Co je slogan
Slogan je důležitým marketingovým nástrojem, který si zaslouží pozornost podnikatele a především jeho tvůrce (copywritera). Pomáhá reprezentovat firmu či produkt – podle toho, jestli má jít o firemní či produktový slogan.
Slogan je krátkým textovým útvarem. Má být vymyšlený tak, aby zaujal a vryl se lidem do paměti a zároveň aby si ho spojili s danou firmou či produktem. Proto musí být snadno zapamatovatelný, výstižný a originální.
Ještě než začnete tvořit slogan
Ještě než se pustíte do vymýšlení chytlavého sloganu, ujasněte si základní informace, z nichž budete vycházet. Zjistěte si co nejvíce o firmě, pro kterou slogan tvoříte. Zamyslete se rovněž nad jeho cílem. Jaké vlastnosti má vyzvednout a o jaký typ sloganu vůbec půjde? Bude na produkt či firmu? Krátkodobý nebo dlouhodobý?
Zmapujte si rovněž slogany konkurence. Vyhněte se však jakékoliv podobnosti. Nejenže byste si zahrávali s autorskými právy, ale také by mohlo dojít k záměně firmy nebo produktu.
Jak tvořit slogan?
Nyní můžete přistoupit k vymýšlení vlastního sloganu. Jak dosáhnout originality a upoutat?
Možností je více. Zkuste využít: