Netradiční formy marketingové kampaně. Existují ještě vůbec nějaká tabu? - Digitální agentura - Next Vision
7. 12. 2016

Netradiční formy marketingové kampaně. Existují ještě vůbec nějaká tabu?

Od samotného počátku vykazoval marketing tendence jít tak trochu vlastním směrem a nenechal se svazovat snad žádnými pravidly. V posledním desetiletí, které doslova ovládla přítomnost sociálních médií, jsou různé inovátorské praktiky ještě více na očích široké veřejnosti. A šikovní marketéři ví, jak takové pozornosti využít ve svůj prospěch.

Podařilo se Mikeovi ovládnout český internet?

Dokonalým příkladem je například Mikael Oganesjan, mladý youtuber a podnikatel v jedné osobě. Zhruba před rokem začal pod pseudonymem MikeJePan na největší světovou videobanku Youtube nahrávat svá často velmi troufalá a kontroverzní videa. Ta obsahovala střety s příslušníky městské policie hlavního města Prahy a pozorný divák mohl brzy nabýt dojmu, že Mike dokáže vybruslit snad z každé pokuty, kterou mu strážci dopravního pořádku udělí. Šlo např. o parkování, stání na různých diskutabilních lokacích a tak podobně.

Kontroverze bezesporu prodává. K dnešnímu dni má Mike na svém kanálu přes 164 000 unikátních odběratelů a k tomu skoro 20 000 000 zhlédnutí. Skvělý úspěch, nemyslíte?

zdroj: https://www.youtube.com/mikejepan

Milion sem, milion tam

Zlom v jeho videích nastal přesně 14. srpna tohoto roku. V šokujícím videu Mike odhalil, že celou dobu se jednalo o do posledního detailu promyšlenou marketingovou kampaň pro jeho službu PojištěníNaPokuty.cz. Možná si položíte otázku, která je opravdu nasnadě: Stála taková mravenčí práce vůbec zato?

Zjevně ano. V rozhovoru pro DVTV se Mike nechal slyšet, že jeho společnost evidovala celé desítky tisíc klientů již před zmíněným marketingovým guerillovým boomem. Aktuální čísla neprozradil, pokud si ovšem pomocí jednoduché matematiky spočítáme, že pár desítek tisíc klientů zaplatí ročně poplatek ve výši 3 500 Kč, dostaneme se rázem k opravdu zajímavým číslům.

Ctihodný občan v našich ulicích

Akci podobného puncu můžeme v tuzemském prostředí dohledat i v minulosti. Říká vám něco jméno SuperVáclav? Tenhle lehce komický a netradiční superhrdina představoval hlavního protagonistu virální reklamní kampaně českého internetového providera Active24.

Samozvaný bohatýr vzal spravedlnost do vlastních rukou – jednou bojoval proti pejskařům, kteří po svých mazlíčcích neuklízejí, jindy zase proti kuřákům, kteří nerespektovali prostory zastávek městské hromadné dopravy. Jak to společnosti Active24 pomohlo, je poměrně sporné komentovat, ale jedno je jisté – originalita zaujme. Pak už je jen na specifikacích vaší služby, zda zaujme kýženou klientelu.

Hodně štěstí při vymýšlení další revoluční kampaně, a pozor na takzvaný upíří efekt, aby si diváci zapamatovali právě vaši značku a ne jen pouhou kampaň.

Líbil se Vám tento článek? Přečtěte si 4 užitečné tipy, které jsme si odnesli ze semináře Marketing Mix.

 

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více