See-Think-Do-Care je model, který nám ukazuje komplexní strategii vhodnou pro digitální marketing. Zohledňuje multikanálový prodej, zařízení uživatele a je vhodný pro měření a vyhodnocování. Zůstává přitom natolik jednoduchý, aby byl rychle aplikovatelný a názorný.
Cesta zákazníka není zdaleka tak jednoduchá, jak by si mohli někteří myslet. Uživatelé internetu se nacházejí v různých fázích. Naprostá většina z nich brouzdá po internetu a baví se svými koníčky (fáze SEE). O mnoho méně je uživatelů, kteří vědí co chtějí (fáze THINK). Zjišťují si podrobnosti o tom, co je zaujalo. Snaží se racionálně zdůvodnit plusy a mínusy. Nejsou aktuálně připraveni koupit, ale podstatně se k nákupnímu rozhodnutí přiblížili. Ti, co se už rozhodli pro koupi konkrétního produktu (fáze DO), vybírají nejlepší nabídku. Chtějí objednat. V této fázi je ale jen několik procent uživatelů internetu.
Bohužel naprostá většina podnikatelů se zaměřuje jen na fázi DO. Pořád se snaží tlačit a prodávat. I v takových situací, v jakých to nedává smysl. Cílí na uživatele, kteří nejsou rozhodnuti. Ignorují dlouhou cestu zákazníka. Myslí si, že uloví zákazníka jen prodejní nabídkou. Když náhodou osloví zákazníka připraveného nakoupit, často nemá vybudovanou důvěru a zájem. Bohužel podcenili podstatné fáze a ke koupi ve většině případů nedojde.
Konkrétní příklad See-Think-Do-Care
Představme si, že prodáváme sportovní oblečení.
-
Fáze SEE: V této fázi jsou prakticky naším cílovým publikem všichni sportovci. Víme, že se potřebují do něčeho oblékat. Jednou budou potřebovat oblečení koupit.
-
Fáze THINK: Jsou to všichni sportovci, kteří už přemýšlí, že by se jim hodilo nějaké oblečení. Zatím ale neshání nic konkrétního.