Živý přenos odkudkoliv, to je Periscope

Jste svědky něčeho zajímavého nebo se chcete podělit o recept na své oblíbené jídlo?  Díky aplikaci Periscope se můžete stát účastníkem vlastní reality show nebo moderátorem diskusního pořadu.

Periscope je aplikace od Twitteru, která umožňuje komukoliv skrze mobilní zařízení a jeho fotoaparát vytvářet své vlastní živé vysílání.

I vy se tak můžete podělit o zajímavý koncert nebo přednášku. A co je na tom nejlepší? Diváci mohou na vaše podněty reagovat. Aplikace má zabudovaný chat, který mohou vaši sledující sami moderovat, zatímco vy budete bezstarostně vysílat. Aplikace je dostupná pro uživatele iOS i Androidu. Přes počítač lze živé vysílání pouze sledovat, není umožněno z něj obsah tvořit.

Twitter se postará o šíření obsahu

Na začátku roku 2015 oznámil Twitter koupi sítě, která má, stejně jako tato sociální síť sloužit k podávání rychlého zpravodajství. A právě s Twitterem je tato síť velmi úzce provázána. V případě, že začnete vysílat, se dá odkaz sdílet pouze skrze tuto sociální síť. Periscope umožňuje divákům psát své názory do chatu případně vyjádřit svou přízeň pomocí zaslání srdíčka. Toto je velká výhoda, na rozdíl od konkurenční aplikace Meerkat, kde je komunikace mezi vysílajícím a diváky odkázána pouze na sociální sítě.

Moderování diskuse jako ochrana před vtipálky

S velkou popularitou s sebou Periscope přinesl i vtipálky, kteří se rozhodli diskusi během živého vysílání rušit svými příspěvky. Reakcí Periscope je moderovaná diskuse, kdy ostatní diváci mohou nahlásit nevhodný příspěvek. Tím se rozběhne hlasování, které se zobrazí náhodně vybraným uživatelům, kteří pokud příspěvek vyhodnotí jako nevhodný a aplikace dočasně zablokuje uživateli možnost komentovat.

Na skok do New Yorku nebo Milána

V mobilní aplikaci Periscope se vám na mapě světa ukáže každý, kdo zrovna vysílá. Můžete se tak podívat na zajímavou přednášku na druhém konci světa, nebo se stát účastníkem módní přehlídky v New Yorku či Miláně. Díky tomu se můžete v přímém přenosu podívat na události, které se do tisku nebo na televizní obrazovky dostanou až s velkou prodlevou. Periscope představil v Česku širší veřejnosti moderátor Leoš Mareš, který po zrušení své talk how začal využívat platformu pro vlastní vysílání. Bez produkčního týmu a velkého budgetu tak dokázal získat velký počet diváků, ke kterému by se jinak dostal jedině přes TV obrazovky. Vytvořil dokonce rekord českého Periscope ve sledovanosti, v jeden moment jeho vysílání sledovalo více než 20 000 uživatelů.

Revoluce ve zpravodajství?

Kromě celebrit začaly Periscope využívat také novináři, kteří pomocí něj živě vysílají z míst aktuálního dění. Jeden z nejznámějších příkladů je situace, kdy reportér německého bulvárního listu Bild Paul Ronzheimer společně se skupinou uprchlíků „periscopoval“ cestu z řeckého ostrova Kos do Německa. Za úkol měl vytvořit psanou reportáž, rozhodl se navíc umožnit čtenářům živě celou situaci sledovat. Jeho vysílání v jeden moment sledovalo přes 90 000 diváků. Velkou novinkou by v budoucnu mělo být propojení aplikace Periscope s drony vybavenými kamerami GoPro. Streamovat by tak mělo být možné nejen ze vzduchu, ale také ze sportovních kamer.

Facebook živé vysílání jako ostrá konkurence

Jako reakce na úspěch Periscope může být chápáno Facebook živé vysílání, které je podle zakladatele této sociální sítě, Marca Zuckerberga prioritou Facebooku do budoucna. Chtějí tak konkurovat zaběhnutým službám jako je Youtube, který živé vysílání spustilo již před několika lety. Periscope na živé vysílání od tmavě modrého konkurenta také zareagoval. Ještě nedávno bylo video z vysílání v aplikaci uloženo pouze na 24 hodin, na rozdíl od FB, které umožnilo jeho archivování. To nyní umožňuje i Periscope. Stojíme tak na počátku revoluce ve způsobu jakým přijímáme, ale i předáváme zprávy? Díky tomu, že je aplikace zdarma, se může stát reportérem kdokoliv kdo má mobilní zařízení.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace