Jak vylepšit hodnocení na Heuréce?

Není vaše hodnocení na Heuréce podle představ? Obecně mají lidé tendenci se podělit o zásadní momenty při své zákaznické zkušenosti. Často to jsou bohužel ty špatné. Zákazníci e-shopů jsou v České republice jedni z nejnáročnějších. Podívejme se, jak můžete vylepšit zákaznickou zkušenost a tím i hodnocení na Heuréce.

jak na top hodnocení Heureka

Jak Heuréka počítá celkové hodnocení?

Heureka do svého hodnocení počítá údaje z automaticky odesílaných dotazníků. Tyto dotazníky chodí 10 dnů po objednávce a hodnocení se na Heuréce zobrazí jako od ověřeného zákazníka. Do celkového výsledku se nepočítají ostatní hodnocení vyplněné vstupem na stránku recenzí e-shopu.

Jen málo zákazníků (jednotky procent) vyplní textové hodnocení. Bez textového hodnocení se nezobrazí recenze na stránce e-shopu, ale pořád se započítává hodnocení Doporučuji / Nedoporučuji. Heuréka vypočítává získání certifikátu Ověřeno zákazníky na základě poměru Doporučení a Nedoporučení za poslední měsíce. Pro získání certifikátu je nutný poměr 10:1.

doporucuji / nedoporucuji

Jak předejít špatnému hodnocení?

Nevytvářejte nereálná očekávání. Zejména:

  1. Neuvádějte krátkou dodací lhůtu, kterou nejste schopni splnit.

  2. Pravidelně kontrolujte prodejní ceny.

  3. Nabídněte v objednávce možnost neposlat dotazník.

  4. Kontrolujte technické specifikace a fotografie produktů.

Jak vylepšit hodnocení?

Poskytovatelé nejpoužívanějších e-mailových schránek u nás, Seznam a Google, tento rok zavedli filtrování doručené pošty. Snaží se zamezit doručování spamu. Kvůli tomu bohužel dotazník Heuréky často zapadne do záložky Hromadné (Seznam) a Promo akce (Google). Snažte se upozornit zákazníka, kde dotazník najde.

  1. Informujte zákazníky o možnosti hodnotit v celé vaší e-mailové komunikaci. Poproste o hodnocení již v potvrzovacím e-mailu odeslané objednávky.

  2. Vložte letáček přímo do posílaného balíčku. Uveďte kdy a kde dotazník najdou.

  3. Několik dnů po objednání pošlete zákazníkovi děkovný e-mail. Po obdržení zboží má zákazník největší chuť se podělit o kladné dojmy. Upozorněte a poproste o vyplnění dotazníku.

  4. Informujte o nalezení dotazníku ve složce Hromadné již při objednávce v e-shopu.

  5. Motivujte zákazníka k vyplnění. Nabídněte za vyplnění slevu na další nákup. Jednak bude mít zákazník větší chuť vám dát kladné hodnocení a také bude větší šance na další objednávku.

  6. Informujte zákazníka, že pravidelně vybíráte z vyplněných dotazníků výherce. Odměňujte je dárkem.

  7. Pokud máte závažné podezření, že špatné hodnocení vyplnila konkurence, kontaktujte Heuréku. Připravte si důkaz. Například pošlete doklad o odeslání zásilky.

Čemu se vyvarovat?

Heuréka se snaží o férové hodnocení. Nechce, aby lidé vyplňovali podvodné hodnocení a manipulovali s výsledky.

  1. Nevyplňujte si sami hodnocení.

  2. Neposílejte dotazníky jen na určité zákazníky.

  3. Nepoptávejte falešné vyplňování hodnocení.

Heuréka sleduje nenadálé změny v preferencích. Jestliže jste měli rok polovinu hodnocení špatných, tak vám najednou samé dobré neuvěří. Sledují IP adresy, ze kterých byl dotazník vyplněn. Heuréka také sama provádí testovací objednávky a ověřuje si, že posíláte do systému všechny údaje.


Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace