Reklama na YouTube – odradí diváky, nebo přivede zákazníky? - Digitální agentura - Next Vision
18. 4. 2017

Reklama na YouTube – odradí diváky, nebo přivede zákazníky?

Reklamní sdělení předcházející videím na YouTube lidé příliš v lásce nemají. Přesto je ale občas musí zhlédnout. Tak proč by se touto cestou neměli dozvědět právě o vašem byznysu?

Nezapomeňte, že YouTube dnes platí za dvojku v celosvětovém poli vyhledávačů – předním se drží jen jeho velký bratr Google. O obrovském potenciálním publiku není třeba ani mluvit. Z těchto skutečností ovšem přímo vyplývá další podstatná výhoda této inzerce. S vaší videoreklamou máte k dispozici opravdu detailně přesné možnosti cílení; například podle:

  • geografického umístění uživatele,
  • jeho věku,
  • nebo zájmů.

Na YouTube jsou dnes aktivní všechny uživatelské segmenty; od dětí ve školním věku, které hltají populární YouTubery, až po profesionály v nejrůznějších oborech, kteří zde hledají relevantní novinky z jejich zaměření.

Nevyhazujte peníze z okna prohlížeče

Při inzerování na YouTube platíte jen za výsledky. Používá se zde formát CPV, platíte tak jen za diváka, který zhlédne celou reklamu (pokud je kratší než 30 sekund) nebo prvních 30 vteřin a více. Stopáž reklamy není v současnosti omezená, i zde ovšem platí stará dobrá zásada, že méně je někdy více.

Videem to ale nekončí. Svou reklamu můžete doplnit o další prvky. Celé video lze například překrýt akčním tlačítkem; potenciální klient tak bude při kliknutí přesměrován přímo na vaše stránky. Méně agresivní řešení představuje doplňkový banner nebo proklikové karty.

Reklama přímo ve výsledcích hledání

Tzv. in-display reklama se objevuje přímo mezi výsledky vyhledávání, stejně jako v přehledu relevantních videí, které vidíte v pravém sloupci během přehrávání.

Uživatel vaši reklamu zkrátka dostane naservírovanou jako obsah, který by ho mohl zajímat – na základě toho, co právě sleduje. Je jasné, že vaše šance se tady rapidně zvyšují.

Není od věci zmínit, že taková reklama se může rovněž objevit na některých webech s prostorem pro externí inzerci. Youtube má navíc k dispozici vlastní analytický nástroj, pomocí kterého svou strategií cílení propracujete do posledního detailu.

Buďte relevantní

Jako obvykle spočívá celá věda v cílení:

  • Klíčová slova,
  • témata,
  • trendy mezi videopříspěvky.

Zpětně se nebojte ani manuální kontroly a vyřazení nerelevantních videí. Sledujte, které příspěvky jsou v daných kategoriích na top příčkách, a zacilte právě na jejich diváky.

Nikdy ale nepřekrývejte několik různých uživatelských zájmů. Mnohem lepším řešením je vytvořit pro jednotlivé segmenty více nabídek.

Myslete na remarketing – můžete se zaměřit na uživatele, kteří navštívili vaši webovou prezentaci. Nebo je právě naopak z výsledků vyloučit.

YouTube patří mezi nejrychleji rostoucí komunity současnosti. Objevení jeho síly vám může dát do rukou významnou konkurenční výhodu. Zkusíte to?

Kouzlit se tady dá s malým i obřím rozpočtem. Vyzkoušejte to a uvidíte sami – vás na oplátku uvidí více potenciálních zákazníků.

Chcete pomoci s reklamou na YouTube? Kontaktujte nás. 

 

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více