Během pouhého roku se z lidí, kteří si prezentováním svého hobby (většinou hraní na PC her) vybudovali slušnou fanouškovskou základnu, stal účinný marketingový nástroj. Uvědomily si to firmy, které jim za spolupráci nabídly barter, a postupně i tučnou finanční odměnu.
10 let YouTube
YouTube se za necelých 10 let své existence stal nejpopulárnější sociální sítí, a v oblasti online videa nemá s miliardou návštěvníků za měsíc konkurenci. Ve věkové skupině 15-54 let sleduje tento video portál přibližně 8 z 10 uživatelů internetu.
YouTube navštíví alespoň jednou týdně přes 70 % uživatelů internetu z České republiky. Měsíční návštěvnost se pohybuje celkově kolem 5 milionů a za měsíc uživatelé zhlédnou více než 700 milionů videí.
Lidé v současnosti u YouTube tráví podobné množství času jako sledováním těch největších českých TV kanálů. Na rozdíl od televize si mohou na internetu svůj obsah zvolit sami.
Krycí jméno YouTuber
S popularitou sledování online videa vznikl i nový druh digitální celebrity, YouTuber. Že žádného neznáte? Za chvíli se jejich vlivu nevyhnete. Díky své aktivitě na této sociální síti si našli přízeň stovek tisíců fanoušků, čehož si všimnuly i firmy. Ty jejich popularity využívají k propagaci svých produktů i mimo internetový svět, ale o tom jindy.