří pracují v oblasti lidských zdrojů.
LinkedIn je zkrátka a dobře jedním ze stavebních kamenů dnešního náborářství a obchodníci, kteří se na síť do dnešního dne nepřipojili a profesionálové všeho druhu, si koledují o problém. Proč?
Je to jednoduché. LinkeIn se za svou více než desetiletou historii stal uznávaným pojmem a mnozí personalisté dávají odkazu na LinkedIn profil zcela rovnocennou váhu jako klasickému životopisu.
Korporátní svět je na LinkedIn
Tedy nejenže jsou vaši potenciální obchodní partneři či klienti přítomni na LinkedInu, oni jej dost možná využívají právě k vyhledávání nových talentů v konkrétním odvětví. Jednoduše se právě teď přihlásí na síť a díky sofistikovanému systému vyhledávání s mnoha volitelnými proměnnými se začnou poohlížet třeba po grafickém designérovi, jenž má takové a takové zkušenosti a navíc sídlí do vzdálenosti 50 kilometrů od místa jejich společnosti. Je jedno, co děláte nebo po kom se právě poohlížíte. Na této síti je doslova celý svět.
LinkedIn vás dělá viditelnějšími
Profil vaší společnosti na platformě LinkedIn se může vyplatit i v daším ohledu. Sofistikovaně uspořádaná stránka může zlepšit pozici vašeho webu ve vyhledávání Googlu a potenciálním partnerům nebo zákazníkům budete více na očích.
Profesionální vizáž
Více než kterákoli jiná sociální platforma dává LinnkedIn vašemu podnikání jednoduchou a profesionální image. Zatímco pravidelná aktualizace obsahu na vašich kmenových webových stránkách může být poněkud obtížná, sdílení příspěvků na LinkedIn je snadné a intuitivní.
Můžete sdílet novinky, blogové příspěvky a dokonce i informovat o vašich aktuálních prodejních akcích. V marketingové strategii vaší firmy by přítomnost na této síti rozhodně chybět neměla.
LinkedIn v České republice
Pokud se podíváme na dostupná data z loňského roku, zjistíme, že v tuzemsku je na LinkedIn aktivních přes 600 000 unikátních profilů. Z pohledu zaměření uživatelů vede engineering, následovaný prodejem a segmentem IT.
Pokud jde o jejich kariérní postavení, přes 90 tisíc uživatelů jsou nováčky v oboru, přes 50 tisíc uživatelů má seniorní postavení a manažerů tady najdeme něco přes 40 tisíc.
Věříme, že vás náš malý prolog do světa LinkedInu nahlodal a co nevidět vytvoříte sobě nebo svému podnikání zbrusu nový profil. Přejeme hodně štěstí v networkingu a podnikání obecně!