Obsah
Dejte o sobě vědět – pomocí fotek, videí a příběhů
Otázka v nadpisu článku nabízí zajímavé zamyšlení – proč vůbec prezentovat svou firmu na Instagramu? V únoru 2017 tuto aplikaci každodenně používalo více než 400 milionů lidí po celém světě. Na podzim loňského roku na této platformě bylo aktivních více než 500 000 firem. Ty všechny zde hledaly jediné – nové potenciální klienty.
S klidným svědomím prohlásíme, že jdou správným směrem – v loňském roce byl mezi uživateli Instagramu ve Spojených státech proveden nezávislý průzkum a okolo 60 % respondentů uvedlo, že se právě zde dozvídají o nových produktech a službách. Potenciální publikum je přitom opravdu velké:
- Více než 600 milionů lidí na světě používá Instagram alespoň jednou měsíčně
- V České republice je na něm v současnosti aktivních více než 600 000 lidí
- Celosvětově více než 70 % sleduje alespoň jednu firmu
V posledních měsících disponuje aplikace další funkcí – Stories, tedy krátkými videi, které na vašem profilu zůstanou 24 hodin. Interní data společnosti prozrazují, že v lednu 2017 byla třetina všech zhlédnutých příběhů právě od korporátních profilů.
Trocha Instahistorie pro byznysmeny
O existenci profilu na Instagramu se podniky všech velikostí pochopitelně snažily už od jeho začátku v roce 2010. Zhruba před rokem jste ale jako podnikatelé ještě neměli příliš na vybranou. Museli jste se spokojit s běžným uživatelským účtem a ten následně co nejvíce přizpůsobit svému podnikání. Prosperující obchodník by ale přece jen uvítal více nástrojů, než běžný uživatel, který na Instagram vystavuje své každodenní zážitky.
Co a jak na Instagram vkládat?
Na internetu koluje poměrně dost článků o tom, jak svůj obsah zkvalitni. Neustále omílaná zásada však zní – nepřehánějte to s úpravami. V souvislosti s Instagramem může znít takové doporučení trochu směšně, ale pamatujte: dobrá fotografie spočívá v kompozici, nikoli v úpravách – ty ji mají pouze posunout zase o kus dál.
Podobná zásada platí i hashtagů. Jsou zde uživatelé, které na ně nedají dopustit a samozřejmě ti i ti, kteří je nemohou vystát. Vyplatí se je tedy používat? Proč ne, ale používejte jen takové, které jsou k vašemu podnikání opravdu relevantní a hlavně s mírou. Každý jednotlivý hashtag si napřed zkontrolujte; podívejte se, kdo jej v minulosti použil a jak.
Co se týče velikosti fotek, Instagram dnes už nabízí pohyblivé nastavení – posuvník do stran. Každopádně doporučujeme udržovat váš profil (a to platí i pro ten osobní) v jednom duchu. Náhledy jednotlivých fotek naskládané vedle sebe – pak prostě vypadají lépe.
Firemní profil > Uživatelský profil?
V čem tedy tkví hlavní výhody firemních účtů na Instagramu? Změn tady najdeme několik. Jakmile si do účtu přidáte e-mailovou adresu nebo telefonní číslo, budou vás vaši potenciální zákazníci moci snadno a rychle kontaktovat; pouhým stisknutím tlačítka přímo na profilu.
Významnou pomůcku představují podrobné analýzy dosahu jednotlivých příspěvků a uživatelské responze. Facebook v dnešních dnech disponuje velmi propracovaným systémem na správu reklamy a Instagram má tak k dispozici jeho neocenitelný základ.
Tím se přirozeně dostáváme k dalšímu kroku. Stejně jako na Facebooku můžete i v Instagramovém prostředí vytvářet reklamní sponzorované příspěvky, které se následně budou zobrazovat komukoli, na koho zacílíte nastavením konkrétní kampaně. Jako největší výhoda se nám zde paradoxně jeví fakt, že Facebook už začíná sponzorovaným obsahem být (mírně řečeno) přehlcený, zatímco na Instagramu – tedy minimálně v tuzemsku – budete zatím stále patřit mezi menšinu.
Potenciální dosah vašich příspěvků je přitom obrovský – už ke konci roku 2015 bylo na Instagramu přes půl milionu Čechů. Přidáte se i vy se svým podnikáním? Rádi vám s marketingem na Instagramu pomůžeme. Kontaktujte nás.