Po patnácti letech přichází AdWords se změnami

Po patnácti letech přichází AdWords se změnami

Když vznikal inzertní systém AdWords, málokdo v Google čekal, že vydrží v téměř nezměněné podobě 15 let. Časem získával nové a nové funkce, ale jeho prostředí zůstalo stejné. Naposledy se lehce změnilo v roce 2008, tedy 8 let zpátky. Nyní přišel čas na změnu. Google oznámil, že se prostředí jeho inzertního prostředí změní a přizpůsobí se tak novým trendům.

Během patnácti let se měnilo nejen chování uživatelů největšího vyhledávače, ale i způsob jakým internet používáme. V současné době využíváme během jednoho dne více zařízení připojených k síti a navštěvujeme více internetových stránek a aplikací než kdy předtím. Celosvětově denně dochází k více vyhledávání na smartphonech než na počítačích.

Chování uživatelů se dá v dnešní době jen těžko předpovídat. Dochází k více spontánním využitím internetu během dne – většinou přes telefon. V těchto momentech uživatelé očekávají, že jim reklamy budou pomáhat a budou relevantní. Čekají, že jim ukáží detaily produktu, souřadnice do nejbližšího obchodu, nebo alespoň zveřejní telefonní číslo, které hledají.

Funkce zůstanou stejné

Dobrá zpráva pro inzerenty je, že ačkoliv se prostředí rapidně změní, funkčnost a ovladatelnost celého systému zůstane neměnná. Vaše kampaně nepodlehnou žádné změně. Důraz bude kladen na způsob, jakým jsou data zobrazována.

Co se změní? 

Jediné informace, které o specifických změnách máme, jsou dva screenshoty, které byly zveřejněny při oznámení změn. Na displeji vlevo, můžeme vidět zobrazení kampaní a skupin reklam, které jsou stejně jako v současném systému umístěny vlevo. Ale kliknutím na jednotlivé kampaně se nám otevře takzvaný „overview screen“. 

Tento způsob zobrazování bude dostupný u jednotlivých kampaní, skupin reklam a úrovní reklam. Je lépe čitelný a přehledný než současný systém vyobrazování. Vidíme zde také jednotlivé grafy, které ukazují, jak si naše kampaně vedou. Nabízí se také přehledné porovnání jednotlivých reklam.

Další změnou, kterou si můžeme na fotografiích všimnout je, že sekundární menu je umístěno vedle toho primárního. Možnosti jako lokace nebo zařízení jsou umístěny v menu. Nemusíme pro ně chodit do nastavení, jako tomu bylo dříve.

Na pravém displeji vidíme screenshot obrazovky s otevřenou nabídkou keywords. Když si porovnáme, jak toto menu vypadá v současném prostředí AdWords, čeká nás příjemné překvapení. Zobrazovat se totiž budou zřejmě jen ta políčka menu, která jsou pro naši kampaň relevantní. Google tedy nebude ukazovat menu video, pokud nemáte žádnou kampaň video obsahující. Stejně tak pokud hledáte displejovou reklamu, která neobsahuje žádná klíčová slova, nezobrazí se vám tlačítko keywords.

Změny se dočkáme koncem roku 2017

Oznámením změn dlouhý proces pouze začíná. Během 12 až 18 měsíců se změny začnou objevovat pouze vybraným inzerentům, velkým i malým. Ti budou společnosti odesílat zpětnou vazbu na funkce, které využívají právě oni. Google má v plánu spustit kompletní redesign koncem roku 2017.

Systém není volně k testování, musíme si počkat

Bohužel se nejedná o beta systém, který by byl k dispozici uživatelům, kteří mají zájem o jeho testování. Na testování jednotlivých funkcí budou vybráni malí i velcí inzerenti a výběr je zcela na společnosti Google.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace