Zrodila se legenda

Fenomén bílého strašidýlka ve žlutém čtverečku se zrodil v hlavách 3 mladých američanů během jejich studií na proslulé stanfordské univerzitě. Evan Spiegel, Bobby Murphy a Reggie Brown dokázali v poměrně omšelém segmentu aplikací pro sdílení obrázků a videí přijít s naprosto přelomovým prvkem – jakousi „lhůtou trvanlivosti.“

Jak to vlastně funguje?

Snapchat je dokonalým zosobněním prchavosti okamžiku – dalšímu uživateli pošlete fotku nebo video, které po zhlédnutí zmizí. Krom přímého sdílení jsou v současnosti na Snapchatu velmi oblíbené tzv. Stories. Postujete video za videem nebo fotku za fotkou a vaši odběratelé je mohou seřazené za sebou sledovat po následujících 24 hodin. Jednou nebo klidně stokrát.

Snapchat v číslech

Dopad Snapchatu na dnešní společnost je jedním slovem neuvěřitelný. V současné podobě existuje od roku 2011 a nedávno dosáhnul hranice 100 milionů aktivních uživatelů. Ti se dohromady postarají zhruba o 7 miliard zhlédnutí jednotlivých fotek nebo videí denně. To už jsou slušná čísla, nemyslíte?Ještě zajímavější je aplikace v řeči peněz. Už v roce 2013 za ni společnost Facebook nabídla přes 60 miliard Kč. To je obrovská suma, když si uvědomíme, že za další fenomén jménem Instagram Facebook zaplatil „pouhých“ 20 miliard Kč. Představitelé společnosti Snapchat Inc. nabídku Marka Zuckerberga přesto odmítli a s odstupem necelých tří let si troufáme říci, že udělali dobře.

Reklama na Snapchatu

Snapchat si své místo našel rovněž v telefonech filmových hvězd, zpěváků nebo vrcholových sportovců. Masového úspěchu si nemohly nevšimnout velké společnosti a aplikace je připravena i na ně.Monetizační strategie Snapchatu je velmi účinná a opravdu jedinečná. Bohužel ale také prakticky nedostupná pro lokální firmy. Jeden den reklamy vás totiž přijde na něco kolem 18 milionů Kč.

Objevte přední světové značky přes Discover

Funkce Discover je v současnosti nejdůležitějším komerčním prvkem Snapchatu. Inzerenti zde mají své vlastní kanály, které mohou zásobovat fotkami, videy a komerčními články. Taková reklama vskutku funguje – svoje poprvé si na tomto poli odbyl Snapchat v roce 2014, kdy filmovým studiím Universal pomáhal s propagací snímku Ouija. Dvacetivteřinový post tehdy zhlédlo 100 milionů uživatelů.Vysoká náročnost investice je nakonec výhodná pro inzerenty i samotné uživatele. Snapchat má nasmlouvaný nízký počet partnerů a ti se snaží přijít s co nejkvalitnějším obsahem. Koncový uživatel není na svém telefonu zaplaven inzercí a netypický obsah ho zaujme více, než klasická reklama.

Jde to i „bez peněz“

Na Snapchatu ale můžete svému byznysu pomoci i bez milionových vstupních nákladů. Spousta značek, internetových obchodů a influencerů využívá klasické bezplatné účty. Stačí o sobě dát vědět, být originální a můžete si přijít na spoustu nových příznivců. Zkusíte to?