Při vytváření webu a marketingových aktivitách berte v úvahu kulturní rozdíly. Zjistěte si například:
- jak v dané zemi vnímají barvy,
- jaké jsou nejoblíbenější způsoby platby a dopravy,
- jaké rozmístění webu je tam běžné,
- na jaké výzvy k akci (CTA) uživatelé dobře reagují,
- jaké je zastoupení používání mobilních zařízení.
Google nástroje pro export do zahraničí
Google jako největší mezinárodní internetový hráč nabízí firmám několik užitečných nástrojů. Pomohou Vám při rozhodování, jaký trh má potenciál a jaká jsou jeho specifika. Pojďme se na nástroje podívat.
Global market finder
Tento nástroj rychle doporučí, jaký trh bude pro vás zajímavý. Jednoduše zadáte související klíčová slova a vyberete region. Nástroj vám zobrazí statistiky hledanosti, konkurence a ceny reklamy. Data bere z Google Adwords – největší reklamní sítě světa. (odkaz)
Consumer Barometr
Nástroj ukazuje, jak lidé využívají on-line a off-line média při nákupním procesu. Umožňuje analyzovat rozdíly v nákupním chování spotřebitelů. Najdete tu například informace o trendech v mobilních zařízeních uživatelů, s jakou oblibou uživatelé na internetu nakupují, jak se nejčastěji lidé o produktu dozvědí, jaké online zdroje lidé používají při nákupu. Data můžete segmentovat podle lokality, věku, pohlaví, příjmu a produktové kategorie. (odkaz)
Google Trends
V Google Trends najdete informace o trendech ve vyhledávání. Google sbírá data již od roku 2004. Můžete se podívat, jaké jsou tendence ve vyhledávání vašeho oboru. Google Trends jde také využívat k analýze popularity vaší značky a porovnávat jí s konkurencí. (odkaz)
Public data explorer
Služba agreguje data z ověřených veřejných zdrojů, jako jsou statistické úřady. Vy máte možnost data přehledně srovnat a zobrazit. (odkaz)
Think Insides
Webový portál https://www.thinkwithgoogle.com obsahuje velké množství případových studií z různých koutů světa. Můžete je vyhledávat a filtrovat podle oboru. Zjistíte, jaké kampaně byly úspěšné. Je to fajn inspirace.
Tipy pro Google Adwords
Rozdělujte kampaně podle cílové země. Systém byl navržen pro dobrý výkon v homogenních kampaních. Proto dosáhnete lepších výsledků. Pro pohodlnější překlad reklamních kampaní používejte nástroj https://translate.google.com/toolkit/docupload, ale nezapomeňte pak na ruční korekci překladů, cílových adres a dalších nastavení. Nebo můžete využít náš návod na překlady reklamních kampaní.