Obsah
Hypoteční banka a její obsahová strategie
Věk cílové skupiny je stejný jako před deseti lety. Chování zákazníků se ale mění. Lidé se více zaměřují na kariéru a užívají si cestování. Hypotéka je obecně vnímána jako negativní nutnost. Nelze cílit jen na rozhodovací fázi. Marketing zaměřený na zákazníky musí být již ve fázi SEE. Hypotéka je jako prostředek k plnění snů. Proto hypoteční banka vytváří inspirativní blog o bydlení a seriál na Stream.cz o moderních trendech v bydlení s architektem. Na konci každého seriálu je ukázka, kolik takový dům stojí a jaká je možnost splácení. Obsahové aktivity jsou doplněné o remarketing. Výsledkem jsou velmi kvalitní leady.
Feedo a jeho práce s obsahem
Sesbírali stovky zahraničních článků o těhotenství a mateřství. Nechali je přeložit a mají tak velmi kvalitní obsah pro uživatele a SEO. Pořádají živá setkání a semináře pro maminky. Pro každou fázi SEE THINK DO používejte různé KPI. Do celkové CPA počítejte všechny náklady spojené s obsahem.
Čerpadla IVT a nový web
Přes web aktuálně chodí 90% poptávek. Dnešní trend je jasná struktura, menší množství informací, přehledná forma a Call to Action. Dobře fungují průvodce výběrem. Mají větší množství landing pages, které nejsou přístupné z navigace webu.
Rozsáhlejší obsah a tabulky s parametry pro odborníky jsou v sekci ke stažení. Dobře fungují pravidelné informační e-mailové rozesílky. Vytvořili srovnání tepelných čerpadelm které umístili jako prezentaci na SlideShare. Nyní má přes 270 tis. zhlédnutí. Vytvořili také tipovací soutěž o Volvo s virálním prvkem, jestli samo brzdící Volvo nabourá do tepelného čerpadla.
Kytary.cz a průvodce výběrem
Kytary.cz přidali průvodce výběrem jako položku podkategorie. Tím se na obsah dostávají nerozhodnutí uživatelé. Do hlavního textu kategorie přidali rychlou radu odborníka. Témata pro průvodce sbírají přes zákaznickou podporu a analýzu klíčových slov. Pokud máte videa, tak je přidejte do průvodce. Tímto obsah jednou vytvořítem a ten vám pak přivádí pořád návštěvnost.
Kampaň Sazka mobilu
Rozpočet kampaně byl 2 mil. Kč, 35% šlo na produkci a zbytek na média. Vstupem pro agenturu byl nejasný brief. Sazka chtěla rozdat volné minuty volání pro účastníky soutěže. Nabídka ale sama o sobě nebyla ve srovnání s konkurenčními tarify zajímavá. Podmínkou soutěže byla minimální útrata při kupování losu v trafice.
Agentura transformovala brief do pochopitelnější formy. Soutěž běžela na microsite „Rozdáváme 1 milión minut“. Na microsite vybrala nejlepší trenéry regionálních klubů, vytvořila jejich příběhy a fotografe. Uživatel měl pak vybrat hlasováním nejlepšího trenéra. Výsledek 3x předčil očekávání.
Alza a její atribuční model
Jen 17% sessions 1 uživatele je last click. Jen 14% objednávek má 1 návštěvu. Zákazník se tedy rozhoduje poměrně dlouho a přichází z různých zdrojů. Pokud používáte Google Analytics: nastavte Enhance e-commerce, importujte náklady z non-google apps, importujte CRM data o objednávkách s exportujte výstupová do sheetu.
Alza ukládá zdroje návštěvnosti k jednotlivým objednávkám. Započítávají skladování, mzdy, nájmy, atd. do hrubé marže. Marže jsou různé podle kategorií produktů. Podle Alzy bannery většinou nemají takový přínos. Lidé stejně koupí něco jiného. Jejich nový atribuční model zjistil, že placené kanály mají menší efekt než si původně mysleli. Větší vliv má organické vyhledávání (až o 50%) a direct. Pro ověřování atribuce volají zákazníkům a ptají se.
E-mail retargeting
Návštěvníky z newsletterů lze retargetovat. Vytvořte si publika na základě UTM parametrů. Dělejte responzivní e-maily. Většina uživatelů čte e-mail přes mobil. Mějte připravené automatizované kampaně – wellcome, opuštěný košík, reaktivace. Podmínkujte rozesílky, aby nedostával jeden uživatel více e-mailů naráz.
Exportní kampaně s Google
Pokud máte dobře zvládnuté procesy v ČR pusťte se do exportu. Pozor ale na náklady, které mohou být mnohem vyšší než v ČR. V první řadě si udělejte analýzu trhu. Google na to má mnoho nástrojů:
- Google Public Data Explorer
- Global Market Finder
- Customer Barometr
- Google Trends
- SimilarWeb
- Exportguru.cz
Audit si také nechte připravit externisty. Vy můžete mít provozní slepotu.
Na co se zaměřit:
- Překlady
- Doprava
- Nábor lidí
- Platební metody
- Zákaznický servis
- Reklamu
Zvažte také založení zahraniční firmy a pobočky. ČR má horší vnímání na západu než na východu.