Jaký je nejlepší čas pro rozeslání emailové kampaně

Přestože většina lidí si emailing představuje zhruba jako podpůrný marketing, jde ve skutečnosti o výborný prodejní nástroj. Za předpokladu, že nerozesíláte stejný newsletter všem kontaktům ze své databáze. Pomocí šikovných nástrojů lze uzpůsobit obsah adresátům na míru, podobně jako u cílené reklamy, s tím rozdílem, že vaše doporučení na produkty, které by dotyčného mohly zajímat, dorazí do jeho osobní schránky. Je v tom něco psychologického. Chce to však věnovat trochu času a úsilí pro rozčlenění své databáze. Pokud to uděláte, budete schopni tvořit personalizované emaily obsahující právě to, co chce zákazník vidět a číst. Jak jen ale docílit toho, aby si zprávu skutečně otevřel a přečetl?

O pravidlech toho, jak napsat úderný nadpis, a dalších tipech, jak učinit email už na první pohled lákavý k rozkliknutí, si povíme někdy příště. Dnes se pojďme zaměřit na neméně důležitý faktor, a tím je čas rozesílky.

Zdroj: unsplash.com

E-maily už se dávno umí posílat samy

Snad nikdo už dnes nerozesílá reklamní emaily ručně jeden po druhém. Téměř každý, kdo se v rámci své marketingové strategie věnuje emailingu, využívá některý z automatizovaných nástrojů jako jsou Mailchimp nebo Hubspot, nebo mu emailové kampaně zpracovává a rozesílá marketingová agentura. Proto není problém odeslání kampaně naplánovat dopředu na čas, kdy se odešle automaticky. Opravdu u toho nemusíte sedět (i když u svého prvního emailu pro tisíc čtenářů si nehty kouše každý). :)

Nejvyšší čas si vybrat správný čas

Server Getresponse.com uvedl průzkum toho, které dny a časy jsou pro rozesílání reklamních emailů nejlepší. Záleží, co je vaším cílem, jestli pouhé otevření a četba vaší zprávy (metrika počtu otevření), nebo jestli v ní má čtenář kliknout na odkaz či obrázek (metrika počtu prokliků). Obzvlášť pokud email obsahuje časově omezenou nabídku, vyplatí se času rozesílky věnovat trochu přemýšlení. Nebojte, není to start raketoplánu.

Na co tedy přišli? Až 22,5 % adresátů emaily otevírá kolem 6., 10., 13. a 17. hodiny. Je to doba, kdy lidé obvykle mívají nejvíc času nahlédnout do své schránky, buď při pití kávy, během oběda nebo po práci. To jsou však čísla z průzkumu. Myslete především na to, kdo je vaše cílová skupina. Časy zmíněné výše mohou odpovídat skupině lidí s obvyklou pracovní dobou, zákazníkům žijícím ve velkých městech apod. Pokud však rozesíláte nabídky svým obchodním partnerům (B2B), učiňte tak naopak v době, kdy u svých pracovních počítačů ještě sedí.

Zdroj: https://www.getresponse.com/resources/reports/email-marketing-benchmarks#time-frequency

Sledujte tyrkysovou linku nahoře. Ta ukazuje metriku počtu otevření emailu (Open rate). Fialová linka pod ní zobrazuje metriku počtu prokliků ze všech těch otevřených emailů (Click-to-open rate). Vysoká míra prokliků je tedy v časech kolem 6., 12. a 18. hodiny. Opět jde o časy, kdy mají zákazníci čas na prohlížení své schránky.

Zajímavé jsou výkyvy mezi druhou a třetí ráno a v deset večer. Obě linky se tam téměř dotýkají. Mail si v tu dobu sice neotevře tolik lidí jako přes den, ale téměř každý, kdo tak učiní, se také proklikne na váš odkaz. Co na to říct, nespavci mají spoustu času na prohlížení vašeho obsahu.

Který den je ten pravý?

Na webu CampaignMonitor.com se zaměřili na to, jak se jednotlivé metriky liší podle dnů v týdnu. Obecně nejvíce lidí otevírá emaily v průběhu týdne, zatímco o víkendech se vyřizováním pošty tolik nezabývají. V Campaign Monitor pracovali s těmito daty: průměrně otevře reklamní zprávu 17,92 % příjemců. Z nich potom v průměru 14,1 % lidí klikne na odkaz uvnitř. Průměrně 1,06 % všech adresátů email vůbec neobdrží (například z důvodu přeplněné schránky), a průměrně 0,17 % všech adresátů odhlásí jejich odběr. Nyní se podívejme na infografiku, které dny jsou na tom proti těmto číslům nejlépe:

Zdroj: https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-benchmarks/

Ukázalo se, že nejvíce lidí otevírá emaily ve čtvrtek. Učiní tak až 18,6 % všech příjemců. Jako nejlepší den pro metriku počtu prokliků ze všech otevřených emailů vychází úterý - až 14,5 %.

Nejnižší “bounce rate”, tedy kolika lidem zpráva do schránky vůbec nedorazí, byl potom naměřen v pondělí. Pouze 0,79 % email nedostalo. Možná proto, že jako první věc v pondělí většina z nás projde emaily, protřídí je a zbytečné nebo vyřízené vymaže.

Paradoxně, v neděli a pondělí jsme také zřejmě nejlépe naladěni. Pouze 0,16 % příjemců se v tyto dny odhlásí z odběru.

Co si z toho vzít?

To důležité pro váš byznys. Stačí vám, aby si zákazníci přečetli sdělení, které jim posíláte? Zvolte čtvrtek. Obsahuje-li ale vaše zpráva ukázky produktů nebo blogové články, na které chcete, aby se čtenáři proklikli, odesílejte je raději v úterý.

A jak zajistit to, aby se čtenáři na váš článek nejen proklikli, ale také si ho přečetli, jste se mohli dozvědět zde.


Jitka Kopecká

Jitka Kopecká

V Next Vision má v péči socky, blog, e-mailing a kafe.

Napište si o krátkou úvodní konzultaci zdarma

Úvodní telefonická konzultace pro váš projekt zdarma. Vyplňete formulář a my se vám v pracovní dny do 24 hodin ozveme.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace