Jelikož mají zákazníci čím dál větší výběr v produktech a službách, rostou i jejich očekávání. Zdrženlivosti v nakupování přispívá i globální ekonomická krize, kvůli které si začínají dobře rozmýšlet, zda jim konkrétní produkt stojí za investici.
Nastavení marketingové strategie by dnes mělo být samozřejmostí. Bez ní se vám totiž jen těžko bude udržovat konzistentní způsob komunikace. Strategii je potřeba také pravidelně revidovat právě na základě nejvýznamnějších marketingových trendů. V těch, které by vám tento rok rozhodně neměly uniknout, máme jasno. Pojďme si o nich něco málo povědět.
1. Dynamický nárůst popularity sociálních sítí a influencer marketingu
Pokud váš byznys v roce 2023 stále není na sociálních sítích, je načase to napravit. V dnešní době jich využívá téměř 5 miliard lidí a předpokládá se, že tento počet bude dále narůstat.
Průměrný uživatel sociálních sítí na nich tráví 2 a půl hodiny denně. Mohli byste si myslet, že díky tomu bude schopen číst i delší příspěvky, opak je však pravdou. Na sociálních sítích u uživatelů totiž vyhrává obsah, který je kratší, údernější a vyvolává rychlou emoci. Příspěvky, které nejdou rovnou k věci, zdaleka nemívají takovou míru angažovanosti.
Jedny z nejpopulárnějších sítí jsou Facebook, Instagram a dneš už také TikTok. Ten byl zpočátku doménou spíše mladších uživatelů, cestu si k němu však nacházejí už i uživatelé pokročilejšího věku.
Navíc řada sociálních sítí umožňuje prodej přímo přes ně. Zákazníci u vás tedy mohou realizovat objednávku, aniž by navštívili váš web. Někteří na nich dokonce nakupují primárně, protože proces bývá jednodušší. O důvod víc na tzv. „sockách“ opravdu zapracovat.
Ruku v ruce roste popularita influencer marketingu. Ten je v zásadě založen na šeptandě (word-of mouth marketingu), který je dlouhodobě jednou z nejefektivnějších forem marketingu. Je založený na přímých doporučeních – pokud zákazník dostane doporučení na produkt od blízkého, často už nesrovnává žádné alternativy a rovnou ho kupuje.