Obsah
Nalijme si čistého vína – ať už to se současnou pandemií dopadne jakkoli, svět kolem nás se již definitivně změnil. I v okamžiku, kdy COVID-19 zmizí z našeho každodenního života, psychologické, společenské a ekonomické dopady tady zůstanou.
Koronavirus mimoděk prokázal obrovskou službu digitálním technologiím, když raketově urychlil jejich adopci do „běžné“ společnosti. Když si dnes například necháte doručit potraviny až za dveře, nejste inovátoři, geekové ani líní – prostě se jen chováte zodpovědně.
A opravdu můžeme předpokládat, že všichni ti, kteří právě objevili kouzlo startupových služeb a chytrých řešení, se později vrátí k původnímu způsobu života? To ani náhodou. Je celkem jedno, v jakém odvětví podnikáte, až bude dnešní krize překonána, budete vedle kamenné prodejny potřebovat i tu internetovou.
Mohlo by vás zajímat:
WEBINÁŘ: Jak ošéfovat firmu a neopustit obývák. 22. 4. 2020 v 17 hodin. Zdarma.
Rok 2020 je pro e-commerce už teď zlomový
I když ještě na podzim loňského roku vycházely průzkumy, které ukázaly, že například u potravin denní spotřeby dva ze tří zákazníků ani netuší o existenci online nákupu, dnes je situace diametrálně odlišná. Inovativní firmy jako Rohlík nebo Košík lámou jeden rekord za druhým. Pokud jde například o luxusní zboží nebo oblečení, rovnice je k dnešnímu datu naprosto jednoduchá – nakoupíte přes internet anebo vůbec. Dokonce i lokální butiky na Pařížské (například hodinářství Hublot) se snaží se svými zákazníky komunikovat online. Nájmy jsou vysoké a nikdo neví, co a koho vláda podpoří.
Ještě nemáte vlastní e-shop? Nejlepší startovní podmínky jsou nyní
Návštěvnost a obraty e-shopů nejsou tím jediným, co strmě roste. Daří se také službám jako YouTube nebo Netflix. Lidé v karanténě zkrátka tráví více času online. Máte tedy nesrovnatelně větší šanci zasáhnout je i vy s vaší reklamní kampaní.
Zvažujete přechod do světa e-commerce? Neváhejte se na nás obrátit. Máme za sebou úspěšnou spolupráci s desítkami klientů ze všech odvětví a pomůžeme vám nejen s tvorbou a nastavením samotného e-shopu, ale také s přípravou reklamní a komunikační strategie, marketingových aktivit a vlastně všeho, co k tomu patří.
Je lepší využít e-commerce platformu nebo řešení na míru?
Nejspíš namítnete, že přechod na plnohodnotné online řešení není otázka několika dnů nebo týdnů, ale spíše měsíců. To není tak úplně pravda – díky chytrým službám jako je například tuzemský Shoptet, můžete vlastní e-shop vytvořit klidně i za několik hodin. Teď je samozřejmě řeč o hrubém jádru, ale čas potřebný pro spuštění je díky této platformě opravdu možné zkrátit na minimum.
Samozřejmě, že pro náročnější prodejce je lepší online řešení ušité přímo na míru. Právě tady se ale dostaneme do křížku s časovou a v neposlední řadě i finanční náročností. Zatímco slušný e-shop postavený na platformě vás může přijít se vším všudy třeba na 20 tisíc korun, u těch zakázkových horní hranice prakticky neexistuje. Můžeme se bavit o 50 tisících, stejně jako o milionu.
Pokud ale cítíte, že současný stav v sobě skrývá to pověstné zrnko příležitosti i pro vás, určitě na nic nečekejte. Vždyť to znáte – nejtěžší je udělat první krok. Vždycky se můžete nadále vzdělávat a zkoušet nové věci. Kdy bude lepší čas než nyní?