Kdybych měl počítat, kolik podobných poptávek k nám dorazí, asi bych to nestihl ani do svých třicátých narozenin, a to mi k dovršení této magické hranice zbývají ještě čtyři roky.
Zcela jistě se shodneme na tom, že SEO je důležitou součástí marketingových aktivit.
Ale jaké skutečné hodnoty nabízí?
V tomto článku bych se chtěl zaměřit na opravdové hodnoty, bez ohledu na odvětví nebo velikost firmy.
Důvěryhodnost a autorita
V dnešní době všichni „Googlují“ a u nás i “Seznamují”, o tom není pochyb. A právě díky SEO může být vaše značka silnější, lepší a dobře uznávaná.
Jak?
Prostřednictvím lepší viditelnosti ve výsledcích vyhledávání. Pokud budete často vidět, převezme otěže psychologie.
Lidé zkrátka budou věřit, že jste nejlepší protože se s vaší značkou budou potkávat ve výsledcích vyhledávání stále častěji.
Problém je, že je nemožné vybudovat důvěru přes noc – stejně jako ve skutečném životě. Autorita je získávána a budována v průběhu času.
Budování značky a její autority vyžaduje trpělivost, úsilí a odhodlání, ale také úzce souvisí s nabídkou hodnotného a kvalitního produktu nebo služby, která zákazníkům umožňuje věřit ve vaši značku.
Na to je třeba brát ohled, ve všem panuje synergie.
Komunitní dopad
Komunita je z pohledu udržitelnosti a škálovatelnosti projektu mocná zbraň.
Pravidelnou prací na SEO budujete komunitu lidí, kteří vám zůstávají věrní (vracejí se), zůstávají déle na vašem webu, navštěvují vaše stránky sociálních sítí.
Můžete z nich vydělat mnohem více peněz.
Vysoká návratnost investic
Jistě, i SEO stojí peníze. Ale to každá věc, od které čekáte výsledky a hlavně ty dlouhodobé…
Většina klientů nevěří, že za danou investici něco získá.
SEO je ale ve velkém schématu věcí relativně levné a návratnost bude s největší pravděpodobností značná, pokud jde o přínos značky a výsledek.
Zde bychom se tedy měli zabývat otázkou: “U koho danou službu objednávám?”, tohle je daleko relevantnější otázka, která má pak obrovský vliv na výsledek a návratnost.
V neposlední řadě bych rád zmínil, že se nejedná o marketingové náklady – tohle je skutečná obchodní investice.
Z dobré optimalizace pak budete profitovat ještě mnoho dalších let. A stejně jako většina věcí v životě, bude lepší pouze když ji budete věnovat více pozornosti (investice).
Kdy začít řešit SEO?
Bez ohledu na to, zda spouštíte zcela nový web nebo zavádíte redesign stávajícího webu, odpověď je stejná – před spuštěním.
U projektů, co již běží, samozřejmě kdykoliv. Pokud máte konkurenci ve vyhledávání, neztrácejte čas a začněte hned.
Krásně to vystihuje jedno čínské přísloví: “Nejlepší čas na výsadbu stromu byl před 20 lety. Druhý nejlepší čas je nyní.”.
Tak neváhejte a nepodceňujte sílu SEO. Rádi vám pomůžeme.