Automatický překlad Google Adwords kampaní

V poslední době jsem několikrát řešil spuštění slovenské verze PPC kampaní. Zákazník již provozoval e-shop s Adwords kampaněmi v České republice. Struktura kampaní pro Slovensko měla být téměř shodná. Čeština a slovenština jsou si velmi podobné jazyky a Google překladač si tedy s překladem krátkých textů dobře poradí. Bohužel překlad reklam není tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Proto uvádím funkční návod.

Co je potřeba: Adwords editor, Google Docs a MS Excel.

  1. Z Google Adwords editoru vyexportovat CSV soubor kampaní.
  2. Otevřít v MS Excel a uložit do souboru s příponou .xlsx.
  3. Otevřít v Google Docs tabulkách.
  4. Instalovat do Google Docs doplňek Translate My Sheet.
  5. Vybrat požadované sloupce a přeložit je. Často se stává, že překročíte povolený limit. Proto je pak nutné vybírat menší skupiny k překladu.
    google adwords překladač
  6. Nezapomenout nahradit původní názvy kampaní za nové.
    ppc automatický překlad
  7. Z Google Docs stáhnout soubor jako .xlsx.
  8. Otevřít MS Excel a uložit jako "Text v kódu Unicode".
  9. Přepsat příponu souboru na .csv.
  10. Importovat do Google Adwords editoru.
  11. Zkontrolovat import, upravit URL adresy a nastavit nové cílení jazyka a země.

Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace