Chcete růst? Exportujte!

Častěji se setkáváme s expanzí na nové trhy. Jaký je důvod? Je to čím dál tím jednodušší. Pro e-shop nebo firmu využívající internet jako prodejní kanál je to logická cesta k dalšímu růstu. Ve srovnání s mnohými zeměmi je ČR zemí s největší konkurencí na poli internetového prodeje. E-shopů je tu přes 40 tis. Zákazníci jsou tu nároční. Očekávají rychlé dodání, nízké ceny, dobrý servis. Jste-li úspěšní v ČR, pak je velká šance, že budete úspěšní i na dalších trzích. Když vezmeme v potaz, jak je český trh malý, je to další důvod pokusit se prosadit v zahraničí.

Při vytváření webu a marketingových aktivitách berte v úvahu kulturní rozdíly. Zjistěte si například:

  • jak v dané zemi vnímají barvy,
  • jaké jsou nejoblíbenější způsoby platby a dopravy,
  • jaké rozmístění webu je tam běžné,
  • na jaké výzvy k akci (CTA) uživatelé dobře reagují,
  • jaké je zastoupení používání mobilních zařízení.

Google nástroje pro export do zahraničí

Google jako největší mezinárodní internetový hráč nabízí firmám několik užitečných nástrojů. Pomohou Vám při rozhodování, jaký trh má potenciál a jaká jsou jeho specifika. Pojďme se na nástroje podívat.

Global market finder

Tento nástroj rychle doporučí, jaký trh bude pro vás zajímavý. Jednoduše zadáte související klíčová slova a vyberete region. Nástroj vám zobrazí statistiky hledanosti, konkurence a ceny reklamy. Data bere z Google Adwords – největší reklamní sítě světa. (odkaz)

Global market finder - nástroj pro exportní kampaně
 

Consumer Barometr

Nástroj ukazuje, jak lidé využívají on-line a off-line média při nákupním procesu. Umožňuje analyzovat rozdíly v nákupním chování spotřebitelů. Najdete tu například informace o trendech v mobilních zařízeních uživatelů, s jakou oblibou uživatelé na internetu nakupují, jak se nejčastěji lidé o produktu dozvědí, jaké online zdroje lidé používají při nákupu. Data můžete segmentovat podle lokality, věku, pohlaví, příjmu a produktové kategorie. (odkaz)

Customer Barometr

Customer BarometrCustomer Barometr Google

Google Trends

V Google Trends najdete informace o trendech ve vyhledávání. Google sbírá data již od roku 2004. Můžete se podívat, jaké jsou tendence ve vyhledávání vašeho oboru. Google Trends jde také využívat k analýze popularity vaší značky a porovnávat jí s konkurencí. (odkaz)

Google Trends
 

Public data explorer

Služba agreguje data z ověřených veřejných zdrojů, jako jsou statistické úřady. Vy máte možnost data přehledně srovnat a zobrazit. (odkaz)

Public data explorer

Think Insides

Webový portál https://www.thinkwithgoogle.com obsahuje velké množství případových studií z různých koutů světa. Můžete je vyhledávat a filtrovat podle oboru. Zjistíte, jaké kampaně byly úspěšné. Je to fajn inspirace. 

Think Insiders by Google

Tipy pro Google Adwords

Rozdělujte kampaně podle cílové země. Systém byl navržen pro dobrý výkon v homogenních kampaních. Proto dosáhnete lepších výsledků. Pro pohodlnější překlad reklamních kampaní používejte nástroj https://translate.google.com/toolkit/docupload, ale nezapomeňte pak na ruční korekci překladů, cílových adres a dalších nastavení. Nebo můžete využít náš návod na překlady reklamních kampaní.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace