I když někteří z nás pravidelně nakupují poslední dárky ještě několik hodin před servírováním štědrovečerního kapra, nenechte se zmást – vánoční nákupní horečka se prolíná celým podzimem. A ve světě e-commerce to platí dvojnásob. Tisíce lidí už od září vybírají ty nejlepší dárky pro své nejbližší a pečlivě srovnávají ceny. Nejlepší čas začít s přípravou vašeho e-shopu je tedy právě teď. Na přelomu října a listopadu už bude pozdě.
Získejte pár tipů na nastavení Google Ads reklamních kampaní
Udělejte si audit
V začátcích plánování vánoční kampaně je nejdůležitější provést audit. Ten ukáže, jaké zboží se u vás nejlépe prodávalo během posledních Vánoc a vy si tak budete moci nasmlouvat dostatečné zásoby. Byla by přece škoda, kdybyste pozdě příchozím zákazníkům už neměli co nabídnout.
Díky auditu si budete moct strategicky rozplánovat řízení zásob a přelít volné finanční prostředky přesně tam, kde jich bude nejvíce potřeba. A jen tak na okraj – pokud se do vaší vánoční kampaně pustíte spolu s námi v Next Vision, úvodní konzultaci od nás dostane úplně zadarmo.
Připravte si vánoční slogany a grafiku
Vánoce jsou obdobím tradic a ty lidé milují. Jasně, někdy je celá ta sváteční epidemie už trochu kýčovitá – ono to ale funguje. Vaše reklamní bannery, slogany a textace pro PPC kampaně prostě musí prolínat vánoční duch.
Rozčiluje vás, že v supermarketech Vánoce „začínají“ už v polovině října? Není to bez důvodu. Podle našich průzkumů se míra konverzí na tuzemských e-shopech začne výrazně zvyšovat už během října a vrcholí v listopadu. Když navíc začnete s dostatečným předstihem, máte prostor k reflexi – uvidíte, co vám funguje a co by se naopak mohlo změnit.
Jste ještě pomalu na dovolené, a už se od vás čeká, že budete přemýšlet nad Vánoci. Možná to ale není tak špatný nápad.
Nezapomeňte na aktuální trendy
Marketingové taháky se navíc každým rokem mění. To, co loni fungovalo na výbornou, může být dnes už jen podpůrný kanál.
Zatímco reklama na Facebooku je už takovou klasikou, ta na Instagramu zažila během posledního roku opravdu velký boom. Tuhle sociální platformu totiž pro cílenou reklamu ještě zdaleka nevyužívá tak velký počet prodejců a z toho můžete těžit právě vy. Otevírají se vám tak úplně nové možnosti konverzí s potenciálními zákazníky.
Věděli jste například, že k fotkám na Instagramu (i Facebooku) již můžete přímo přidávat odkazy na prodej jednotlivých produktů? Když máte po ruce kvalitní fotografie, je to opravdu velmi působivé řešení.
(Zdroj: Search Engine Journal)
A stranou samozřejmě nejdou ani trendy technologické. Velkým hitem i u nás v České republice se v posledních měsících stala například platební služba Apple Pay. Platební kartu si s ní načtete přímo do vašeho smartphonu a platíte pak pouze jeho přiložením. Jen za první dva týdny od spuštění si službu aktivovalo asi 180 tisíc Čechů. Proč tedy Apple Pay ještě nepoužíváte na vašem e-shopu?
Ozvěte se nám
Že jste s přípravou na Vánoce ještě nezačali? Žádný strach – ještě není pozdě. Ozvěte se nám prostřednictvím kontaktního formuláře níže na našem webu a společně vymyslíme, jak byste z vánoční sezóny mohli vytěžit co nejvíce. Budeme se na vás těšit.