Co je slogan

Slogan je důležitým marketingovým nástrojem, který si zaslouží pozornost podnikatele a především jeho tvůrce (copywritera). Pomáhá reprezentovat firmu či produkt – podle toho, jestli má jít o firemní či produktový slogan.

Slogan je krátkým textovým útvarem. Má být vymyšlený tak, aby zaujal a vryl se lidem do paměti a zároveň aby si ho spojili s danou firmou či produktem. Proto musí být snadno zapamatovatelný, výstižný a originální.

Ještě než začnete tvořit slogan

Ještě než se pustíte do vymýšlení chytlavého sloganu, ujasněte si základní informace, z nichž budete vycházet. Zjistěte si co nejvíce o firmě, pro kterou slogan tvoříte. Zamyslete se rovněž nad jeho cílem. Jaké vlastnosti má vyzvednout a o jaký typ sloganu vůbec půjde? Bude na produkt či firmu? Krátkodobý nebo dlouhodobý?

Zmapujte si rovněž slogany konkurence. Vyhněte se však jakékoliv podobnosti. Nejenže byste si zahrávali s autorskými právy, ale také by mohlo dojít k záměně firmy nebo produktu.

Jak tvořit slogan?

Nyní můžete přistoupit k vymýšlení vlastního sloganu. Jak dosáhnout originality a upoutat?

Možností je více. Zkuste využít:

Celý článek po přihlášení

Získejte funkční tipy, data a případové studie od Next Vision.
Přihlaste se k odběru a využijte našich 14 let zkušeností.

Vážíme si důvěry a nespamujeme. Zasíláme 1 email měsíčně a můžete se odhlásit jedním kliknutím.